SUA - Rail Giants Pomona CA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Rail Giants este numele muzeului de material rulant din Los Angeles County Fairgrounds in Pomona, California.
Muzeul a fost deschis in 1954 si este opera unui grup de voluntari organizati in Railway and Locomotive Historical Society, organizatie fondata in 1921 cu scopul de a promova si incuraja pastrarea materialului si documentelor legate de calea ferata.
Prezint in cele ce urmeaza matarialul feroviat expus in octombrie 2008.

Atchison, Topeka and Santa Fe nr. 3450 (4-6-4) a intrat in colectie in 1955; a fost construita in 1927 si face parte dintr-un lot de 10 unitati comandate de Santa Fe pentru trenuri rapide de pasageri. Construita initial pentru carbune, a fost modificata in 1937 pentru combustibil lichid. A fost in serviciu pana in 1953.


Locomotiva DD40X Centennial nr. 6915 a fost construita in 1969 de General Motors intr-un lot de 46 de unitati; cu o putere de 6.600 CP furnizata de doua motoare diesel fiecare cu 16 cilinrii in V, este una dintre cele mai puternice locomotive diesel construite. A fost in serviciu pana in 1984 si a intrat in colectie in 1986.


Union Pacific nr. 9000 (4-12-2) a fost construita in 1926 de ALCO intr-un lot de 88 unitati. Cele 6 axe motoare sunt actionate de 3 pistoane, unul situat in interiorul sasiului. Este cea mai mare locomotiva nearticulata construita. A fost in serviciu pentru trenuri grele de marfa pana in 1956 cand a fost retrasa si adusa in muzeu.


US Potash Co. nr. 3, construita pe ecartament ingust de 3 feet (914 mm.), si-a inceput serviciul in Arizona pe Morenci Southern Railroad. In anii ’30, dupa inchiderea liniei, a fost cumparata de United States Potash din New Mexico, pentru care a transportat, zilnic, minereu de potasiu pana in 1946 cand a fost donata muzeului.

In ultima poza se poate observa cladirea muzeului, exemplu de arhitectura clasica a unei gari Santa Fe de secol XIX; construita in 1895 ca Santa Fe Depot in Arcadia, California, a fost donata muzeului in 1969 cand trebuia demolata sau mutata datorita constructiei autostrazii 210.
 
Locomotiva nr. 5021 (4-10-2) face parte dintr-un lot de 49 unitati construite intre 1925 si 1927 pentru serviciu de pasageri si marfa pe sectorul Sacramento – Reno. Sasiul lung in constructive nearticulata a creat problem liniilor, motiv pentru care locomotivele au fost repartizate altor linii. Locomotiva nr. 5021 a ramas in exploatare in Portland, Oregon pana in 1955 si a fost adusa in muzeu in 1956.
 
Union Pacific nr. 4014 “Big Boy” (4-8-8-4) a fost proiectata pentru remorcarea garniturilor grele de marfa intre Ogden, Utah si Cheyenne, Wyoming. Locomotiva a fost retrasa in 1959, dupa numai 18 ani de serviciu odata cu introducerea locomotivelor diesel, mai economice si mai usor de exploatat. A fost donata muzeului de catre Union Pacific in 1962.

Poze au fost postate la "Stiri":
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=79&t=11726
Cateva poze in plus:
IMG_3968_zps78771eaa.jpg
IMG_3997_zpsf5fd1bd7.jpg
IMG_3995_zps2d28672f.jpg
IMG_4013_zpsaaa162be.jpg
IMG_4010_zpsc0a32bed.jpg
IMG_3993_zps27e9bffd.jpg


detaliu din interiorul marchizei, focarul extrem de lung pentru a permite arderea complete a carbunelui si tenderul.

