Mecanisme diverse

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc,rastel,am vazut asa ceva parca prin Bricostore ,culmea ma duc aproape in fiecare Duminica pe acolo, cat a fost timp nasol si nu m-am dus in targul de vechituri,voi fi atent data viitoare.
Ferrocarri,diametrul exterior 28-30mm,d interior13-18mm,latime6mm,eu am incercat sa fac una din textolit,dar nu a iesit spectaculoasa ,asa ca trebuie sa caut una adevarata,si mai astept raspuns si de la Prognosis.
 
Dupa ce am citit thread-ul asta mi s-a parut o idee buna asa ca m-am pus pe mesterit. Ceea ce a iesit o sa va prezint acum:
http://strofoland.files.wordpress.com/2013/12/dsc_0047.jpg

Ca si donator am luat Glade Microspray (versiunea mica). Miscarea de sus-jos presupunea montajul transversal ceea ce marea mult prea mult gaura necesara folosirii. A trebuit sa rotesc cu 90' miscarea pentru a obtine una stanga-dreapta; iata un rotitor :)
http://strofoland.files.wordpress.com/2013/11/dsc_0046.jpg

In teste am folosit o sursa de 12V si am rupt unul dintre opritori; oricum, deoarece cursa este ceva mai mare decat cea necesara actionarii unui macaz; in prealabil (inainte sa-l rup) l-am marit cu 3mm. Dupa rupere am montat direct modificarea cu un holsurub (asta e ceea ce se vede in imagine).

I-am confectionat si un capac (de care nu sunt deloc mandrul asa ca nu apare in niciuna dintre poze) care are si functia de a-l tine lipit de macaz. Opritoarele au un orificiu care este ideal pentru un mic holsurub pentru fixarea capacului. Ceea ce nu am reusit a fost sa gasesc a fost un surub care sa incapa in gaurile macazului de la Piko. In montajul final am prins motorul cu holsuruburi de traversele sinei (un holsurub mai mare intre 2 traverse). Adancimea totala a montajului e de 35mm, prea putin pentru expandatul meu de 25mm.

Cat despre partea electronica aici a intervenit moartea pasiunii. Placa de comanda a motorului e formata din 2 bucati. Una care contine puntea H (si ceva condensatoare, leduri si alte componente care pot fi ignorate) - driverul motorului - si una care contine un singur integrat pastila - creierul. Din pacate nu exista nici o detectie de blocare sau cine stie ce senzor, efectiv "creierul" misca timp de 1 secunda motorul la stanga si apoi timp de 1 secunda la dreapta; se poate verifica usor, scoateti oricare dintre rotile dintate si apasati butonul de puf. Eu nu am reciclat nici un pic din placa, am folosit ca driver LM298 si Arduino, insa e tras cu tunul dupa muste.

Nu folosesc montajul din doua considerente: este foarte mare si nu i-am facut un driver dedicat pentru a-l folosi la un click de buton. Nu va recomand acest hack.
 
Piesa galbena ai confectionat-o tu?ca sa alimentezi motorul de 3V la 12V,ai folosit vreun rezistor de reducerea tensiunii la perii?de cat este rezistorul?
 
Nu ar fi fost mai ieftin, mai putina munca si mai elegant sa cumperi actionari de la Conrad sau, daca chiar vrei "slow motion", servo-motoare pentru aeromodele? Acestea costa mai putin de €2 pe eBay...
 
Da, toate piesele le-am facut dintr-un plastic galben cumparat acum ceva ani de la OBI. Pot scana piesele si posta scanul insa eu am aplicat o metoda empirica atunci cand le-am confectionat: am pus culoare pe piesele Glade-ului si apoi am pozitionat acel plastic galben care a preluat marcajul de culoare. Am testat/taiat pana am ajuns la dimensiunile care imi permiteau o miscare fluida.
Eu am alimentat direct de la 12V insa nu sfatuiesc pe nimeni sa faca acest lucru; motorul cere putere asa ca trage ceva curent, daca doriti sa folositi o rezistenta ea trebuie sa fie de putere (si se va incinge garantat). Nu-ti pot da mai multe detalii, eu nu prea m-am jucat cu motoarele direct, in general am folosit drivere dedicate.
Insa ai grija ca tensiune mare inseamna viteza mare: atunci cand am alimentat la 12V a durat mai putin de 1 secunda sa rupa acel opritor; eu nu am avut timp sa reactionez.
In versiunea finala am folosit o sursa de 4.7V stabilizata (un incarcator de Nokia) ca sa alimentez 298-ul si am folosit PWM-ul de pe Arduino pentru controlul fin al motorului.

@felippe - nu ar fi fost mai ieftin pentru ca nu am dat nici un ban pe piese. Insa chiar daca ar fi fost mai scump decat o versiune profi tot n-as fi dat cu piciorul unei oportunitati de a ma juca ;)