Maglev

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
46
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
ma insel eu sau aveau si japonezii trenuri pe principiul maglev care prindeau vreo 4-500 km in croaziera ?
chinezii sau coreenii sau undeva prin zona sigur au (era si in trainz :D)
si chiar, Maglevu (cu m mare, ca e nume propriu), pe unde circula ?
 
Shanghai, China, legatura intre aeroport si centru orasului, 34 km parcursa in 7 minute cu o viteza de 441 km/h.
 
partea nashpa la trenurile de mare viteza (si aici ma refer la peste 300km/h) e ca sunt cu adevarat eficiente pe distante lungi; la aia 34 de km parca nici nu apuca sa prinda prea mult viteza maxima, ca dupa aia baga rapid frana sa nu treaca de gara; si nici acceleratia nu poate fi prea mare, ca vorba aia sunt calatori normali, nu astronauti
 
Cred ca totusi prosti nu au fost, au facut un calcul pe termen lung, ce beneficii are acel tren. Prin faptul ca este foarte rapid face ca distanta de 34 km dintre aeroport si centrul orasului sa fie foarte mica.

De cele mai multe ori o investitie in infrastructura nu trebuie neaparat sa aduca beneficii in mod direct, facem un pod/o autostrada, punem taxa sa scoatem banii in 15 ani, daca nu, nu renteaza. Nu asa trebuie gandita problema. Infrastructura aduce beneficii in mod indirect prin faptul ca creaza oportunitati de dezvoltare a economiei.

Poate ca maglev-ul deocamdata nici nu este o solutie viabila pentru distante mari din pricina costurilor imense pentru crearea caii de rulare.
 
Maglev-ul, intradevar, nu este o solutie viabila pentru distante mari. La Shanghai, investitia a fost aprox. de 1,4 mrd. Euro.

Ce a castigat Shanghai prin aceasta investitie?

1. Cresterea vitezei de circulatie a oamenilor
2. Descongestionarea soselei
3. Economie de carburant
4. Reducerea emisiilor de carbon
5. Igienizarea unor zone insalubre din periferia orasului

Ce a pierdut?

1. S-au stramutat cateva zeci de mii de oameni
2. Distrugerea unui orasel (cartier) vechi
3. Distrugerea unui habitat natural (o mlastina asanata)
4. Pierderea locurilor de munca a mutor soferi de taxi prin scaderea mediei distantei unei curse.
5. Scaderea incasarilor de la statii de alimentare cu carburant


E.
 
Acuma orice decizie luata intotdeauna va avea si revers, ca nu poti sa le faci pe toate perfect, intotdeauna cineva va pierde. Clar au ramas soferi someri si au scazut vanzarile la pompa, dar pe de alta parte tocmai economia de carburant dupa cum zici tu a mai scazut poluarea in zona.
Parerea mea este ca un aeroport nu poate trai fara transport serios. Se poate vedea la noi la tara la otopeni ce inseamna sa nu ai legatura directa cu orasul (si hai sa fim seriosi, sa schimbi un tren cu autobuz ca sa ajungi la alt metrou nu prea se cheama legatura). Tin minte la frankfurt (si era in 2000) chiar langa imensul aeroport (am mers prin el de m-am plictisit) era gara de ice, gara de trenuri regionale, si pot sa pun pariu pe orice ca era si un metrou sau mai bine zis un tren urban cum s-o numi la nemti. Dar uite ca noi probabil o sa facem metroul la otopeni cand deja aeroportul respectiv va fi pe duca, deja integrat in oras.
Revenind acuma la maglevuri, stiu ca exista si in europa ceva asemanator, numit transrapid 06, care parca avea chiar un traseu dat in exploatare. Dar n-am mai auzit nimic de el de nu stiu cati ani de zile ... sa vedem pe wikipedia ce mai scrie ...
 
Mdea, ca sa rezum ce e pe wikipedia

Its current application-ready version, the Transrapid 09, has been designed for 500 km/h cruising speed and allows acceleration and deceleration of approx. 1 m/s2.

In 2004, the first commercial implementation was completed. The Shanghai Maglev Train connects the rapid transit network 30.5 km (19.0 mi) to the Shanghai Pudong International Airport. The Transrapid system has not yet been deployed on a long-distance intercity line.

Deci pana la urma maglevu de la shanghai e facut pe exact aceeasi platforma a transrapid-ului (credeam ca doar au acelasi principiu, nu sa fie construite tot de nemti). Dar vorba tuturor, investitia in infrastructura este prea mare momentan pentru a se gandi cineva sa-l implementeze pe scara larga (sau macar pe distante lungi). Mai avem de asteptat ca sa se atinga niste limite de siguranta pe caile ferate conventionale, ca foate mult nu mai ai cum sa mai urci viteza pe ele.
 
