SUA - Travel Town CA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cateva detalii
IMG_4874_zpsv9h7ldui.jpg
IMG_3851_zpsvoifuxkf.jpg
IMG_4879_zpsmbnd84th.jpg
IMG_3850_zps3nket0sa.jpg
IMG_3908_zpsvfgsg06o.jpg
IMG_4880_zpsuhixghis.jpg
 
Transmisia catre boghiul din fata (axul cardanic este demontat):
IMG_4885_zpsb83pmjii.jpg
IMG_4876_zpshjvfqieg.jpg

Transmisia boghiului din mijloc, vedere din fata:
IMG_3913_zpsifrwfbq7.jpg
IMG_4878_zpsschvdmzr.jpg

si din spate:
IMG_3930_zpsz2szfoag.jpg

Sistemul biela-manivela si arborele cotit care primeste miscarea de la cei 2 cilindrii
IMG_4875_zpstyuabj5u.jpg

Boghiul de sub tender
IMG_4881_zpsukipzyfi.jpg

IMG_3929_zpsbondokch.jpg
IMG_3931_zpsjmvf3vek.jpg

IMG_4882_zpsxkjfg352.jpg

Si o imagine din cabina
IMG_4884_zpssngnqqj2.jpg
 
Cele 3 constructii clasice de locomotive cu angrenaje la un loc, pentru diferentiere:
- Shay – cazan dezaxat si pana la 4 cilindrii asezati vertical pe o parte a cazanului (in exemplul din Travel Town - 3 cilindrii)
IMG_4908_zpsxekzinag.jpg

- Climax – cu 2 cilindrii asezati paralel si inclinati catre fata, de o parte si de alta a cazanului (Rail Giants)
IMG_4016_zpsjbryregq.jpg

- Heisler - cu 2 cilindrii motori in “V” de o parte si de cealalta a cazanului (Travel Town)
IMG_4873_zpsgtl9vuhx.jpg
 
SANTA MARIA VALLEY #1000
Construita de ALCO in 1920; formula rotilor 2-8-2 “Mikado” (141.000), greutate 97 t., lungime 79 ft. 10” (24,3 m.)
A fost donata de Santa Maria Valley Railroad in 1953.
IMG_3805_zpslj9sfjr4.jpg
P1010238_zpszbbxx603.jpg

A inceput serviciul pentru Hetch Hetchy Railroad pentru care a transportat material de constructie pentru barajul O'Shaughnessy, parte a sistemului de aprovizionare cu apa al orasului San Francisco.
IMG_3807_zpsmsadlqey.jpg
IMG_3808_zps93ro3sqo.jpg

Dupa terminarea barajului, incepand cu 1924, a fost cumparata de Santa Maria Valley Railroad pentru care a servit in rafinarii si apoi a transportat produse agricole pe reteaua de linii a Southern Pacific.
 
SHARP AND FELLOWS #7
Construita de ALCO in 1902, formula rotilor 2-6-2 (131.000), greutate 75 t., lungime 61 ft. 2” (18,6 m.).
A fost donata de Sharp and Fellons Contracting Co. in 1954.
IMG_5108_zpsjdybfy9s.jpg
IMG_3801_zpsfehjf53h.jpg

Construita initial pentru Minnesota Land and Construction Co. ca 2-6-0, a fost cumparata in 1909 de C.H. Sharp Construction Co. care a modificat-o in 2-6-2 si a folosit-o la constructia sistemului de linii ale Santa Fe Railway in central, sudul si vestul SUA, din Kansas si Oklahoma pana in California.
IMG_5104_zpsakjdi4wd.jpg
IMG_5109_zpssd61dqh1.jpg
IMG_5105_zpszz08hzmo.jpg

In primul razboi mondial a servit in baza navala din San Diego, iar in al 2 lea razboi mondial a fost folosita in depozite si fabrici de munitii in New Mexico si Arizona.
IMG_5106_zpsm2lzyacv.jpg
IMG_3803_zpsrlton9qf.jpg

IMG_5107_zpsbbehnzdo.jpg
 
SOUTHERN PACIFIC #20
Construita de Baldwin in 1880, locomotiva tender 0-4-0T (20.000T), greutate 20 t., lungime 22 ft. 6” (6,85 m.)
Este proprietatea Railway and Locomotive Historical Society, care a ofertit-o ca exponat permanent in 1954.
P1010152_Radu%20061021_zps1ldgvh0m.jpg

Face parte dintr-o serie de 4 locomotive construite pentru Market Street, Park and Cliff Railroad, San Francisco, pentru transportul de persoane in oras. Din acest motiv a fost echipata cu o caroserie din lemn (locomotiva “dulap”) pentru ca sa nu sperie caii trasurilor cu care impartea strazile orasului.
In 1900 a fost cumparata de Southern Pacific pentru care a facut manevra in diferite ateliere, ocazie cu care a fost demontata caroseria.
 
