Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Trenuri din Rusia

Discutii despre trenurile care circula pe alte cai ferate decat cele din Romania
Scrie răspuns
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Trenuri din Rusia

Mesaj de andreiul » Mar Ian 13, 2009 11:04 pm

Iata niste poze frumoase si interesante. Enjouy:

[Link Removed for Guests]
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Trenuri din Rusia

Mesaj de sogard_2003 » Mie Ian 14, 2009 12:19 am

apropo de rusi, din cate tin minte eu ,detin recordul la viteza pe calea ferata cu o locomotiva diesel ,dar nu reusesc sa gasesc modelul exact. :?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Ian 14, 2009 12:28 am

excelente fotografiile!
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Ian 14, 2009 1:36 am

[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Ian 15, 2009 8:22 am

Unele poze sint din Ucraina, se vede sigla UZ.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Ian 23, 2009 10:58 am

Nu ma pricep prea bine la locomotivele rusesti, insa ei au locomotive ,,duble" sau chiar ''triple" 2TE parca si 3TE.
Am gasit pe net un film in care o singura unitate din 2TE trage un tren insa cu prtea in care de obicei este cuplajul intre unitati.
Au cumva din constructie aceste locomotive un post de conducere si partea respectiva, sau la locomotiva din film e o adaptare?
e vorba de inceputul filmului.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Re: Trenuri din Rusia

Mesaj de B74MRV » Vin Ian 23, 2009 1:31 pm

andreiul scrie:Iata niste poze frumoase si interesante. Enjouy:

[Link Removed for Guests]
Frumoase poze
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
V200
Mesaje: 74
Membru din: Lun Feb 09, 2009 12:00 am
Localitate: nowhere
Contact:

Mesaj de V200 » Mar Mar 16, 2010 1:06 pm

Buna
As avea si eu cateva intrebari la care nenea gugalu nu mi-a fost de prea mare ajutor. Daca ati putea sa-mi indicati unde as putea gasi ceva informatii legate de urmatoarele chestii. Si in linkul din postul de mai sus, dar si intr-un documentar despre transsiberian am vazut in pozele vechi ca utilizau cuple "normale" si aveau tampoane. Cand au trecut rusii la ecartamentul marit? Sau asa au pornit? Si cand au trecut la zvoanca si au renuntat la tampoane si cuplele cu surub? Multumesc .
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Mar Mar 16, 2010 2:57 pm

Din cate stiu, si-au facut ecartamentul marit ca o protectie strategica in caz de razboi, sa nu poata dusmanu sa-si trimita trupele folosind reteaua feroviara existenta. Deci probabil este cam de pe la inceputuri.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Mar 16, 2010 4:13 pm

Ecartamentul l-au avut aşa au avut de la început. Nu cred c㒠se punea problema prin 18xx de pă’trunderea duşmanului în ţară’, ţinând cont c㒠vecinii Rusiei erau şi ei la început şi şi-ar fi putut construi linii de acelaşi ecartament.

Apropo, am auzit c㒠americanii ar fi avut ecartament larg la începuturile că’ii ferate (normalizat ulterior). Å¢arul Rusiei a vă’zut c㒠e balşoi şi aşa s-au apucat ruşii s㒠fac㒠că’i ferate. Când americanii au trecut la modificarea ecartamentului, ruşii aveau deja prea mulţi km ca s㒠mai renteze normalizarea.
Avatar utilizator
rastel
Mesaje: 499
Membru din: Mie Mar 10, 2010 12:00 am
Localitate: Cornetu
Contact:

Mesaj de rastel » Lun Iul 12, 2010 7:00 pm

Un filmulet extrem de......afumat. Oare locomotivele au in rezervoare si motorina sau doar ulei ?