Starea tehnica a UP nr. 4014 a fost evaluata in 2013 si in 2014 a fost transportata de Union Pacific la Steam Shop Cheyenne, unde este in curs de reconditionare pentru serviciul activ alaturi de nr. 844, ultima locomotive cu abur construita pentru UP si UP nr. 3895 Challenger, locomotiva “in competitie” cu “Big Boy” pentru cea mai mare si puternica locomotiva cu abur construita.
Mai multe informatii la zi pe site-ul UP:
http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/photos_videos/bigboy/index.shtml
 
Locomotiva Outer Harbor Terminal Railway Co. nr. 2 (0-6-0) a fost construita in 1887 ca locomotive de manevra si in 1955, cand a fost donata muzeului, a fost cea mai “batrana” locomotiva in serviciu in SUA.

IMG_3973_zpsribivhbr.jpg
IMG_3976_zpsmnati0zb.jpg
IMG_3975_zpsrfftv9ze.jpg
 
Locomotiva Fruit Growers Supply Co. nr. 3, achizitionata in 1954, este prima locomotiva din colectia muzeului. Construita in 1909, locomotiva este tip Climax, cu trei boghiuri (6 axe) motoare si a fost folosita in Hilt, California in industria forestiera.

IMG_3979_zps1sxe9e8f.jpg
IMG_3978_zpsizllfdbm.jpg
IMG_4016_zpsjbryregq.jpg
IMG_3989_zpswnpclxop.jpg
IMG_4024_zpszyqrs8cu.jpg


Locomotivele cu abur, cu angrenaje in diferite solutii constructive (Shay, Climax, Heisler) au aparut ca urmare a cerintelor specifice industriei forestiere de pe continentul american. La terasamentele provizorii, sumar pregatite care au impus sarcini pe osie reduse s-au adaugat dimensiunile mari ale materialului lemnos (arbori sequoia de exemplu). Astfel cele 2 sau 3 boghiuri cu 4 sau 6 osii motoare au permis reducerea sarcinii pe osie fara scaderea aderentei.

IMG_3983_zpsxcdprgwk.jpg
IMG_3982_zpssalzwqyh.jpg
IMG_4018_zps9ytcexng.jpg
IMG_4020_zpsqutdyjcf.jpg
 
Desi angrenajele ar parea o solutie constructiva complicata, privita de aproape, locomotiva este simplu construita, cu toate subansamblele accesibile pentru intretinere

IMG_3984_zpsxknxxcmp.jpg
IMG_3985_zpsdlcgft0i.jpg
IMG_3986_zpswcyxrqfg.jpg
IMG_3987_zpsosgdr9ne.jpg
IMG_3988_zpsskheftbj.jpg


De remarcat angrenajele generos supradimensionate astfel incat sa poata functiona expuse mediului si fara ungere permanenta (asa cum functioneaza deobicei o cutie de viteze sau diferential) poate numai cu cate o mana de vaselina din cand in cand.

In muzeu sunt expuse si vagoane, un vagon pentru transportat cai de curse construit de Pullman Co. in 1930 si Santa Fe Caboose nr. 1314 construit in 1923 si retras in 1955:

IMG_3965_zpsanwjxqd5.jpg

IMG_4034_zps0zcmseew.jpg
IMG_4033_zpsibrhv9xq.jpg
IMG_4032_zpsf1p8or8f.jpg
IMG_4031_zpsoymhlc7u.jpg


Interiorul vagonul caboose, desi pare auster, ofera toate facilitatile necesare unei calatorii indelungate, spatiu incalzit pentru lucru/asigurarea securitatii trenului si odihna.
 
Indiferent de dimensiunile angrenajelor, frecarea exista. Singura diferenta notabila este tipul lubrifiantului folosit.

Multumim pentru imagini!

Desi le consider "urate" la scara 1:1, la H0 isi schimba total infatisarea. :)
 
Exceptional material. Felicitari si te rog, in masura in care ai materiale, posteaza-le. Sunt si in Romania pasionati de cf din State si subsemnatul este unul din ei.