Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial

Discutii despre trenurile care circula pe alte cai ferate decat cele din Romania
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Oct 18, 2010 10:34 pm

sogard_2003 scrie:...Sistemul este implementat pentru orice fel de garnitura feroviara ?
numai pentru cele echipate cu boghiuri special construite.

flo82,

:aplauze: :aplauze:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
andrey
Mesaje: 117
Membru din: Lun Sep 22, 2008 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de andrey » Mar Oct 19, 2010 7:10 pm

sogard_2003 scrie:Tare de tot treaba cu schimbatul ecartamentului din mers chiar. Sistemul este implementat pentru orice fel de garnitura feroviara ?
Nu cred, este valabil doar pentru cele care dispun din constructie de o cutie de osie mobila, cu autoblocare/deblocare,dupa cu mse vede in filmulet, interesante chestii :mrgreen: noi nu avem inca fata de asa ceva... :fluierat:
060 DA
Avatar utilizator
PIF54
Mesaje: 40
Membru din: Joi Iun 18, 2009 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de PIF54 » Mar Noi 16, 2010 5:39 pm

Este ingeniozitate inginereasca valoroasa si merita apreciata. Daca am inteles eu bine din filmulete, exista doua solutii constructive compatibile, functionand cu acelasi mecanism la sol de schimbare a ecartamentului: una pretabila pentru punte nemotoare de vagoane (Talgo), alta pentru punti motoare de locomotive (Brawa). Sau m-am inselat?
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mie Noi 17, 2010 1:21 am

flo82 scrie:Mai stie cineva care mai este stadiul cu proiectata linie de ecartament normal Ungheni-Chisinau?
Au pierdut comunistii alegerile, ca a lor era ideea, noi inca avem comunisti la putere dar ei nu mai au, deci s-a renuntat.
Daca tin bine minte, la noi ultima zvacnire a CFR-ului a fost aducerea de Desiro si bagarea lor ca IC cu timpi ce acum par un vis :-D . Pacat ca a venit Base&Co si de 5 ani se duce de rapa CFR-ul :-(
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Ian 09, 2014 7:46 pm

Am folosit cu incredere functia ,, Cautare" sa gasesc ceva despre Mauritania. Am ajuns aici, asa ca va prezint o calatorie cu cel mai lung tren din lume prin Mauritania.
Cica transporta minereu de fier, nu stiu de ce eu stiam ca transporta fosfati. E bine ca unul de-al nostru, roman, a fost pe acolo.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Vin Ian 10, 2014 8:57 am

srazvi scrie:
flo82 scrie:Mai stie cineva care mai este stadiul cu proiectata linie de ecartament normal Ungheni-Chisinau?
Au pierdut comunistii alegerile, ca a lor era ideea, noi inca avem comunisti la putere dar ei nu mai au, deci s-a renuntat.
M㒠îndoiesc c㒠comuniştii moldoveni ne aveau la suflet atât de tare încât s㒠fac㒠linie cu ecartament normal pân㒠la Chişină’u.
în schimb, acum vreo lună’, directorul îS ,,C.F.M." a venit pe la Bucureşti şi ne-a propus s㒠facem noi linie de ecartament larg de la Socola la gara mare din Iaşi 8O ca s㒠vin㒠ei cu D1-urile modernizate la Paşcani.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Ian 10, 2014 8:56 pm

Si ce au zis ,,specialistii?
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Sâm Ian 11, 2014 4:31 pm

Ca nespecialist, înclin s㒠cred c㒠ideea lu` şă’fu de la CFM e mai fezabilă’, decât ideea lu` şă’fu de la CFR-u!

