SUA - New York Transit Museum

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
New York City ofera calatorului o multitudine de obiective si tentatii.
Pentru pasionatul de domeniul feroviar este New York Transit Museum, care prezinta material rulant si exponate din istoria transportului in comun, metrou, autobuz, trenuri de navetisti, din zona metropolitana New York
Muzeul este adapostit in statia de metrou dezafectata Court Street.
IMG_6111_zpssrjkv8wh.jpg
IMG_6104_zpsjeaqvbxx.jpg

Court Street este o statie terminus cu peron central si 2 linii.
A fost deschisa in 1936 si a facut parte din reteaua Fulton Street Line, linie folosita de trenuri naveta pana la statia Hoyt–Schermerhorn Street, unde pasagerii erau transferati.
Datorita altor statii din zona, traficul a fost redus si statia a fost inchisa in 1946.
IMG_6103_zpslktawifn.jpg
IMG_6102_zpsgtkjegc1.jpg

Linia a ramas insa activa fiind folosita pentru teste (polizarea liniilor, instalatii de spalare a tunelelor) si pentru filmari, cel mai cunoscut fiind “The Taking of Pelham 123”.
IMG_6059_zpsw6ddcith.jpg
IMG_6058_zpsunx37hjq.jpg
 
Vagoanele expuse sunt rotite cu cele din colectie si completate cu vagoane imprumutate.

Vagon nr.1407 si 1404, construite in 1907 de Jewett Car Co. – Newark Ohio.
IMG_6079_zpsu1l3ryo5.jpg
IMG_6081_zpsg15lanbu.jpg

Vagoanele reprezinta prima generatie de vagoane cu tractiune electrica dupa abandonarea tractiunii cu abur pe liniile elevate si pastreaza arhitectura generala a vagoanelor de calatori ale vremii, sasiu din metal, cutie din lemn, accesul calatorilor se face pe la capetele vagonului, prin pridvoare deschise.
IMG_6080_zpsxd6t8jm2.jpg
IMG_6082_zpsghhviliz.jpg

Vagonul cu nr. 1407 este cel mai vechi din colectia muzeului si a fost in serviciu activ pana in 1969. A fost restaurat de Coney Island Overhaul Shop.
 
Vagon nr.1612c, construit in 1908 (reconstruit in 1938) de Jewett Car Co. – Newark Ohio.
Cu cutie din lemn, a fost in serviciu pana in 1969 in special pe liniile elevate, de suprafata deoarece au fost considerate nesigure pentru serviciu in subteran dupa un accident in tunel, in 1918 in care si-au pierdut viata 93 de calatori; deasemenea vagoanele de lemn erau mai usoare decat cele noi din otel care suprasolicitau reteaua elevata.
IMG_6085_zpsc8fgu2tk.jpg
IMG_6087_zpsbhqtn0cr.jpg

A fost reconstruit in 1938 inainte de expozitia mondiala din 1939 si vopsit albastru – portocaliu, culorile expozitiei.

Vagon nr. 4902 construit de Pullman Co. in 1917, a fost in serviciu pana in 1964.
Reprezinta o evolutie fata de constructiile anterioare prin tractiunea “low voltage” (600 volti sunt preluati din reteaua de contact, motorul si usile sunt actionate din baterii la 32 volti), cutia, construita inca din lemn, este acoperita cu foi de cupru, acesul calatorilor se face prin pridvoare acoperite si o a 3 a usa la mijlocul vagonului.
IMG_6089_zpselxl2s39.jpg
IMG_6090_zpseeu75s73.jpg
 
Vagon nr. 484 construit de American Car & Foundry intre 1932 – 1933 intr-un lot de 500 unitati. Au fost in serviciu pana in 1973 si casate treptat pana in 1977.
IMG_6063_zpsxezjpfgm.jpg
IMG_6065_zpsvlaowxvw.jpg


Vagon nr. 9306 construit in 1963 de ST. Louis Car Co intr-un lot de 40 de unitati.
Au fost ultimele vagoane in serviciu fara aer conditionat.
Vagoanele acestui lot au fost folosite, in timpul expozitiei mondiale 1964 – 1965, in compunerea “World Fair Express”, garnitura de pana la 11 vagoane; vopsite in albastru deschis, numite “Bluebirds” au facut legatura intre Time Square si Queens in 20 munute.
IMG_6060_zpscgeroez5.jpg
IMG_6061_zpslznvrzuo.jpg


Long Island Rail Road Caboose C-60 construit de Morrison International Corp. Buffalo NY in 1961. A fost in serviciu pana in anii 2002 pe reteaua Long Island Railroad.
In constructie metalica, are interiorul amenajat cu masa de lucru, plita de gatit, chiuveta, WC si paturi suprapuse.
IMG_6069_zps7dgyb0wj.jpg

Este proprietatea National Railway Historical Society, Chapter Twin Forks.
 
