Locomotiva diesel-electrica
2M62-1140<i></i> formata din 2 unitati cu boghiuri cu ecartament pe cale larga venita in Dornesti cu un tren de marfa dedicat Egger Radauti.
29 aprilie 2011 = Pornirea şi manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140<i></i>
Ei, dragii mei pasionaţi de FeRoviaRe şi nu numai, de data aceasta socoteala de-acasă s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am să filmez o locomotivă ucraineană în Dorneşti şi am reuşit. Aşa cum ştiţi, iar dacă nu ştiaţi vă spun acum, între Dorneşti şi Vicşani există cale ferată încălecată (pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât şi trenuri cu ecartament de 1520 de mm).
Mărfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dorneşti. Unele trenuri de marfă sunt supuse operaţiei de transbordare la Vadu Siret, însă altele dedicate companiei Egger din Rădăuţi vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are şansa de a filma material rulant ucrainean în Dorneşti.
Despre acest tip -- 2M62 -- vă pot spune că este o "locomotivă" care constă din două unităţi ale locomotivei M62 de fabricaţie ucraineană în uzina de la Lugansk. Aşa cum se observă, "locomotiva" are două posturi de conducere amplasate în capetele celor două unităţi. Spun constructorii că această locomotivă are boghiuri performante şi oferă un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antrenează cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt două unităţi Kolomna 14D40 cu 12 cilindri şi dezvoltă împreună puterea de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maximă la care a fost proiectată să fugă este de 100 km/h.
în speranţa că v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, vă doresc vizionare plăcută! în curând vor apărea clipuri FeRoviaRe de la frontieră, staţi aproape!
http://www.youtube.com/watch?v=aZmEP8zLVWU