SUA - St. Louis Museum of Transportation

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Museum of Trasnportation este situat in Kirkwood, Missouri, o suburbie a St. Louis.
Muzeul ocupa o suprafata de 42 acri (aproximativ 17 ha.) si reprezinta o initiativa privata locala.
A fost infiintat in 1944 de un grup de pasionati care de-a lungul anilor au adunat mijloace de transport variate care in present, conform Smithsonian Institute, se constituie intr-una dintre cele mai mari si reprezentative colectii de profil din lume.
IMG_6186.jpg
IMG_5729.jpg

IMG_5727.jpg
IMG_6219.jpg

IMG_6209.jpg
IMG_5731.jpg
 
Muzeul are acces la liniile active ale Union Pacific, acces care a permis imbogatirea continua a patrimoniului.
Redesenarea traseului Union Pacific a lasat nefolosit tunelul Barretts, construit in 1853, a fost unul dintre primele tunele de cale ferata la vest de Mississippi. Tunelul a fost inclus in 1978 in National Register of Historic Places si face parte din patrimoniul muzeului.
IMG_5795.jpg
IMG_5796.jpg
 
Zona principala de expunere se afla in imediata apropiere a liniei Union Pacific.
Pavilionul Roberts, poarta numele fondatorilor John si Mary Roberts, si include un spatiu acoperit de expunere si atelierele de restaurare si intretinere a exponatelor.
IMG_5909.jpg
IMG_5834.jpg
map_RobertsPavilion.jpg

(fotografiile de ansamblu - Google maps)
Langa Pavilionul Roberts se afla circuitul pe care se fac plimbari de agrement cu tramvaie ("street car loop").
IMG_6180.jpg
map_StreetcarLoop.jpg

La acelasi nivel se afla Abbott Building, un spatiu acoperit, neamenajat pentru vizitare, unde este pastrat echipement feroviar in vederea restaurarii.
IMG_5811.jpg
IMG_5740.jpg

Pe o platforma separata, fara acces la linia activa se afla "train yard".
IMG_6115.jpg
IMG_5732.jpg
IMG_6104.jpg
map_TrainYard.jpg
 
Cu placere, Catalin.

Dar sa continuam; la intrare, un vehicul cunoscut ... intr-o prezentare inedita !
IMG_6223.jpg
IMG_6192.jpg

Casa de bilete, magazinul cu suveniruri, bufetul cu racoritoare
IMG_5709.jpg
IMG_5698.jpg

dar si primul exponat inedit.
Vagon de calatori Boston & Providence, construit aprox. 1830
IMG_5704.jpg
IMG_5705.jpg
IMG_5706.jpg
IMG_5708.jpg

Prezentat drept cel mai vechi vagon de cale ferata din SUA, a fost construit de John Lightner, la Boston. A fost tractat initial de cai, apoi de locomotive cu abur. A fost distrus intr-un accident, dar bucati cu fost salvate si reconstruite in 1893 pe un sasiu nou cu rotile originale.
Si o bicicleta pentru calea ferata, un proiect clasic care poate fi admirat si la Muzeul CFR din Bucuresti
IMG_6190.jpg
 
Prima atractie, trenuletul de agrement, apreciat de mici si mari
IMG_5710.jpg
IMG_5713.jpg

Tren in miniatura dar dotat cu toate cele necesare
IMG_5719.jpg

In parcare, langa Train Yard,
Locomotiva #662 construita de General Electric in 1914 intr-un lot de 100 exemplare pentru canalul Panama.
Ruleaza pe cale cu ecartamentul de 5 feet (1524 mm.), 2 motoare fiecare de 75 CP asigura tractiunea si un motor de 20 CP pentru actionarea cablului de tractare a navelor.
IMG_5734.jpg
IMG_5735.jpg

Lucreaza in echipa de 4 pana la 10 locomotive functie de tonajul navelor, jumatate pentru tractare si jumatate pentru franare (navele nu au frane …).
Linia este prevazuta cu cremaliera pentru a putea urca pante de pana la 44 grade, intre ecluze.
IMG_5736.jpg
IMG_5738.jpg

A fost scoasa din serviciu in 1964.
 
Cisterna nr.14387 construita de Union Tank Car Co. in 1910
Rezervorul este in constructie nituita, cisterna nu are sasiu, rezervorul se sprijina pe boghiuri prin intermediul unor sasiuri scurte. Solutia constructiva este de tranzitie intre rezervor nituit sprijinit pe sasiu si rezervor sudat fara sasiu.
IMG_6028.jpg
IMG_6029.jpg

De remarcat locasul semisferic folosit pentru manevrarea vagoanelor cu "push poles", sistem numit "poling"; manevra cu push poles a fost folosita in trecut pentru economia de combustibil sau in cazul cand locomotivele erau prea grele pentru anumite portiuni de linie, in prezent procedeul este abandonat fiind considerat periculos.
IMG_6033.jpg
IMG_6032s.jpg


