IMPORTANT: Am nevoie de voluntari pentru a testa noua platforma forum.lokomotiv.ro, detalii in PM la crystyv.

comparatie cuple

Prezentari, discutii despre diverse metode de lucru, tehnici de prelucare, etc
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

comparatie cuple

Mesaj de saebbs » Vin Noi 20, 2009 11:36 am

Salut,

asa cum probabil unii stiu, sunt cam la inceput in ale trenuletelor si se pare ca mi-am ales o varianta mai putin prezenta prin Romania, Marklin adica, H0.

in componenta parcului meu feroviar, in care predomina produsele marklin, au aparut si 2 vagoane piko si unul roco.

odata cu asta a aparut problema cuplelor care nu prea se inteleg intre ele.
am decis sa schimb cuplele non-marklin cu cuple marklin care mi s-au parut mult mai reusite dpdv al functionalitatii.

ce m-a uimit, e ca la un alt vagon marklin, achizitionat separat si nou, deci fara interventii, aveam tot niste cuple asemanatoare cu cele de piko.

care ar fi totusi cele mai recomandate cuple? stiu ca parerile sunt impartite dar ma gandesc ca cei cu experienta mai multa pot da si sfaturi mai bune.

putin mai la obiect, F6515 de la Fleischmann vs M7203 de la Marklin?

multumesc,
Seba
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3587
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Noi 20, 2009 3:48 pm

Salut, din cate stiu la marklin ai avantajul cuplelor automate, lucru mai greu intalnit la cuplele pe standardele actuale piko si fleischmann. Trebuie sa caut sa ma documentez exact.
Cel mai bine ar fi sa se pronunte cineva care cunoaste H0-ul.

Tot ce este interesat la aceste cuple automate reprezinta avantajul de a face triaj simplu, adica sa lasi vagoanele unde doresti fara sa intervi asupra lor cu mainile. Decuplarea o faci din centrala, pentru fiecare locomotiva echipata cu un decodor cu cel putin o functie auxiliara.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Vin Noi 20, 2009 8:19 pm

""o varianta mai putin prezenta prin Romania, Marklin adica, H0"- de ce putin prezenta; gasesti Marklin la cel putin 3 magazine din Romania, cu posibilitate de a comanda si ce nu este pe stoc
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Sâm Noi 21, 2009 11:12 am

cuplele marklin au avantajul ca se impaca, in 80% din incercarile de prindere intre vagoane, cu cuplele standard. acum nu stiu cum se realizeaza desprinderea cuplelor fleischmann; la marklin, se desfac destul de usor, bajbaind fara precizie pe sub ele cu un ac sau ceva de genul.

Imagine
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5728
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Noi 21, 2009 11:58 am

ca sa decuplezi vagoanele Flm,cel mai simplu este ridicarea lor cu mana de capatul respectiv.exista si tronsoane de linie decuplatore,care actionate ridica un "cui" de siguranta,aflat sub cupla,care la randul lui,desface cupla.se poate decupla si cu un betisor plat,de cafea sau inghetata sau orice altceva asemanator.

majoritatea cuplelor sunt concepute astfel incat sa functioneze cu decuplatoarele aflate intre linii,care sunt universale.
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de saebbs » Lun Noi 23, 2009 10:32 am

aha, incep sa-mi fac o idee, multumesc tuturor.

@andreiul
am tot cautat si am gasit ceva magazine cu marklin insa "oferta" nu pare prea bogata.
poti sa-mi zici te rog adresele magazinelor cu marklin din Ro? eventual pe PM, tnx

@manlif2_0
ce ai postat tu in poza sunt tot cuple marklin? adevarul ca acele cuple le am pe vagonul luat separat, insa pe celelalte vagoane si loco marklin am alte cuple:

ImagineImagine
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Lun Noi 23, 2009 1:25 pm

Cuplele postate de manlif2_0 sunt cuplele standard hoop, care se gasesc pe multe din machetele scara H0 si sunt la fel indiferent de producator(roco, flm, piko, etc). Cele prezentate de tine sunt cuple standard ma-trix(le am si eu pe un vagon trix si nu le pot da jos ca nu sunt cu buzunaras :( ). Aparent si la cuple Marklin trebuie sa fie mai special :)
Toate cele bune!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de saebbs » Lun Noi 23, 2009 3:02 pm

cuplele alea standard hoop, cum le zici tu, imi par cam proaste.
chiar si cele care erau pe mult mentionatul meu vagon marklin.
cele cu gheare laterale, 7203, mi-au parut mult mai reusite si mai functionale, atat la cuplare cat si la decuplare. plus ca nu s-au desfacut niciodata in curbe.

deci, intre cuplele standard si cele marklin, as alege marklin, mai ales ca le-am vazut pe propria "piele" cum se comporta.

dar tot nu am aflat ceva concret despre cupelele fleischmann, F6515. ar fi superioare celor de la marklin?

si referitor la ce zicea sogard_2003, care sunt cuplele marklin automate? am tot cautat la ei pe site dar cred ca nu fac ceva bine, ca nu le-am gasit :roll:

tnx
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Lun Noi 23, 2009 4:37 pm

Cuplele standard exista de peste 30 de ani fiind primele cuple standardizate(dupa cat stiu eu), de aceea arata cum arata. Mai nou, de cand a aparut kkk-ul, fiecare producator vine cu diverse cuple si stiluri, care mai de care mai compatibile sau nu intre ele. Eu folosesc la toate machetele mele (care au kkk - pentru ca am si machete vechi la care e mai greu sa le pui kkk - dar nu imposibil) cuple scurte roco.
Nu poti spune ca un tip de cuple e superior celuilalt pentru ca pana la urma depinde de cum e facut sistemul kkk (am vagoane care se comporta la fel cu close si cu hoop, adica distanta intre tampoane e aceiasi). Cel mai bine e sa experimentezi, sa schimbi cuple si, intr-un final sa te decizi ce vrei (mie mi-au trebuit 3 ani sa ajung la roco close...alegeam roco universale dar sunt prea greu de gasit si scumpe)
Cuplele automate de care vorbea sogard sunt asa zisele cuple digitale. Prin actionarea unui buton de la centrala se actioneaza una din functiile suplimentare ale decodorului, functie la care e legata cupla digitala ,in esenta un mic electromagnet. Cand e activata functia, cupla "sare" putin, astfel decuplandu-se. Pot fi aplicate atat la locomotive, cat si la vagoane(daca au decodor in ele). Cam asa arata cuplele automate de la roco
Toate cele bune!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de saebbs » Lun Noi 23, 2009 4:44 pm

da, banuiam eu ca nu e treaba chiar simpla cu alegerea cuplelor. :)
d-aia am si deschis topicul asta...

@tyco
merci frumos de info si poate ne vedem cumva la o bere daca tot suntem din arad amandoi
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Lun Noi 23, 2009 5:08 pm

Cuplele automate de la Trix/Marklin sunt de 2 tipuri; ca exemplificare, cauta pe site la Trix (trixshop.de) locomotivele V60 DB epoca 3 (un tip de cuple automate) si BR290 epoca 4 DB - modelul cu cuple automate (celalalt model de cuple automate)
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5728
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Noi 23, 2009 11:52 pm

cuplele Fleischmann sunt destul de rigide,pentru a cupla doua vagoane trebuie o "ciocnitura" destul de pronuntata.decuplarea accidentala a acestor cuple are loc datorita miscarilor pe verticala intre vagoane ca urmare a liniilor prost asezate sau cu diferente prea mari pe o lungime mica.

cuplele roco,close-coupling,sunt mai maleabile,insa si ceva mai fragile.desi nici ele nu sunt prea realiste,au tendinta de a imita furtunele dintre vagoane,de fapt acestea sunt niste piese,care o data impinse in sus,deschid cupla si provoaca decuplajul.decuplarea accidentala are loc in aceleasi conditii descrise mai sus.