Este traseul experimental din Germania, de langa Marea Nordului.

Locatia este la
N 52 grade, 52 minute si 18 sec
E 7 grade 20 min 58 sec.

Acolo se afla depoul. Se vede bine pe Goagal pamant traseul
Chinezii l-au vazut acolo, si de la ei au comandat.
Siemens a fost constructorul.
 
Maglev-ul va fi viitorul pentru distante scurte, gen aeroport-centru, complex expozitional-centru, sau alte destinatii de acest tip.
Un zvon era ca vor sa lege aeroportul din Viena de centru prin acest sistem. Sunt aproape 40 de km.

La un moment dat, intr-un moment de euforie bahica a spus ceva similar si nea Oprescu, dar si-a revenit repede. :(

Maglev-ul din China deserveste o populatie de peste 20.000.000, adica cam cat am mai ramas noi in tara, dar ei sunt imprastiati pe suprafata unui judet.

Economic Maglev-ul este viabil doar in zonele cu o densitate mare a populatiei. Un bilet costa aprox 5 euro.

E.
 
Intai sa vedem autostrazile zburatoare functionand, ca alea sunt mai simplu de construit decat un maglev. Pana cand o sa il construim noi probabil nu va mai avea nevoie de infrastructura (se inventeaza sisteme antigravitationale) astfel incat scapam de investitia in infrastructura care ne sperie asa de tare ....
Revenind acuma la realitate si la treburi serioase, cred ca ar avea un mare viitor daca s-ar putea reduce costurile de infrastructura. Ca vorba aia impactul la sol este mult mai redus decat o cale ferata traditionala (poate lumea sa are linistita porumbu chiar si sub tren), nu stiu campul magnetic cat de puternic este si cat de mult dauneaza.
Dar fiind vorba de un "pod" (ca sa-i zic asa), clar constructia este anevoioasa, si iarasi vine in discutie bugetul, care clar trebuie sa fie astronomic pentru o asemenea investitie, chiar daca sunt si numai 10 km sa zicem.
 
http://www.visitshanghaicity.com/2010/04/shanghai-maglev-train-timetabletime-table.html

Cred ca aici gasim o mare parte din raspunsuri.

Ei au o frecventa de 15 minute intre 2 trenuri. Ele sunt pline la fiecare drum.
La aeroportul din Shanghai, aterizeaza sau decoleaza aprox 4 avioane / minut, si nu sunt ATR-uri sau AN24, ci marea lor majoritate sunt 747, 737, A320, A380, care au cateva sute de pasageri.
La Otopeni frecventa de aterizare/decolare este aprox un avion la 10 minute. E ceva diferenta. Nu?
Nu stiu ce capaciytate de transport are, dar cred ca 500 persoane incap. La 5 euro/om face 1000 euro/cursa, la intervalul declarat pot face 120 curse pe zi ceea ce inseamna 300.000 euro/zi respectiv 110.000.000 pe an. Ceea ce insemna, fara a lua in calcul costurile de operare ca in 12 ani se amortizeaza, ceea ce in domeniul transporturilor e mai mult decat bine!
 
Maglevul experimental de la nemti a fost vindut pentru exploatare la chinezi. Nu am inteles bine dar parca la nemti au ceva probleme cu legislatia asta cu mediul si nu reusesc sa faca linia Berlin - Hamburg.

Au reusit insa performanta sa aiba accident chiar pe linia experimentala.

Practic au reusit sa-l vinda la chinezi, poate ati vazut pe Discovery sau Nat Geo, imaginea aia cu chinezul ala batrin care uda ceva cu o cana si deasupra lui trece Maglevul.

Geologia traseului a dat numeroase probleme in executie.
 
Acel accident a introdus in functionare un nou sistem de siguranta, pe care initial nemtii nu-l gandisera. Deh... erau numai ei pe linie, dar au uitat de vehicolul de intretinere. Acum au introdus elemnte de siguranta ca si la caile ferate, sa semnalizeze trenul ca este un obstacol pe traseu. Din pacate, parca au murit, parca, 23 de persoane.
Dar orice progres cere si sacrificii.
Si chinezii au avut un incendiu, fara victime.
Nici un sistem nu este sigur 100%, dar toate tind spre siguranta absoluta, dar Murphy intotdeauna isi baga coada.

E.
 
TGV-ul nu a avut nici o victima in reteaua TGV (accidente au avut, inclusiv deraieri la 300 la ora) atentie, in aproape 30 ani de exploatare! Din punctul asta de vedere nemtii mi se par in urma, atat la trenuri conventionale cat si la cele neconventionale.
Sa mai zica cineva ceva de genul "lucru frantuzesc". :D