Vagon cistern nr.117 pentru transport acid
Construit de American Car & Foundry Co. pentru Monsanto, in 1940. Rezervorul pentru acid este din aluminiu, protejat la exterior de o manta de otel, cu perna de aer intre ele.
IMG_6016.jpg
IMG_6019.jpg

IMG_6017.jpg
IMG_6020.jpg


Silver Charger nr.9908, construit de Budd Co., in 1939, cu motor de 1000 CP, General Motors tip 567.
Lungime 80 feet (24,4 m.), greutate 202.000 lb. (91,5 t.)
A fost ultimul din seria initiala Zephyr cu spatiu de posta/bagaj in vagonul motor si ultimul cu partea frontal in forma de pana (in original “shovel-nosed” = nas lopata).
IMG_6043.jpg
IMG_6042.jpg

IMG_6044.jpg
IMG_6046.jpg

A tractat trenul rapid General Pershing Zephyr intre St. Louis si Kansas City.
Donat in 1966 de Chicago, Burlington & Quincy Railroad.
IMG_6047.jpg
IMG_6048.jpg
 
Georgia Railroad nr.724, construita in 1896 de Baldwin Locomotive Works.
Cu formula rotilor 0-6-0 (30.000) si tenderul cu inaltime redusa si tavanul inclinat, reprezinta locomotiva clasica de manevra in SUA; 0-6-0 este o solutie constructiva scurta care se incadreaza bine in curbele, uneori non-standard, din triaje iar tenderul “pana” asigura vizibilitate optina asupra personalului din triaj.
IMG_6009.jpg
IMG_6010.jpg
IMG_6012.jpg


St Louis – San Francisco nr.1621
Construita de Baldwin Locomotive Works, in 1918, parte dintr-o comanda de 1200 de locomotive pentru Rusia. Marea Revolutie din Octombrie a oprit livrarea si ecartamentul locomotivelor a fost modificat pentru serviciul IN SUA.
IMG_6049.jpg
IMG_6050.jpg

Interesanta cabina de pe tender !
IMG_6052.jpg
IMG_6053.jpg
 
Baltimore & Ohio nr.50
Construita de General Motors/General Electric, in 1935, in Erie, Pensilvania, cu o putere de 1800 CP.
A fost prima locomotiva nearticulata in serviciu in SUA, pe liniile principale pentru trenuri rapide de pasageri.
Initial a tractat trenul “Royal Blue” al Baltimore & Ohio iar din 1938 a fost folosita la trenul “Abraham Lincoln” al Alton Railroad.
A fost donata de GM in 1958.
IMG_6054.jpg
IMG_6057.jpg
IMG_6055.jpg
 
E interesanta povestea locomotivelor 2-10-0. Rusia Tarista le-a comandat insa asa cum corect ai scris o parte nu a mai ajuns in Rusia. Din ce stiu vreo 400 de bucati au ajuns totusi pana in momentul marii Revolutii. Comanda initiala era de 500 de buc, si la data Revolutiei erau gata 475. 75 de buc. (termnate si gata de livrare) au fost vandute liniilor din US ( aveam pe undeva o statistica). Dintre cele 75 de locomotive construite dar niciodata livrate Rusiei supravietuieste cea pozata de tine !

Apoi, in WW2, parte a programului de ajutorare a URSS, aceleasi uzine livreaza 2110 locomotive exact din acelasi tip. Se pare ca asta a fost dorinta expresa a rusilor, locomotivele din primul lot avand excelente rezultate in exploatare. Exemplare din al doilea lot erau inca pe caile ferate ruse la inceputul anilor '70, inclusiv pe Trans Siberian ! Din ce stiu, in nebunia din WW2 cateva exemplare au ajuns sa fie exploatate si de Japonia...

Cu Zephyr ul m-ai uns pe suflet, cum se zice... pacat ca e doar o unitate. Niste rame automotor exceptionale atat prin performante cat si prin design. Frumusetea si indrazneala anilor '30...

Ca de obicei, un reportaj de exceptie prin calitatea fotografiilor si corectitudinea informatiei !

PS. Foarte interesanta si povestea tenderelor cu "doghouse"...de cercetat pentru cei interesati de viata pe caile ferate..!
 
Intr-adevar, care ar putea fi utilizarea cabinelor "doghouse" montate pe tendere ?
Ferestrele sunt orientate care "spatele" trenului, accesul se poate face prin spatele sau lateralele tenderului; ar putea fi pentru supravegherea si paza trenului, acceasi functie care o are caboose la sfarsitul trenului. O astfel de folosire are sens in SUA unde traseele sunt lungi, prin zone intinse nepopulate, dar ce rol poate avea o astfel de cabina montata pe un tender asasat la o BR50, in Germania ?
Personal, nu am intalnit nici o explicate scrisa.

