Schema corecta conectare mufa NEM652 (8 pini)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
598
369
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Uitandu-ma cu atentie pe schema data de Piko pentru o locomotiva BR189 si comparand cu ce am gasit in interiorul unei loco Taurus (cumparata la a cine stie cata mana si cu ceva lipsuri) am observat diferente intre amplasarea lipiturilor motorului...
Care este schema corecta? Ma gandesc ca sensul de mers in functie de schema. Locomotiva este pe sistem analog si dupa cum se vede nu are lumini asadar nu pot verifica sensul corect...
Schema Piko:
WPXwYRJ.jpg

Lipituri existente:
dMNt3uJ.jpg
 
Nu este nimic gresit .In schema data de piko este legat mototrul pe celelalte conexiuni si daca observi arata un strap pe mijlocul placii in cazul tau alimentarea este facuta normal sa zic asa. .Schema placutei este facuta asa ca sa poti muta(inversa) alimentarile motorului in caz ca doresti sa il alimentezi invers fara a pune bobinele in cruce si sa arate ca naiba.
 
Asa e, sunt echivalente electric.
Banuiesc ca strapul ala din mijloc poate servi si in cazul in care vrei sa infigi mufa NEM "invers" in conectorul din placa (adica rotita 180 grade). Cu lipiturile corespunzatoare, poti face asta in caz ca (de exemplu) nu-ti e convenabil sa iasa firele mufei NEM "in jos" in poza, si tu le vrei neaparat "in sus" (sau invers).
 
Da , dar in cazul ca se doreste inversarea cuplei trebuie mutate si firele pentru lumini (albastru, alb si galben) altfel nu se aprind in functie de sens.Pe langa asta mai trebuie tinut cont si de firele alimentarii,in sensul normal de deplasare al locomotivei (sau cap de conducere A) trebuie sa ai firul rosu la sina dreapta si firul negru la sina stanga.
 
Am mazgalit in paint diferenta dintre 2 scheme de conexiune:
hYYyUsi.jpg

Se vede ca motorul are polaritatile schimbate in cele 2 situatii.
O sa modific lipiturile asa cum da Piko in manual, altfel ma gandesc ca daca montez un decodor, locomotiva va merge in fata cu stopurile aprinse in acea directie ceea ce nu este OK.
 
Eu zic mai intai inainte sa modifici ,sa verifici daca locomotiva functioneaza corect in sensul care trebuie, tocmai ce ziceam mai sus de firele rosu si negru.
Verifici care este postul A de conducere si in sensul se rulare in fata corespunzator postului de conducere trebuie sa aplici la sina dreapta plus de alimentare( fir rosu) si la sina din stanga minus de alimentare(fir negru).Daca locomotiva pleaca in fata motorul este legat corect daca nu, muti firele pe celelalte ploturi.Daca functioneaza corect asa in analog ,atunci va functiona corect si cu decodor in digital.
 
Am testat cu un LED, plus pe sina dreapta adica fir rosu la locomotiva, locomotiva merge cu "fata" (judecand dupa schema pentru BR 189).
Atunci pastrez totul asa cum e si ma pun pe construit luminile.
Multumesc mult pentru ajutor, sper sa imi iasa :D
 
Eu pana acum, de cate ori am intalnit strapuri erau pentru alimentarea din catenara! Cum vb de o electrica, vezi daca iti atarna vrun fir de la pantograf.
 
Este o locomotiva Taurus Piko gama hobby, nici gand de alimentare prin catenara.
O sa deschid un alt topic pentru ea unde o sa pun mai multe detalii :D
 
Locomotivei ii lipseste placa de conexiuni, vizibila aici pe o ER 20 de la Piko, poza gasita pe internet.
siemens-er20-hercules-ho-piko-17.jpg

Ma poate ajuta cineva cu schema ei? Vad ca contine 2 diode dar nu imi este clar cum sunt legaturile intre pini.
Multumesc!
 
Ai doua poze care se vad mai bine.
Catozii diodelor se leaga impreuna la pinul unde vine firul albastru ,iar anozii unul la firul rosu celalalt la firul negru.
f9z52.jpg

56129.jpg