Traficul de persoane între Iaşi şi Chişină’u este destul de mare, iar cu autoturismul te mânc㒠sfinţii pân㒠parcurgi 150 de km aproximativ de la Sculeni pân㒠la Chişină’u.
Pe urm㒠e mai ieftin s㒠pui a trei-a şin㒠pe o distanţ㒠de 14-15 km decât s㒠pui a treia şin㒠pe o distanţ㒠de 150 km.
Plus c㒠se pot introduce trenuri regionale Iaşi-Chişină’u, cu un timp de parcurs foarte bun deoarece nu mai stau la schimbat bogiurile...
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Sâm Ian 11, 2014 8:39 pm

Se poate doar cu a treia sina? Ca pina acolo e cu 4 ,,sini" ca la Sighetu Marmatiei.

Intreb si eu asa: nu ar putea sa puna CFM a treia sina la ei? Mai degraba decit CFR la noi.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Ian 15, 2014 9:19 am

E mai uşor s㒠faci 10km de linie încă’lecat㒠decât 100, asta e clar. Dar CFR S.A. nu are bani nici s㒠scoat㒠restricţiile de vitez㒠de pe Magistrala 1000, deci şansele sunt zero s㒠se fac㒠ceva în România cu linia încă’lecată’.

Oricum, nu s-a putut stabili nimic la întâlnirea aia, c㒠a participat CFR Că’lă’tori, MT şi CFM. Iar infrastructura ţine de CFR S.A..
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Mie Mar 05, 2014 11:13 pm

"" Degetul Å¢arului Nicolae I şi calea ferat㒠dintre Sankt Petersburg şi Moscova

Militarii alcă’tuiau esenţialul mîinii de lucru feroviare, aşa c㒠operaţiile din Ungaria încetinesc construirea liniei Sankt Petersburg-Moscova. Calea ferat㒠duce lips㒠de braţe de muncă’. Å¢arul ţine la construcţie, Tezaurul public vine cu contribuţie la construcţie. Construirea liniei este încredinţat㒠unui inginer american, George Whistler, celebru în meseria sa, că’ci a participat la crearea liniei Baltimore-Ohio. Ca de obicei, suveranul 1-a adus pe acest expert… ca s㒠nu ţin㒠seama de pă’rerile lui, acordîndu-i în acelaşi timp o deosebit㒠consideraţie. Discuţiile aprinse asupra traseului proiectat sînt marcate de o scen㒠intrat㒠în legendă’. în cabinetul să’u de lucru, Nicolae I a desf㒺urat harta. El îi d㒠instrucţiuni inginerului:

- Vreau ca aceast㒠cale s㒠fie în linie dreaptă’, ca rigla asta…

George Whistler nu este de aceeaşi pă’rere. Å¢arul insistă’, deseneaz㒠linia ajutîndu-se de riglă’… dar uit㒠să’-şi dea la o parte degetul mare! Astfel, calea ferat㒠va face o curb㒠pe care nici un obstacol natural nu o justifică’. Dar poate cineva să’-1 contrarieze pe Å¢arul Rusiei, care vrea, de fapt, s㒠se joace cu drumul „să’u” de fier? Cu ocazia acestor lucră’ri, americanul este îngrozit de corupţia generalizată’. De la cercurile de la curte pîn㒠la angajaţi, fiecare deturneaz㒠ce poate. Creditele au fost mult supraestimate. Tratamentul muncitorilor este inuman. „Iobagii, coborîţi la nivelul unor animale de povară’, nu constituie o mîn㒠de lucru utilizabilă’. Dac㒠oamenii influenţi se îmbogă’ţesc, iobagii mor cu sutele”, povesteşte inginerul cui vrea să’-1 audă’. şi totul este iute raportat, ba chiar amplificat, autocratului care simbolizeaz㒠aceast㒠organizare socială’. Contrar aşteptă’rilor acelora ce sînt geloşi pe american, ţarul persist㒠să’-1 susţin㒠pe acest inginer experimentat, îl impune anturajului să’u şi, la o recepţie, stră’bate lent şi provocator saloanele ală’turi de el. O înţelegere americano-rus㒠personalizată’, asortat㒠cu o concesiune pe 10 ani. Dac㒠ţarul este dur din punct de vedere politic, americanul este dur din punct de vedere financiar; el a impus statului rus condiţii draconice care aveau s㒠asigure concesionarilor beneficii considerabile. Metodele de construcţie de dincolo de Ocean sînt bine folosite, materialul este copiat dup㒠modelul american, iar linia ferată’, de aproximativ 700 km, între Sankt Petersburg şi Moscova, este inaugurat㒠la 1 noiembrie 1851. Nicolae I este mîndru şi, totodată’, mîhnit, că’ci prietenul să’u, inginerul Whistler, a fost ră’pus de holeră’, înainte de darea în funcţiune a liniei. începuturile sînt eroice: 20 de ore de că’lă’torie cu viteza medie de 32 km/oră’, iar că’lă’torii sînt rugaţi să’-şi aduc㒠aşternuturile… Un inginer francez, care avea s㒠lucreze mai tîrziu pe mai multe reţele ruseşti, observ㒠c㒠„preocuparea pentru timpul pierdut pare s㒠fi contat prea puţin în organizarea mişcă’rii pe aceast㒠linie”. Că’lă’toria nu este numai lungă’, ci şi înceată’, cu interminabilele sale opriri la neverosimile bufete.

