SUA - Muzeul Paterson NJ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Muzeul orasului Paterson din New Jersey, prezinta, alaturi de multe alte exponate, informatii legate de bogata istorie tehnica a zonei - industrie textila (prelucrarea matasii), arme de foc Colt, teste efectuate de J.P. Holland cu primele submarine si, nu in ultimul rand, Fabrica de Locomotive Rogers.

Thomas Rogers si-a inceput activitatea ca timplar, apoi a lucrat ca modelier pentru modele cerute de industria texlila si razboaiele de tesut mecanice din ce in ce mai cerute.
Cu un imprumut de $36.000, Rogers a construit, in 1832, Jefferson Works, o fabrica de masini pentru industria textila.
In 1836, calea ferata Paterson Hudson River a cumparat din Anglia locomotiva, cu ecartament de 4 feet si 10 inch (1473,20 mm), “McNeil”; locomotiva a fost transportata in subansamble si trimisa la Paterson pentru asamblare.
Cum lucrul inainta incet, Rogers a facut desene si modele dupa toate piesele si, intre 1937 si 1938, a fabricat primele 3 locomotive de proba “Sandusky”, “Arreseoh Nr.2 si “Clinton”, toate vandute cailor ferate din zona.
De aici productia a crescut constant an de an, in timpul Razboiului Civil (1861-1865), cele 3 fabrici Rogers produceau in medie o locomotiva pe zi, iar in 1881, cei 1800 de angajati au produs 240 locomotive.
Dupa moartea lui Thomas Rogers, in 1856, firma este reorganizata de Jacob Rogers sub numele de “Rogers Locomotive and Machine Works”.
 
In dimineata zilei de 28 august 1900, timp in care “Rogers Works” erau competitive cu fabricile similare de locomotive ale vremii, Jacob Rogers a intrat in sediul firmei din Paterson si a intrebat in cat timp pot fi onorate toate comenzile. I s-a raspuns ca toate comenzile pot fi terminate pana la 1 decembrie, dar ca sunt numeroase cereri de oferta.
Mr. Rogers a replicat:
- Nu mai primiti nici o comanda noua, uzina va fi inchisa la 1 decembrie.
Prietenilor care au cerut o explicatie, Mr. Rogers le-a raspuns ca a obosit construind locomotive si ca uzina se vinde mai bine cand timpurile sunt favorabile.
 
Averea sa de 5 milioane de dolari, a lasat-o mostenire Metropolitan Museum of Art (MET) din New York.
(textul este traducerea selective a articolului de pe site-ul muzeului www.patersonmuseum.com )
In curtea muzeului sunt pastrate 2 locomotive care amintesc de fabricile care au activat in zona:
 

Tip “Mogul” 2-6-0, fabricata de Cooke Locomotive and Machine Works, uzina deschisa in 1852 in Paterson, care a fabricat aproape 3000 locomotive pana in 1926, din 1901 sub ALCO.
US Nr.299 si-a desfasurat intreaga activitate in Panama pentru Panama Railroad Co.
Dupa retragere a fost expusa, ca exponat static, in gara Balboa.
Panama a donat locomotiva Muzeului Paterson, sa reprezinte numeroasele locomotive fabricate de Cooke Works pentru serviciu in timpul construirii canalului Panama.
 
ABS&F nr.1:

0-4-0 “Saddle Tank Locomotive” (locomotiva are un rezervor de apa, uneori si combustibil, plasat ca o sea pe cazan) a fost construita in 1910 de Cooke Works pentru American Brake Shoe & Foundry Co.
Locomotiva a fost vanduta si cumparata de mai multe ori pana in anii ’60 cand nu a mai putut fi reparata si pastrata ca exponat static.
In 1978 locomotiva a fost cumparata de Great Falls development Co. Paterson, si apoi expusa in muzeu.
 
Off topic, dar interesant din punct de vedere tehnic.
2 din cele 6 submarine proiectate, construite si incercate de J.P Holland in raul Passaic, la sfarsitul sec XIX: