Tuning locomotiva

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bonygy

Active Member
5 Martie 2016
95
0
27
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna tuturor.
Ma adresez amatorilor de pictat pe locomotive.
Am facut rost de o aburoasa Marklin, nefunctionala dar intreaga. Intrucat nu urmaresc resuscitarea ei electrica sau mecanica, ma gandesc ca ar da bine pe o diorama ca o locomotiva care zace de 30-40 de ani pe o linie moarta intr-un depou, in bataia soarelui si a intemperiilor.
Asa ca, intrucat in urma curatarii, carcasa arata ca noua, ma gandeam sa o aduc intr-o stare cu ceva rugina, noroaie, eventual niste lovituri pe ici, pe colo.
Ma rog, imaginatie am, talent la asa ceva ba!
Astfel, rog pe pasionatii de asa ceva, daca ma pot ajuta in acest sens, sa i-o dau si sa o "ciocaneasca"...
Multumesc anticipat.
 
In modelism, procesul se numeste "weathering", iar o simpla cautare pe net o sa reveleze o varietate de tehnici si modele imbatranite.
Exista modelisti talentati sau care si-au dezvoltat aceast practica pana la perfectiune, din dorinta de a imita cat mai bine realitatea pe un model sau pur si simplu pentru ca le place, devine viciant :D , insa , la randul lor, au fost incepatori ca toti ceilalti ( ca sigur nu au citit reviste tematice in viata lor intrauterina).

Sfatul meu...daca tot ai o locomotiva pe care ai reusit sa o faci sa arate ca noua, atunci studiaza putin tehnicile de imbatranire si incearca, daca nu iti iese, o speli iar si tot asa , pana iti faci mana...cineva care sa-ti "ciocaneasca" locomotiva , poate sa iti ceara mai mult decat pretul ei. Asa se face ca am colegi care cer intre 10-30 euro pentru un model (vagon sau locomotiva) si peste ceva timp sunt pusi la zid, desi munca lor este de demna oricare revista de profil.
Ca sa imbatranesti un model, trebuie sa studiezi putin realitatea, ca sa iti dai seama unde sa aplici rugina, unde sa aplici praful, unde sa aplici scurgerile de apa/abur, care se traduc prin pete albe, datorita calcarului prezent in apa , etc. Pare dificil, insa nu-i greu...

Niste poze cu masina ne-ar prinde bine, in caz ca vrei sa-ti dezvolti talente nebanuite, un sfat de ici-colo , un pic de vointa si rabdare si cine stie... :)