SOUTHERN PACIFIC #1273
Construita in 1921 de Southern Pacific, in atelierele din Sacramento, intr-o perioada in care treptat, in timp, prin achizitii si reorganizari, productia de locomotive cu abur s-a concentrat si restrains practic la numai doi producatori ALCO si Baldwin.
IMG_3816_zpswutrygl1.jpg
IMG_3813_zpsa1t2qf4t.jpg

Formula rotilor 0-6-0 (30.000), greutate 76,5 t., lungime 62 ft. 2” (18,9 m.); formula 0-6-0 este solutia clasica de locomotiva de manevra in SUA, numarul redus de osii asigura o forta de tractiune suficienta si in acelasi timp lungimea redusa permite incadrarea in curbele din depou.
A fost donata de Southern Pacific in 1957.
IMG_3815_zpsiq2yd9a2.jpg

A fost folosita in principal la manevra in depou, cu toate acestea a acumulat 1,5 milioane de mile in cei 35 ani de serviciu.
 
SOUTHERN PACIFIC #3025
Construita de ALCO in 1904 cu formula rotilor 4-4-2 “Atlantic” (221.000).
Greutate 115 t., lungime 70 ft. 5” (21,5 m.)
IMG_3869_zpsw0gw5cqg.jpg
IMG_3921_zpsimrurelf.jpg
IMG_3922_zpsfc7a7m9t.jpg

A fost salvata de la casare si donata de Southern Pacific Railroad Co. in 1952, devenind primul exponat din Travel Town.
A fost folosita pe “Coast Route” de-a lungul tarmului oceanului Pacific intre Los Angeles si San Francisco.
IMG_3871_zpsod8pkjp9.jpg
IMG_3870_zpszhgvanvl.jpg

Construita pentru viteza, cu roti motoare de peste 2 m. in diametru (81 inch), a tractat garnituri de pasageri cu pana la 100 mph. (160 kmh.)
 
STOCKTON TERMINAL & EASTERN #1
Construita de Lancaster Locomotive Works in 1864, formula rotilor 4-4-0 “American” (220.000), greutate 33 t., lungime 53 ft. 3” (16,2 m.)
A fost donata de Stockton Terminal & Eastern Railroad in 1953.
P1010202_zps7ngafwu5.jpg
P1010228_zps1becc6ud.jpg
IMG_3810_zpsbrzioyae.jpg

Western Pacific a construit in 1862 o linie intre Sacramento si San Jose, linie pentru care a comandat 10 locomotive la Lancaster in Pennsylvania; locomotiva din muzeu a fost inregistrata ca “G” – “Mariposa”.
Ca o paranteza, acest Western Pacific a fost o firma locala in California, diferita de cunoscuta Western Pacific Railroad care a construit in 1909 una din rutele transcontinentale.
IMG_4989_zpsx8lt1drf.jpg
IMG_4988_zpsrajeaxf3.jpg

Dupa falimentul primilor proprietari, 4-4-0 “Mariposa” a schimbat cativa proprietari pana in 1914 cand a fost cumparata de Stockton Terminal & Eastern Railroad (“ST&E”).
IMG_4984_zpsp6tpisyb.jpg
IMG_4983_zpszhecfzdl.jpg

ST&E, o linie locala in San Joaquin County proprietatea fermierilor, negustorilor si investitorilor din zona, firma existenta in zilele noastre, a exploatat locomotiva pana in 1953, cand a fost donata muzeului.
IMG_4979_zpsfmky7vik.jpg
IMG_4978_zpsje4rikbf.jpg
 
TRAVEL TOWN #1, numita "CHARLEY ATKINS" in memoria fondatorului muzeului
Construita de Electro-Motive Corp., divizie a General Motors, in 1941, greutate 42 t., putere 300 CP.
A fost donata in 1988 de McDonnell-Douglas Corp.
IMG_4926_zpsyovskfqp.jpg
IMG_4924_zps5sjrieyh.jpg

A fost construita, initial, intr-o serie de 10 locomotive pentru manevra, in bazele marinei militare.
Este echipata cu 2 motoare diesel model 6-71, care antreneaza un generator de current continuu care furnizeaza energie catre 2 axe motoare. Este o solutie constructive de inceput care a contribuit la formula consacrata locomotivelor de manevra de aceasta dimensiune si anume 2 axe independente, fiecare cu unitate proprie de putere.
IMG_6248_zps1xpgoors.jpg
IMG_4925_zpsfyzuzlti.jpg

A servit in diferite instalatii navale pana in 1962, cand a fost transferata catre McDonnell-Douglas, care a folosit locomotiva pana in 1988.
In Travel Town este in stare de functionare si manevreaza exponatele muzeului.
 
UNION PACIFIC #4439
Construita in 1918 de Baldwin, formula rotilor 0-6-0 (30.000), greutate 78 t., lungime 66 ft. 5” (20,2 m.).
A fost donata de Union Pacific in 1957.
IMG_3820_zps9ygaliml.jpg
IMG_3818_zps2rpvj3gx.jpg
IMG_3817_zpsxsawqofg.jpg

Construita in formula clasica de locomotiva de manevra, a servit initial in depoul UP din Cheyenne, Wyoming si apoi in Los Angeles Harbor Belt line.
A fost retrasa din serviciu odata cu inasprirea normelor de poluare, fiind ultima locomotive cu abur in serviciu in zona Los Angeles.
 
WESTERN PACIFIC #26
Construita in 1909 de ALCO, formula rotilor 2-8-0 “Consolidation” (140.000), greutate 119 t., lungime 69 ft. 10” (21,3 m.)
A fost donata in 1954 de Western Pacific Railroad.
IMG_3826_zpsyb1sepuv.jpg
IMG_3827_zpsx2hbrbgy.jpg

Nr.26 a servit in Utah si Nevada si a fost martora finalizarii, in 1909, a linei transcontinentale inceputa de Western Pacific in 1903. Transportul de calatori a inceput un an mai tarziu, in 1910.
IMG_3823_zpsxicbfdz4.jpg
IMG_3822_zps4zyokljp.jpg
 
Cateva vagoane de marfa prezente in muzeu.

RICHFIELD OIL TANK CAR ROX 670
Construit in 1911 pentru Richfield Oil Co., capacitate 6544 gal. (24,8 m3), greutate 17,5 t., lungime 10,2 m.
A fost donat in 1961 de Richfield Oil Co., dupa 50 de ani de serviciu.
P1010136_zpsemqvxvpq.jpg
IMG_3918_zpsfmi11ryy.jpg
IMG_6250_zpsm0umcslk.jpg

Este in constructie nituita, atat sasiul cat si rezervorul. Arhitectura vagonului reprezinta una din primele incercari de construire a unui vagon specializat pentru produse lichide, pana la aparite, produsele lichide, inclusiv petrolul, erau transportate in rezervoare de lemn asezate pe vagoane platforma.
IMG_5003_zpswi2dembs.jpg
IMG_5006_zpsykdjjixc.jpg

Codificarea “ROX” semnifica:
- RO – vagon proprietatea Richfield Oil
- X – vagon proprietate private si nu a caii ferate.
IMG_5005_zpspb5ixyww.jpg
IMG_5010_zpsjmx7lrak.jpg
IMG_5002_zpsswchbipl.jpg

Detalii privind sasiul si instalatia de franare
IMG_5008_zps464o6xqu.jpg
IMG_5004_zps33czjcn0.jpg
IMG_6255_zpstxal8slu.jpg
IMG_6254_zpsochxuxgz.jpg
 
SOUTHERN PACIFIC BOX CAR #1
Construit in 1890 de Carter Brother din Newark California, producator specializat in vagoane cu ecartament ingust; greutate 8 t.
IMG_5025_zpshfwpujrd.jpg
IMG_5026_zpsbfq0in0q.jpg

A fost folosit pentru transport intre California si Nevada, ecartamentul ingust si deci greutatea redusa a fost impusa de traversarea zonelor de desert cu nisip.
De observat pasarela pe care se deplasa franarul si roata de mana pentru actionarea instalatiei de franare
IMG_5027_zpshf5htrtp.jpg
IMG_5028_zpskbls04fz.jpg

Detalii ale sasiului si bighiului
IMG_5031_zpsjiwmbgvt.jpg
IMG_5030_zpsodnf3wvb.jpg
IMG_5029_zpsnozwt50w.jpg
 
SOUTHERN PACIFIC BOX CAR #30036
Construit in 1930, greutate 22 t., lungime 44 ft. (13,4 m.)
IMG_4952_zpsdsromvfc.jpg
IMG_4953_zpsesxiqbs0.jpg
IMG_4956_zpsszlmk7ry.jpg
IMG_4954_zpssnhzbiag.jpg

Donat in 1955 de Southern Pacific Railroad.
Este construit cu structura metalica si panouri de lemn, ultima solutie inaintea vagoanelor moderne in constructie sudata.
Detalii ale sasiului si boghiului
IMG_4972_zpsjtduca73.jpg
IMG_4973_zpsgkeywfpp.jpg
IMG_4955_zpsgkuj4h0x.jpg

Panourile de lemn sunt asamblate cu armaturi metalice
IMG_6259_zpsg7sv47kl.jpg
IMG_4957_zpswwrmv8s2.jpg
IMG_4958_zpssb07ia7m.jpg
IMG_4970_zpsoklfuxj7.jpg
 
SOUTHERN PACIFIC RAILWAY POST OFFICE #12
Construit in 1880, de Carter Brother.
Greutate 13 t., lungime 43 ft. (13,1 m.).
IMG_3889_zps8km0e4rg.jpg
IMG_5034_zpslezylotk.jpg
IMG_5041_zpsrgde0dgz.jpg
IMG_5035_zpsdwhze3rl.jpg

Donat in 1960 de Southern Pacific Railroad.
A fost construit ca vagon mixt bagaje – posta, dar proprietarii l-au folosit dupa necesitati separat bagaj sau posta si chiar caboose.
IMG_5039_zpsmbnqk13p.jpg
IMG_5036_zpsxt9fhk5q.jpg

Treptat transportul pe distante lungi a postei pe calea ferata a fost abandonat in favoarea transportului cu avionul, ultimul transport de posta pe calea ferata a fost efectuat in 1977 intre Washington DC si New York.
IMG_5047_zps0xnpaa0g.jpg
IMG_5046_zpsixshtjsa.jpg
IMG_5043_zpsvpznku50.jpg
 
SOUTHERN PACIFIC STOCK CAR #163
Se estimeaza ca a fost construit in 1890, probabil de atelierele Virginia & Truckee Railroad.
A fost donat in 1960 de Southern Pacific Railroad.
IMG_5015_zpszanvwdcf.jpg
IMG_5016_zpslfdx0uzr.jpg

Southern Pacific (“SP”) a avut in proprietate o vasta retea de linii cu ecartament ingust care se intindea intre California si Nevada, linii construite sau obtinute prin achizitii.
Vagonul nr. 163 a apartinut de Carson & Colorado Railroad, infiintata in 1880 si achizitionata, odata cu materialul rulant, de SP in 1900.
IMG_5023_zpsb5ptyjur.jpg
IMG_5022_zpsa0zfdpzu.jpg
P1010194_zpscpz8ukjz.jpg
IMG_5018_zpsjbk7ilv9.jpg

Reteaua s-a restrans treptat datorita concurentei transportului rutier, ultimul transport pe calea ferata a avut loc in 1960.
Vagoane de acest tip au fost folosite la transportul animalelor vii intre fermele din zona si abatoarele din centrele urbane de pe coasta Pacificului.
 
Vagoane de calatori expuse in Travel Town

ATCHISON, TOPEKA & SANTA FE (“AT&SF”) SNACK CAR #3355
Construit de Pullman Co. in 1928, lungime 70 ft. (21,3 m.), greutate aproximativ 80 t.
Donat de Santa Fe Railroad in 1956.
La inceputurile cailor ferate vagoanele de pasageri au fost construite cu caroseria de lemn. In caz de accident corpul vagonului nu oferea nici o protectie, fiind un real pericol datorita aschiilor de lemn si pericolului de incendiu de la sobele de incalzire cu lemne sau carbuni.
IMG_4866_zpsdo6ek7hv.jpg
P1010149_zpse4youaol.jpg

La inceputul secolului XX, datorita grijii crescande fata de securitatea pasagerilor si scaderii pretului otelului, s-a trecut treptat la construirea vagoanelor de pasageri cu caroserie din metal.
Vagonul AT&SF nr. 3355 este construit in aceasta perioada intr-o solutie numita “heavyweight” – sasiu din profile de otel, podea din lemn peste care este turnat un strat subtire de beton, pereti cu structura de rezistenta din profile de otel, foi de tabla nituita de structura catre exterior, cu izolatie termica catre interior.
Construit initial ca vagon de clasa, a fost transformat in 1948 in “snack car”, a transportat pasageri intre Los Angeles si San Diego.
IMG_4870_zpskx62ehez.jpg
IMG_4867_zpsah1h5v6w.jpg

Mobilierul vagonului a fost demontat si spatiul poate fi inchiriat pentru evenimente private.


OAHU RAILWAY & LAND COMPANY COMBINATION CAR #36
Construit in 1910 de Oahu Railway & Land Shops, greutate 11,5 t., lungime 42 ft. 10” (13 m.)
Donat in 1953 de Oahu Railway & Land Co.
P1010221_zpsxef4oq8l.jpg
IMG_3829_zps8shdkgns.jpg

Solutia “combination car”, vagon cu spatii separate pentru pasageri la un capat si bagaje/posta la celalalt, a aparut din dorinta de economie de resurse pe liniile secundare unde traficul nu justifica vagon separat de bagaje/posta.
Vagonul era atasat cu partea de bagaje catre locomotiva, spatiul pentru pasageri fiind ocupat, dupa vremuri, de diferite categorii de calatori “African Americans”, emigranti, pasageri de clasa a III a, fumatori, etc.