Vagoanele OR714 si IR714 construite de St Louis Car Co intre 1956 – 1958, au facut initial serviciu transport calatori pana in 1988, cand au fost transformate de New York City Transit in vagoane de colectare a incasarilor.
IMG_6071_zpsbeij3edw.jpg

Cuplate in set si numite “money train”, vagonul OR era amenajat ca spatiu de colectare/sortare a incasarilor si vagonul IR amenajat ca vestiar pentru personal. Echipa de colectare, alcatuita din 12 lucratori inarmati si un supervisor, oprea in 25 – 40 statii pe zi si transporta incasarile la Money Room in Brooklyn.
IMG_6072_zpsjpd7tsqd.jpg
IMG_6074_zpspoo3t85t.jpg

Au fost in serviciu pana in 2006.

Locomotiva electrica nr. 5 (“steeple cab” = “cabina turla”) construita in 1910 pentru tractarea vagoanelor de marfa pe liniile South Brooklyn Line.
IMG_6095_zpssbldujq0.jpg
IMG_6092_zpslv4t4xtl.jpg

Deoarece liniile erau folosite in paralel pentru trenurile de navetisti, locomotive a fost echipata cu motoare electrice “heavy duty” pentru a tine pasul cu traficul de calatori.
In prezent este in stare de functionare si este folosita la manevra exponatelor muzeului.
IMG_6099_zpsmfegjku9.jpg


Locomotiva Diesel nr. 10 construita in 1959 de General Electric CO. New York, a fost in serviciu pana in 1985.
A fost folosita exclusiv pentru tractarea trenurilor de serviciu pentru polizarea liniilor.
IMG_6098_zpsa256fgqg.jpg

A intrat in patrimoniul muzeului in 1996.
 
Pe peronul statiei mai pot fi admirate un boghiu impreuna cu linia de contact
IMG_6105_zpsinsqsfyn.jpg
IMG_6106_zpsndrwfcji.jpg

si o diorama reprezentand transportul in comun in ultima parte a sec. XIX
IMG_6109_zps9u3gxzn2.jpg
IMG_6108_zpszmmm1xdj.jpg

Locomotiva cu abur si vagoanele nu se deosebeau mult de echipamentul feroviar folosit pe caile ferate normale dar linia este elevata fata de nivelul strazii
IMG_6107_zpsuaozdpuh.jpg
IMG_6067_zps8z7ufxmo.jpg

Dupa 1900 liniile subterane s-au sezvoltat din ce in ce mai mult, cel elevate de suprafata sunt inca in folosinta in Queens si catre zonele suburbane
IMG_6066_zps6ung86fy.jpg
 
In foaierul statiei sunt prezentate exponate folosite in decursul vremii pentru controlul accesului calatorilor
IMG_6112_zpsnixti1ri.jpg
IMG_6133_zpskoh1rhja.jpg

incasarea platii biletelor
IMG_6114_zpsqcnb44h6.jpg
IMG_6115_zpsldrmpbkf.jpg
IMG_6126_zps1he102yt.jpg

sortarea si numararea banilor
IMG_6113_zpsym6wruya.jpg

si pentru saparea tunelelor
IMG_6131_zpsufdgqzko.jpg
IMG_6130_zpsj06kbibw.jpg

in perioada de inceput cand munca se facea in principal manual
IMG_6129_zpscwzzwb4r.jpg
IMG_6128_zpsa6aniqy9.jpg
 
O parte a muzeului este rezervata, ca in majoritatea muzeelor din SUA, rolului educativ direct, "hands on", cu exponate ce pot fi manevrate, experimentate direct
IMG_6121_zps8dmxmlvv.jpg
IMG_6120_zpsqysbzqar.jpg

un spatiu ce poate fi rezervat pentru evenimente private
IMG_6125_zpsbb3jiibc.jpg

si magazinul cu suveniruri
IMG_6056_zpshbpvnfbz.jpg