[Link Removed for Guests]
nicu4

Mesaj de nicu4 » Mar Iul 13, 2010 3:06 pm

Interesant clipul.
Aceste locomotive fumega astfel din cauza motoarelor in doi timpi cu care sunt echipate. Locomotivele de la CFR fabricate in aceeasi perioada au fost mult mai moderne, fiind echipate numai cu motoare in 4 timpi.
Astfel de motoare diesel in doi timpi se pot vedea si la americani.
Diferenta intre motoarele in doi si in patru timpi utilizate la locomotive este ca cele in doi timpi sunt ceva mai slabe ca performante, au un consum mare de ulei, dar sunt mai rezistente in timp si rezista mai mult la regimuri crancene cu o intretinere mai usoara. Intretinerea este mai usoara pentru ca au mai putine piese in miscare. Motoarele in patru timpi sunt mai performante, mai putin poluante, mai usoare dar mai pretentioase. Utilizarea motoarelor tine mai ales de locul unde face serviciu locomotiva. Daca o locomotiva merge 90 % din timp prin taigaua siberiana unde intalneste un om la o zi, nu se framanta nimeni de poluare. Daca ramane defecta insa in acea pustietate e de rau. Chiar daca merge ceva mai incet. Daca insa sa presupunem ca locomotivele acestea 2TE10 sau 3TE10 din clip ar strabate zilnic transeele cu linii din mijlocul Paris-ului ce trec printre monumente sau prin mii de tunele, cred ca multi ar face scandal de poluare. Cui i-ar conveni sa spele lunar fumul gretos si uleios depus pe cladiri ? si asta pentru niste dementi care circula cu fumigene zilnic ?
Avatar utilizator
rastel
Mesaje: 499
Membru din: Mie Mar 10, 2010 12:00 am
Localitate: Cornetu
Contact:

Mesaj de rastel » Mar Iul 13, 2010 5:23 pm

Daca nu ma insel si locomotiva M62 din dotarea fostei RDG a avut tot motor in doi timpi, si acesta a fost unul dintre motivele pentru care a fost scoasa din circulatie din Germania dupa unificare.
Oricum, ca fumega sau nu, locomotivele rusesti au un farmec aparte, si, din nefericire, firmele din Europa nu prea se inghesuiesc sa faca modele la scara, exceptie fiind modelele care au circulat si in Europa.
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Mai 29, 2011 1:47 am

Locomotiva diesel-electrica 2M62-1140 formata din 2 unitati cu boghiuri cu ecartament pe cale larga venita in Dornesti cu un tren de marfa dedicat Egger Radauti.
Imagine

29 aprilie 2011 = Pornirea şi manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140

Ei, dragii mei pasionaţi de FeRoviaRe şi nu numai, de data aceasta socoteala de-acas㒠s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am s㒠filmez o locomotiv㒠ucrainean㒠în Dorneşti şi am reuşit. Aşa cum ştiţi, iar dac㒠nu ştiaţi v㒠spun acum, între Dorneşti şi Vicşani exist㒠cale ferat㒠încă’lecat㒠(pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât şi trenuri cu ecartament de 1520 de mm).

Mă’rfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dorneşti. Unele trenuri de marf㒠sunt supuse operaţiei de transbordare la Vadu Siret, îns㒠altele dedicate companiei Egger din Ră’dă’uţi vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are şansa de a filma material rulant ucrainean în Dorneşti.

Despre acest tip -- 2M62 -- v㒠pot spune c㒠este o "locomotivă’" care const㒠din dou㒠unită’ţi ale locomotivei M62 de fabricaţie ucrainean㒠în uzina de la Lugansk. Aşa cum se observă’, "locomotiva" are dou㒠posturi de conducere amplasate în capetele celor dou㒠unită’ţi. Spun constructorii c㒠aceast㒠locomotiv㒠are boghiuri performante şi ofer㒠un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antreneaz㒠cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt dou㒠unită’ţi Kolomna 14D40 cu 12 cilindri şi dezvolt㒠împreun㒠puterea de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maxim㒠la care a fost proiectat㒠s㒠fug㒠este de 100 km/h.

în speranţa c㒠v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, v㒠doresc vizionare plă’cută’! în curând vor apă’rea clipuri FeRoviaRe de la frontieră’, staţi aproape!

[Link Removed for Guests]
andrei_nsts
Mesaje: 143
Membru din: Dum Oct 16, 2016 8:06 pm
Contact:

Mesaj de andrei_nsts » Dum Mai 29, 2011 3:57 pm

Oare nu se poate replica la scara 1/87 din doua Taigatromel-uri modificate?
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate din Europa sau din lume”