Italia - Depoul Pistoia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Associazione Toscana Treni Storici “Italvapore” este o asociatie italiana care se ocupa cu restaurarea materialului feroviar. Intraga activitate este prestata de voluntari care coopereaza cu Caile Ferate Nationale Italiene “Ferrovie della Stato”, pe scurt FS.
“D.R.S.” – Deposito Rotabili Storici” - birourile si depoul Italvapore sunt in Pistoia, langa gara orasului.

Depoul este situat intr-o zona feroviara activa, motiv pentru care accesul pasionatilor este permis numai cu ocazia evenimentelor de genul “portile deschise” sau cand se organizeaza trenuri turistice cu material feroviar istoric.
Aceste evenimente sunt anuntate pe website-ul depoului:
www.italvapore.it

Am ajuns in Pistoia in decembrie 2014; nici unul din evenimentele mentionate nu avea loc, dar am cerut permisiunea si, prin amabilitatea personalului depoului, am fotografiat cateva locomotive si vagoane.
In fata depoului erau garate cateva locomotive:


FS E.656.023 locomotiva electrica folosita la tractarea trenurilor de pasageri. Locomotiva este in constructie articulata, cu 3 boghiuri, fiecare cu 2 axe. Au fost construite intre 1975 – 1989, intr-un numar de 461 unitati. Locomotivele sunt in serviciul activ.


FS E.626.185 locomotiva electrica alimentata cu 3000V curent continuu, construita intre 1927 – 1939. Au fost construite 448 unitati care, datorita fiabilitatii in exploatare au ramas in serviciu pana in 1999, cu cateva exceptii, inclusiv 626.185, folosite la tractarea trenurilor turistice.


FS 640.148 (1-3-0)

functionala, in asteptarea urmatorului eveniment.

FS 741.120 (1-4-0) face parte dintr-o serie de 81 locomotive echipate cu preincalzitor Franco-Crosti obtinute prin modificarea, incepand cu 1937, a unor locomotive din seria FS 740, serie compusa din 470 locomotive construite la inceputul secolului XX.


Locomotivele din seria FS 625 (1-3-0) au fost construite la inceputul secolului XX pentru trenuri mixte pasageri – marfa. Au servit pe linii locale, ultimele exemplare au ramas la manevra pana in 1976.
FS 625.101:

si FS 625.177 care a tractat trenuri istorice pana in 2011, acum la revizie in atelier:


Tot in atelier, la revizie, FS ALn 556.2331 automotor cu 56 locuri, cu motor cu benzina construit de Breda intre 1938 – 1940 intr-un lot de 140 de unitati:


Si trenul cu vagoane istorice pregatit pentru urmatoarea excursie:


Va urma.
 
Continuare:

Parcul rece se intinde in spatele atelierului de reparatii, intre linii si drum. Nu am avut acces in parcul rece, dar am fotografiat materialul feroviar din drum.

FS 981.008 (0-3-0), locomotiva tender pentru cale normala, cu cremaliera
Ultima locomotiva dintr-o serie de 8 Construita de Breda in 1922 sub licenta SLM pentru linia Paola-Cosenza:


FS 835.088 (0-3-0), exemplar dintr-un numar de 370 unitati construite intre 1906 – 1922, utilizate ca locomotive de manevra:


FS 746.038 (1-4-1), locomotiva pentru trenuri rapide de pasageri. 60 locomotive au fost construite intre 1922 – 1927; FS 746.038 face parte dintr-un numar de 10 unitati echipate cu distributie Caprotti:


VNX 806 plug de zapada construit prin modificarea unei locomotive electrice FS E.550. Modificarea a avut loc in anii ’50 – ’60, cand s-au demontat motoarele si bielele si s-a adaugat lest:


Diferite vagoane completeaza inventarul depoului: