instalatie catenara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
te referi functional in sensu de alimentat cu curent trenul din catenara
sau doar sa ruleze trenu cu pantografu ridicat

daca e cu alimentare din catenara si ai sine cu macaze ce au inima alimentata din motoras ..uita toata chestia ..se poate face dar fff greu mai bine impletesti in 3 firele de iarba pt ca alea se vad iar alimentarea nu :p

daca te referi la plantatul de stalpi astfel ca locomotiva sa mearga cu pantograful ridicat ..sfatul meu e sa folosesti raze mari astfel nu trebuie sa pui stalpi deshi
acuma daca vrei sa fi maestru eu recomand sa folosesti sarma de cupru mult mai subtire decat cea originala si sa faci tu catenara pe stapii originali
acuma gandestete ca cel mai ok e sa iei o loc si o tot plimbi pe shine si vezi cum merge catenara pe pantograf

daca ai linie dubla mai faci rost de 2 vag lungi de33 cm si le plimbi pe linie sa vezi ce stalp atinge

sfatul meu e sa pui stalpi si tot sa faci probe si dupa sa pui terasamentu
...daca nu faci asa vei avea probleme mari cu perpendicularitate a stalpilor
eu nu am facut :(

bafta
 
mixu a spus:
acuma daca vrei sa fi maestru eu recomand sa folosesti sarma de cupru mult mai subtire decat cea originala

vezi cum merge catenara pe pantograf

Cum se face ca catenara merge pe pantrograf ? :roll:

Cu sarma de cupru ce ai incercat? Nu se lasa dupa un timp ? Cuprul am vazut ca este sensibil la schimbarile de temperatura,mai ales pe caldura asta se indinde ca naiba, ma gandesc ca la iarna o sa fie prapad cand s-o strange.

Iar ca sa fin la subiect, catenara de la wiessman pare destul de ok, se monteaza repede. Pentru a nu se lovi vagoanele se iau documentele de la morop ce vizeaza "spatiul liber pe cale" se cauta raza utilizata si se determina spatiul liber necesar pentru ca cel mai lung vagon sa treaca pe acolo, peste spatiul asta se poate construi orice inclusiv catenara.
vezi NEM 102
 
Inca o chestie, din cate am inteles eu multi nu folosesc sistemul de alimentare catenar pentru ca cica ceva se toceste ( dvine consumabil ) ori firele de catenarei ori pantograful...nu sunt sigur, am mai vazut ca se purta pantograful ridicat dar nu atingea sarma ci era la 1 - 2 mm distanta de aceasta dar asta presupune sa montezi fiecare sarma la o inltime bine stabilita....
 
sogard_2003 a spus:
Inca o chestie, din cate am inteles eu multi nu folosesc sistemul de alimentare catenar pentru ca cica ceva se toceste ( dvine consumabil ) ori firele de catenarei ori pantograful...nu sunt sigur, am mai vazut ca se purta pantograful ridicat dar nu atingea sarma ci era la 1 - 2 mm distanta de aceasta dar asta presupune sa montezi fiecare sarma la o inltime bine stabilita....

Foarte adevarat,sirmele se tocesc,pantograful sa dovedit a avea o rezistenta mai mare,o spun din experianta proprie,deci,sa se monteze catenara dar pantograful sa nu atinga sirmele
 
evident pantograful merge pe catenara nu catenara pe pantograf
arata mult mai bine daca e mai subtire
catenara e tot din ceva cupru zincat din cate am vazut eu.
Nu am zis nicidecum sa se puna sarma de cupru din bobina de motor ci sarma tratata care e destul de tare si sta dreapta

eu zic ca nu e deloc la scara catenara viesemann in poze zici ca am conducte pe sus ...ochiometric e cam 1/4 din shina tillig ceea ce in realitate nu e deloc asa
la asta pare reala si zice undeva pe un forum ca e de 2 nu de 3 ca viesmann
si zice ce sarma de cupru e si cu ce e trartata

http://profile.imageshack.us/user/jacq01/images/detail/254/bild5209ey0.jpg

si mai o diorama ce avea catenara super e diorama ce a fost anul trecut la expo la brashov nici aceea nu era Viesmann doar stalpi :!:


@aulin ; eu sunt super inebunit sa vad trenu cum ruleaza cu pantograful ridicat si intr-un an nu sa ros mai nimika din ele. Am 3 bobice care le folosesc mai des

DA am rupt un pantograf la viteza maxima o serit si paf,
evident datorita vitezei ia fost fatal :D
Si cu pantograful acela am cam reglat toata catenara celalalt de la bobic fiind in fatza unde nu avea cuple nu era ridicat deloc
 
mersi baieti. intradevar am de unde sa ma decid cum sa o fac. parintii mei au firma de rebobinat mot. electrice, deci de sarma nu-mi fac probleme.
Stefan ai facut o catenara super.cred ca o sa apelez la tine pentru niste catenare.
mersi baieti pentru sfaturi.