Iar dac㒠trenul imperial circulă’, tot traficul este întrerupt „pentru a se evita zgomotul care se produce în momentul schimbă’rii macazului”! Este aşadar normal ca linia s㒠fie numit㒠„Linia Nicolae”

JEAN DES CARS""
sursa: [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Mar 07, 2014 10:10 am

Salut Semafor,

cu acceptul tau mai adaug cateva lucruri. Povestea cu rigla e reala dar linia in teren nu e chiar dreapta. Ambitia tarului s-a impletit cumva cu pragmatismul americanului. Cum cf exista si azi se poate vedea ca s-a incercat sa se pastreze un traseu cat mai drept dar nu chiar tras la rigla :)

este prima linie din lume unde s-a folosit dubla tractiune si este linia unde -probabil dupa multe discutii presarate cu alcool- s-a definitivat ideea folosirii ecartamentului larg, existent si astazi in Rusia. Sunt multe legende despre cum cei doi au ajuns sa ia o decizie finala.....
All aboard !
Avatar utilizator
bavareze
Mesaje: 87
Membru din: Sâm Sep 13, 2008 12:00 am
Localitate: los angeles
Contact:

Mesaj de bavareze » Joi Oct 30, 2014 8:59 pm

foarte interesant.

o completare: scrie ca in 1960 s-a facut ultima locomotiva cu abur.

de fapt s-a facut dupa 2000 in china

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Joi Oct 30, 2014 9:40 pm

Nu cred ca s-a mai fabricat vreo locomotiva de la zero, in China sau altundeva, dupa anul 2000 (din pacate, link-ul pus de tine nu ofera nicio informatie in acest sens). Stiu sigur ca in Marea Britanie, in anul 2008 a fost pusa in circulatie ultima locomotiva cu abur construita de la zero (nu restaurata): [Link Removed for Guests]
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Oct 31, 2014 2:58 pm

Buna Vali,

Dupa cea din Marea Britanie au mai urmat si altele.

O locomotiva cu abur de ecartament ingust de mare putere a fost abricata de la zero chiar in 2010-2011 la Meinigen si pusa in circulatie acum doi ani. Este vorba de o constructie noua bazaza pe proiectul de locomotiva de mare putere din anii 1950 din care s-au fabricat mai multe zeci de exemplare pentru liniile din fosta DDR. Nu am timp acum sa caut, insa intr-un Lok Magazin de acum cativa ani se descrie povestea ei.

Locomotiva este prin puterea indicata comparabila cu una de ecartament normal. Se pare ca se vor mai fabrica inca cateva dupa acelasi proiect.
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate din Europa sau din lume”