Colectionez locomotive si vagoane Lionel fabricate inainte de al doilea razboi mondial, numite Lionel "prewar" si m-am intrebat daca formele ciudate ambutisate din metal au vreo legatura cu realitatea, asa cum au modelele moderne, sau sunt dictate de posibilitatile tehnice ale fabricatiei de jucarii ?
Am gasit raspunsul in muzeu pe una din liniile din train yard.
Lionel nr.248
lionel248.jpg

si sursa de inspiratie
Illinois Terminal nr.1575
Construita de IT Railroad in atelierele din Decatur Illinois pentru tractarea trenurilor de marfa
IMG_6078.jpg
IMG_6075.jpg
IMG_6076.jpg


Lionel nr.252
lionel252.jpg

si modelul la scara 1:1
New York Central & Hudson River nr.113
Construita de ALCO/GE in 1906, a fost folosita pe linia electrificata dintre gara Grand Central si Harmon, New York
IMG_6072.jpg
IMG_6073.jpg
IMG_6068.jpg
 
Si o creatie a zilelor noastre, la scara "standard", in stilul "tin plate" Lionel / MTH "Brute"
lionelbrute.jpg

si Chicago, Milwaukee, St. Paul & Electric nr.E-2
Construita de General Electric in 1920 pentru tractarea trenurilor de pasageri peste Cascade Mountains.
IMG_6090.jpg
IMG_6089.jpg

IMG_6091.jpg
IMG_6092.jpg

IMG_6096.jpg

o realizare impresionanta prin dimensiuni dar si prin realizarea tehnica.
Solutia constructiva “bi-polar” cu motoare electrice actionand fiecare axa este utilizata si in present.
IMG_6095s.jpg


Vagon transport lapte
Cele doua rezervoare interioare sunt construite din otel inoxidabil si sunt prevazute cu agitatoare cu elice care erau puse in functiune in timpul incarcarii si decarcarii laptelui pentru a preveni separarea smantanii.
IMG_6111.jpg
IMG_6113.jpg

IMG_6106.jpg
IMG_6108.jpg

Laptele era incarcat pre-racit si, datorita izolatiei de 2 inch (5 cm.) din pluta catre peretele exterior al vagonului, nu era necesara racirea pe timpul transportului.
Dupa fiecare transport vagonul era curatat de echipe de intretinere care foloseau cele doua capace circulare pentru acces in interiorul rezervoarelor.
IMG_6110.jpg
IMG_6109.jpg
 
La nemti cabina era pentru seful de tren ( Zugfuehrer ) la trenurile de marfa. Ca sa fie mai eficienti in locul vagonului de serviciu...omologul caboos-ului....

S-a dovedit o tampenie, capacitatea tenderului scazand dramatic, nimeni nu dorea sa se afle in cotetul ala, permanent rece si umed ( datorita faptului ca peretii erau inconjurati de buncarul de apa...) .....
 
Union Pacific Big Boy nr. 4006 construita in 1941
Un scurt istoric am prezentat anterior, dar cum pozele au disparut ... un nou set
IMG_6171.jpg
IMG_6173.jpg
IMG_6172.jpg
IMG_6170.jpg
IMG_6169.jpg
IMG_6141.jpg
IMG_6168.jpg
 
In cabina postul mecanicului:
IMG_6150.jpg
IMG_6161.jpg
IMG_6151.jpg

si postul fochistului:
IMG_6152.jpg
IMG_6153.jpg
IMG_6154.jpg
IMG_6155.jpg

Focarul cu suprafata mare pentru arderea eficienta a carbunelui:
IMG_6162.jpg
 
Union Pacific nr. 6944 “Centennial”
Cele 47 locomotive din serie au fost construite intre 1969 si 1971 de divizia Electro Motive a General Motors; au fost denumite “Centennial” pentru a comemora 100 de ani de la terminarea primei linii transcontinentale in 1869.
Cu o lungine de 98 ft. (aprox. 30 m.), greutate 270 t., putere 6600 CP, 80 mph (128 km/h), este cea mai mare locomotiva diesel-electrica construita.
IMG_6124.jpg
IMG_6126.jpg
IMG_6136.jpg
IMG_6137.jpg
 
Plug de zapada rotativ al Union Pacific nr. 900081
Construit in 1966 de Union Pacific in atelierele din Omaha; cu o greutate de 367.400 lb. (166 t.) este unul dintre cele mai grele construite.
IMG_6125.jpg
IMG_6127.jpg
IMG_6128.jpg
IMG_6129.jpg

Nu este autopropulsat, este impins de 3 – 4 locomotive, locomotive care sunt comandate de mecanicul plugului.
Freza este actionata de un motor GM/EMD cu 16 cilindrii si o putere de 2000 CP.
A servit pana in 1980 pe liniile din Wyoming.
IMG_6132.jpg

IMG_6133.jpg
IMG_6134.jpg
IMG_6135.jpg
 
Plug de zapada “pana” al St. Louis Southwestern, nr. 95589
Este o dovada ca si in SUA, la calea ferata, totul se recicleaza.
IMG_6120.jpg
IMG_6118.jpg

Plugul are la baza un tender de locomotiva cu abur, caruia i s-a demontat rezervorul de combustibil in locul caruia s-a montat plugul, iar rezervorul de apa s-a umplut cu pietris.
IMG_6117.jpg

IMG_6119.jpg