Trenuri din Rusia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
apropo de rusi, din cate tin minte eu ,detin recordul la viteza pe calea ferata cu o locomotiva diesel ,dar nu reusesc sa gasesc modelul exact. :?
 
Nu ma pricep prea bine la locomotivele rusesti, insa ei au locomotive ,,duble" sau chiar ''triple" 2TE parca si 3TE.
Am gasit pe net un film in care o singura unitate din 2TE trage un tren insa cu prtea in care de obicei este cuplajul intre unitati.
Au cumva din constructie aceste locomotive un post de conducere si partea respectiva, sau la locomotiva din film e o adaptare?
e vorba de inceputul filmului.
http://www.youtube.com/watch?v=C8-KUHprda4
 
Buna
As avea si eu cateva intrebari la care nenea gugalu nu mi-a fost de prea mare ajutor. Daca ati putea sa-mi indicati unde as putea gasi ceva informatii legate de urmatoarele chestii. Si in linkul din postul de mai sus, dar si intr-un documentar despre transsiberian am vazut in pozele vechi ca utilizau cuple "normale" si aveau tampoane. Cand au trecut rusii la ecartamentul marit? Sau asa au pornit? Si cand au trecut la zvoanca si au renuntat la tampoane si cuplele cu surub? Multumesc .
 
Ecartamentul l-au avut aşa au avut de la început. Nu cred c㒠se punea problema prin 18xx de pă’trunderea duşmanului în ţară’, ţinând cont c㒠vecinii Rusiei erau şi ei la început şi şi-ar fi putut construi linii de acelaşi ecartament.

Apropo, am auzit c㒠americanii ar fi avut ecartament larg la începuturile că’ii ferate (normalizat ulterior). Å¢arul Rusiei a vă’zut c㒠e balşoi şi aşa s-au apucat ruşii s㒠fac㒠că’i ferate. Când americanii au trecut la modificarea ecartamentului, ruşii aveau deja prea mulţi km ca s㒠mai renteze normalizarea.
 
Interesant clipul.
Aceste locomotive fumega astfel din cauza motoarelor in doi timpi cu care sunt echipate. Locomotivele de la CFR fabricate in aceeasi perioada au fost mult mai moderne, fiind echipate numai cu motoare in 4 timpi.
Astfel de motoare diesel in doi timpi se pot vedea si la americani.
Diferenta intre motoarele in doi si in patru timpi utilizate la locomotive este ca cele in doi timpi sunt ceva mai slabe ca performante, au un consum mare de ulei, dar sunt mai rezistente in timp si rezista mai mult la regimuri crancene cu o intretinere mai usoara. Intretinerea este mai usoara pentru ca au mai putine piese in miscare. Motoarele in patru timpi sunt mai performante, mai putin poluante, mai usoare dar mai pretentioase. Utilizarea motoarelor tine mai ales de locul unde face serviciu locomotiva. Daca o locomotiva merge 90 % din timp prin taigaua siberiana unde intalneste un om la o zi, nu se framanta nimeni de poluare. Daca ramane defecta insa in acea pustietate e de rau. Chiar daca merge ceva mai incet. Daca insa sa presupunem ca locomotivele acestea 2TE10 sau 3TE10 din clip ar strabate zilnic transeele cu linii din mijlocul Paris-ului ce trec printre monumente sau prin mii de tunele, cred ca multi ar face scandal de poluare. Cui i-ar conveni sa spele lunar fumul gretos si uleios depus pe cladiri ? si asta pentru niste dementi care circula cu fumigene zilnic ?
 
Daca nu ma insel si locomotiva M62 din dotarea fostei RDG a avut tot motor in doi timpi, si acesta a fost unul dintre motivele pentru care a fost scoasa din circulatie din Germania dupa unificare.
Oricum, ca fumega sau nu, locomotivele rusesti au un farmec aparte, si, din nefericire, firmele din Europa nu prea se inghesuiesc sa faca modele la scara, exceptie fiind modelele care au circulat si in Europa.
 
Locomotiva diesel-electrica 2M62-1140<i></i> formata din 2 unitati cu boghiuri cu ecartament pe cale larga venita in Dornesti cu un tren de marfa dedicat Egger Radauti.
2m62-1140.jpg


29 aprilie 2011 = Pornirea şi manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140<i></i>

Ei, dragii mei pasionaţi de FeRoviaRe şi nu numai, de data aceasta socoteala de-acas㒠s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am s㒠filmez o locomotiv㒠ucrainean㒠în Dorneşti şi am reuşit. Aşa cum ştiţi, iar dac㒠nu ştiaţi v㒠spun acum, între Dorneşti şi Vicşani exist㒠cale ferat㒠încă’lecat㒠(pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât şi trenuri cu ecartament de 1520 de mm).

Mă’rfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dorneşti. Unele trenuri de marf㒠sunt supuse operaţiei de transbordare la Vadu Siret, îns㒠altele dedicate companiei Egger din Ră’dă’uţi vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are şansa de a filma material rulant ucrainean în Dorneşti.

Despre acest tip -- 2M62 -- v㒠pot spune c㒠este o "locomotivă’" care const㒠din dou㒠unită’ţi ale locomotivei M62 de fabricaţie ucrainean㒠în uzina de la Lugansk. Aşa cum se observă’, "locomotiva" are dou㒠posturi de conducere amplasate în capetele celor dou㒠unită’ţi. Spun constructorii c㒠aceast㒠locomotiv㒠are boghiuri performante şi ofer㒠un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antreneaz㒠cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt dou㒠unită’ţi Kolomna 14D40 cu 12 cilindri şi dezvolt㒠împreun㒠puterea de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maxim㒠la care a fost proiectat㒠s㒠fug㒠este de 100 km/h.

în speranţa c㒠v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, v㒠doresc vizionare plă’cută’! în curând vor apă’rea clipuri FeRoviaRe de la frontieră’, staţi aproape!

http://www.youtube.com/watch?v=aZmEP8zLVWU
 
de la Guetzold vrei sa zici...ca erau comercializate de Piko pe piata din Est,e alta treaba :)