Prin Himalaya cu Mocanita Indiana

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Prin Himalaya cu ”mocă’niţa” indiană’

Pentru turistul care are în vedere o aventur㒠în multimilenara Indie, vizitarea nordului acestei ţă’ri-subcontinent se constituie într-un deziderat demn de toat㒠stră’dania spre a fi dus la îndeplinire. Clima este mai ră’coroasă’, deci suportabilă’, ţânţarii mai puţini, aerul ozonat al înă’lţimilor este respirabil. Bonus: imaginile ireal de frumoase ale Himalayei şi oraşele de munte care abund㒠de un pitoresc specific. Dac㒠întreaga aventur㒠este desă’vârşit㒠la bordul trenurilor de epoc㒠colonială’, farmecul că’lă’toriei se va transforma în amintiri de neşters!

cover.jpg


http://travel.descopera.ro/9016234-Prin-Himalaya-cu-mocanita-indiana
 
Salutare,

Cu o saptamana in urma am avut sansa sa ajung in Darjeeling la calea ferata montana, inca nerefacuta complet dupa dezastrul din 2011.

poze si filme aici http://www.b66ama.com/?p=3547 (in josul postului arhiva foto completa si un film de 13 minute, care acopera cam 25% din parcursul locomotivei cu abur)

si 2 poze bonus. Intr-una din ele apare atelierul de locomotive din Kurseong. Una dintre locomotivele "B" class este in lucru, fiind convertita de la pacura la carbuni. Ea a fost transformata sa arda pacura cu ceva timp in urma dar in urma rezultatelor nesatisfacatoare din teste s-a decis transformarea ei inapoi.



 
tocmai ne-am intors dintr-o calatorie cu trenul pe ruta Kalka - Shimla in Himachal Pradesh, India.


Trenul urca in ~90km de la poalele muntilor Himalaya (650m MSL) pana la ~2100m in 6 ore.

Exista cam 6 plecari in fiecare directie zilnic, dintre care 4 sunt trenuri cu 6-7 vagoane si 2 automotoare. Trenurile sunt foarte aglomerate si cu greu am prins loc la vagonul cu rezervare. Altminteri ar fi trebuit sa stam agatati de tren ori claie peste gramada la cele 2 vagoane fara rezervare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kalka_Shimla_Railway

Linia pare deosebit de complexa. Desi nu sunt bucle sau zig zag-uri, se urca foarte abrupt. In 2 locuri sunt serpentine si, privind in jos, se poate vedea calea ferata trecand de inca 2-3 ori. Sunt 103 tunele si 864 poduri si podete numai din piatra.

Cost bilet ~6USD/persoana dus-intors.

Daca ar fi fost pastrate in uz locomotivele cu abur (acum traciunea este 100% diesel) si ar fi fost macar cu 50% mai putin gunoi pe marginea caii ferate, as fi clasat cu siguranta aceasta excursie pe primul loc in preferintele mele feroviare. Data fiind starea de fapt, nu pot decat sa o inscriu undeva in top 5 (Bernina Express pastrandu-si pozitia 1).

Am sa revin in cateva zile cu un set de poze.

Cumparea bilet: la casa de bilete din gara sau la http://www.erail.in/

Radu
 
salutare. arhiva cu poze se gaseste aici:

www.b66ama.com/dhr_misc/kalka-shimla.zip

si 3 poze "teaser"

2555-rr.jpg

2557-rr.jpg

2554-rr.jpg


numai bine!
 
s-a putut downloada si decomprima arhiva corect? cineva m-a scris ca nu ar fi mers. daca sunt probleme as putea incerca sa uploadez din nou.

ma bucur ca va plac! am sa mai pun daca mai intalnesc ceva similar!
 
ieri am vazut un reportaj pe Discovery World despre caile ferate din India. Spuneau ca a fost o ambitie a Imperiului britanic sa impinzeasca subcontinentul cu cai ferate.

Chiar ca s-au dus peste tot.
 
bavareze a spus:
s-a putut downloada si decomprima arhiva corect? cineva m-a scris ca nu ar fi mers. daca sunt probleme as putea incerca sa uploadez din nou.

ma bucur ca va plac! am sa mai pun daca mai intalnesc ceva similar!

Da, sunt probleme cu arhiva. Te rugă’m s㒠o uploadezi din nou. Mulţumim!
 
dantm a spus:
ieri am vazut un reportaj pe Discovery World despre caile ferate din India. Spuneau ca a fost o ambitie a Imperiului britanic sa impinzeasca subcontinentul cu cai ferate.

Chiar ca s-au dus peste tot.

au ajuns britanicii si la polul sud, ce mai era sa urce niste munti cu trenul...

ce au facut ei a fost, dupa cate am vazut la fata locului, nu doar o ambitie, ci si foarte util: s-a deschis o zona montana foarte mare (anterior foarte greu accesibila) pentru agricultura, industrie, baze militare etc.

pun arhiva din nou, pana atunci inca niste poze:

DSCN0690.JPG

DSCN0782.JPG

DSCN0796.JPG

DSCN0849.JPG

DSCN0908.JPG

DSCN0967.JPG

DSCN1002.JPG

DSCN1021.JPG

DSCN1357.JPG


drezinele sunt de prin anii '30. uneori in poza mai apare odata calea ferata, apare astfel deoarece trenul urca niste serpentine. uneori puteam vedea, printre copaci, calea ferata de 3 ori. orasul din poza este Shimla, capitala Himachal Pradesh.

Radu

[/img]
 
am uploadat arhiva cu poze din nou. se pare ca nu mai era spatiu disponibil pe server.

http://www.b66ama.com/dhr_misc/kalka-shimla.zip
 
si o imagine interesanta, as zice. un manunchi de parghii de control pentru macazuri in statia Shimla. toate semnalele si macazurile de pe aceasta linie sunt actionate manual, prin cabluri/parghii, unele foarte lungi care trec prin padure, prin tunel etc. probabil trebuie sa mai cucereasca englezii odata india ca sa le bage si actionare cu servo :)

DSCN0908.jpg
 
bavareze a spus:
...trec prin padure, prin tunel etc. probabil trebuie sa mai cucereasca englezii odata india ca sa le bage si actionare cu servo :)

Nu e cazul!
înc㒠mai funcţionează’. :)
Și o s㒠mai funcţioneze mult şi bine, deoarece indienii chiar au nevoie de CF.
 
Este o experienta deosebita, am avut ocazia sa vad cam ce se intampla acolo doar din documentare filmate, live trebuie sa existe o cu totul alta impresie, se adauga sunete si mirosuri specifice, farmecul unei astfel de calatorii fiind unul unic.

Pentru cei pasionati de domeniul feroviar, daca exista si posibilitatea financiara, cred ca sunt 3 experiente unice care ar trebui traite: transiberianul, Orient Express, liniile ferate inguste indiene. Restul este cumva la comun, pe continentul american e mult si tern iar prin restul Europei calatoria cu trenul e ceva normal, civilizat, dara fara prea multa specaculozitate.
 
am uitat sa adaug la momentul respectiv si un mic film:

Darjeeling Himalayan Railway 6 min
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/AVEtLBZryW0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

si varianta extinsa 14 min

<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/upI7VPrSNXo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

si o scurta tura prin zona "Main Bazaar" in imediata vecinatate a New Delhi Railway station - in film apare si o secventa cu noua linie elevata a metroului

<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/afmialwvH7g" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
am uitat sa adaug la momentul respectiv si un mic film:

Darjeeling Himalayan Railway 6 min
https://www.youtube.com/embed/AVEtLBZryW0

si varianta extinsa 14 min

https://www.youtube.com/embed/upI7VPrSNXo

si o scurta tura prin zona "Main Bazaar" in imediata vecinatate a New Delhi Railway station - in film apare si o secventa cu noua linie elevata a metroului

https://www.youtube.com/embed/afmialwvH7g