cuplele universale roco,foarte asemantoare cu cele marklin-trix,sunt destul de greu de decuplat,insa au in minus faptul ca materialul rulant nu sta "tampon in tampon" asa cum se intampla la celelalte cuple (denumite si cuple scurte).
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mar Noi 24, 2009 9:46 am

@saebbs

vezi

http://www.miba.de/morop/nem360-d.pdf

http://www.miba.de/morop/nem362-d.pdf

http://www.miba.de/morop/nem363-d.pdf

Putem diferentia cuplele doar in "standard" si "scurte" (cele pentru KKK), toate fiind "automate"!

Ceea ce putem numi astazi STANDARD, a fost prima faza de unificare NEM a cuplelor diversilor producatori: in anii '60 cuplele TRIX, FLEISCHMNN, Maerklin, PIKO, etc. erau total incompatibile! Chiar si cele ce pareau indentice: - de exemplu Rivarossi le avea situate mai jos decat cele PIKO, ceea ce ducea la "ruperea trenului" :grin:

Dorinta de a face o garnitura sa arate cat mai aproape de realitate a dus la aparitia asa-ziselor "cuple scurte". Acestea implica si o mecanica corespunzatoare pe vehicul (NEM 362) si conditia e ca intre ele cuplele sa se imbine rigid, sa nu aiba joc lateral, ceea ce ar face ca sa nu functioneze mecanismul de "cupla scurta".

Pe aceasta tema in vechimea modelismului au curs multe pagini de carti pana la standardizrea NEM.

NEM-ul insa standardizeaza numai sistemul de prindere nu si modelul cuplei scurte...asa ca iar ne confruntam cu o diversitate incompatibila.

Primii in bransa au fost cei de la RÖWA, mostenita partial in 1975 de ROCO.
ROCO a avut doua modele de cupla scurta, INCOMPATIBILE intre ele si apoi a inventat cupla scurta-standard, de care se puteau cupla si cuplele NEM 360. (cat de cat :grin: ). Asta din urma seamana cu cea Märklin cu care chiar e compatibila, dar ambele....cam mari!
Prefer actuala cupla Fleischmann-Profi, mult mai mica si fiabila.
Aici m-am referit numai la marimea H0. N-ul a beneficit de o unificare "universala" a cuplei, iar acualmente si TT-ul.

vezi si:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... sc&start=0

PDI
Ultima oară modificat Mar Iun 10, 2014 11:00 pm de către PDI, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de saebbs » Dum Noi 29, 2009 10:33 am

mi-am luat pana la urma si cuple fleischmann.
par ok dar termenul "profi" imi pare adaugat cam fortat.

intradevar, optic, arata mai bine decat marklin dar ca functionalitate imi par comparabile
la fleischman nu-mi place acea ciocnitura ceva mai puternica ptr cuplare insa imi pare un avantaj faptul ca poti lua vagonul de pe sina prin simpla ridicare.

nu le-am testat pe circuite cu urcare si coborare dar banuiesc ca s-ar comporta bine in cazul in care pantele ar fi realizate corect.

deci, scor egal, dupa parerea mea, intre 6515 si 7203

o sa incerc sa bag in ecuatie si niste cuple Kadee despre care tot pe acest forum am citit cum ca ar fi superioare celor de la fleischmann. insa asta la urmatoarea alocare de buget. :)
Avatar utilizator
saebbs
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Noi 14, 2009 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de saebbs » Vin Dec 04, 2009 3:01 pm

n-am reusit sa iau cuple kadee inca dar am testat niste cuple roco.

imi par mai acceptabile decat cele fleischmann in sensul ca se cupleaza mult mai usor, similar sau chiar mai bine decat cele marklin.
insa la impresia artistica tot fleischmann ramane on-top.
Scrie răspuns


Înapoi la “Atelier - diverse”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat