Muzeul orasului Paterson din New Jersey, prezinta, alaturi de multe alte exponate, informatii legate de bogata istorie tehnica a zonei - industrie textila (prelucrarea matasii), arme de foc Colt, teste efectuate de J.P. Holland cu primele submarine si, nu in ultimul rand, Fabrica de Locomotive Rogers.
Thomas Rogers si-a inceput activitatea ca timplar, apoi a lucrat ca modelier pentru modele cerute de industria texlila si razboaiele de tesut mecanice din ce in ce mai cerute.
Cu un imprumut de $36.000, Rogers a construit, in 1832, Jefferson Works, o fabrica de masini pentru industria textila.
In 1836, calea ferata Paterson Hudson River a cumparat din Anglia locomotiva, cu ecartament de 4 feet si 10 inch (1473,20 mm), ââŹĹMcNeilââŹÂ; locomotiva a fost transportata in subansamble si trimisa la Paterson pentru asamblare.
Cum lucrul inainta incet, Rogers a facut desene si modele dupa toate piesele si, intre 1937 si 1938, a fabricat primele 3 locomotive de proba ââŹĹSanduskyââŹÂ, ââŹĹArreseoh Nr.2 si ââŹĹClintonââŹÂ, toate vandute cailor ferate din zona.
De aici productia a crescut constant an de an, in timpul Razboiului Civil (1861-1865), cele 3 fabrici Rogers produceau in medie o locomotiva pe zi, iar in 1881, cei 1800 de angajati au produs 240 locomotive.
Dupa moartea lui Thomas Rogers, in 1856, firma este reorganizata de Jacob Rogers sub numele de ââŹĹRogers Locomotive and Machine WorksââŹÂ.
Thomas Rogers si-a inceput activitatea ca timplar, apoi a lucrat ca modelier pentru modele cerute de industria texlila si razboaiele de tesut mecanice din ce in ce mai cerute.
Cu un imprumut de $36.000, Rogers a construit, in 1832, Jefferson Works, o fabrica de masini pentru industria textila.
In 1836, calea ferata Paterson Hudson River a cumparat din Anglia locomotiva, cu ecartament de 4 feet si 10 inch (1473,20 mm), ââŹĹMcNeilââŹÂ; locomotiva a fost transportata in subansamble si trimisa la Paterson pentru asamblare.
Cum lucrul inainta incet, Rogers a facut desene si modele dupa toate piesele si, intre 1937 si 1938, a fabricat primele 3 locomotive de proba ââŹĹSanduskyââŹÂ, ââŹĹArreseoh Nr.2 si ââŹĹClintonââŹÂ, toate vandute cailor ferate din zona.
De aici productia a crescut constant an de an, in timpul Razboiului Civil (1861-1865), cele 3 fabrici Rogers produceau in medie o locomotiva pe zi, iar in 1881, cei 1800 de angajati au produs 240 locomotive.
Dupa moartea lui Thomas Rogers, in 1856, firma este reorganizata de Jacob Rogers sub numele de ââŹĹRogers Locomotive and Machine WorksââŹÂ.