Turnare piese din rasina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Pana o sa apara articolul in format PDF pe forumul cartula forum cate ceva despre aceasta tehnica de turnare a pieselor mici gasiti aici

http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=3542&hl=

Am sa caut, special pentru rally, materialul cu turnarea carcaselor pentru locomotive.
Nu o sa puteti citi marea majoritate dar fotografiile ne arata etapele de lucru. Evident ca sunt necesare explicatii dar o sa ne multumim momentan cu ce avem.
 
Un pic de rabdarica va rog sa mai aveti, doar un pic de rabdarica....si rezolvam si problema rasinii+a siliconului.... :D
Doar suntem baieti descurcareti,nu???? :evil:
 
Nu, aceea este fibra de sticla.

LDH, fibra de sticla este folosita sub forma de tesatura pentru armarea piesei, iar pentru formarea propriu zisa a spoilerului intr-adevar se foloseste rasina. Aceeasi tehnologie se foloseste pentru realizarea cocilor de navomodele sau chiar si cocile navelor adevarate, doar ca difera numarul de straturi. Pana si piesele masinilor de curse formula 1 sunt facute in principiu pe aceeasi tehologie, doar ca acolo se folosesc deja tesaturi din fibre de carbon si modalitati mult mai eficiente de control al formei.

Acuma daca este intr-adevar una si aceeasi rasina care se poate turna sau sunt tipuri diferite n-am de unde sa stiu, ca nu le-am folosit in practica niciodata. Am folosit doar cleiuri epoxidice bi-componente pentru lipire meseriasa, care in principiu functioneaza pe acelasi principiu.

Parerea mea este ca exista o rasina speciala pentru turnare, foarte lichida, iar pentru impregnarea tesaturii de fibra de sticla se foloseste alta cu o consistenta diferita, care se aplica cu pensula peste armatura din fibra. Poate ca si consistenta se poate regla prin varierea raportului rasina/intaritor?
 
Din ce am mai citit si eu pe cartula, fara a aprofunda foarte mult subiectul, stiu ca turnarea pieselor in rasina se bazeaza pe utilizarea a doua componente:
1. materialul pentru matrita, care este un cauciuc siliconic, care se formeaza peste piesa in pozitiv si genereaza o matrita in negativ
2. materialul de turnare care este o rasina, se toarnain forma obtinuta din cauciu si dupa intarire duce la obtinerea pieselor pozitive

Probleme apar cred ca piesele de dimeniuni foarte mici, cu suprafete complexe, unghiuri dificile, unde rasina trebuie sa patrunda in mod corespunzator. In acest scop cred ca se poate folosi o masa vibranta, in timpul turnarii. Din cate am inteles, in timisoara exista o firma care ar avea aceste materiale, insa se livreaza la cantitati mari si un pret pe masura.
O solutie pentru cei interesati ar fi impartirea cantitatii si deci a costurilor.
Din ceea ce am mai citit, turnarea modelelor difera de utilizarea impregnarii cu rasina a tesaturilor din fibra de sticla, care este un procedeu folosit pentru piese mari, dar foarte rezistente.
Din pacate nu stiu pe nimeni in zona care sa faca asa ceva, pentru cauna este sa citesti pe net sau sa vezi imagini si alta este sa vezi de aproape si sa afli si eventualele secrete ale procedeelor.
 
pt barele auto custom, se foloseste fibra de sticla , cum a scris LDH si cu pensula se impregneaza o rasina A+B, numita POXIPOL, produsa la Policolor Bucuresti (sau cel putin acum vreo doi ani exista acolo )
Componentele sunt insa extrem de imflamabile, si se poate lucra cu ele in spatii bine aerisite, daca nu vreti s-o dati in sindromul aurolacului :roll:
Din poxipol am vazut facute martisoare, arata ca chihlimbarul cu diverse chestii incastrate in masa, inclusiv bule de aer ... ;-)
rally
 
Se ocupa cineva pe acest forum cu turnatul in rasina ??? As fi interesat sa torn niste fete de boghiu pentru locomotive DA , EA sau boghiuri de vagoane Y 25 ....