Istoria celor mai lungi tunele feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Tunelul Simplon ( Aniversarea a 50 de ani)
Italia – 1956 – Medalie aniversara – editor Johnson (S.) –gravor principal (necunoscut) – forma rotunda cu belciug – diametru 30 mm – argint
Descriere:
Avers:
Pe circumferinta: A 50 –A ANIVERSARE / TUNELUL SIMPLON. In centru, portalul cu dubla intrare a tunelului incadrata de urmatoarele date: 1906 si 1956. Sub portal  in dreapta pe contur : SJ.
Revers:
Pe circumferinta: DUPA MULTA TRUDA SINELE / (au ajuns la) DOMODOSSOLA. In centru, vederea in perspectiva a unei roti inaripate pe un cupon de sina. In dreapta inscriptia : 800
 
Tunelul Seikan este cel mai lung tunel feroviar din lume, având o lungime total㒠de 53,85 km, din care partea submarin㒠mă’soar㒠23,3 km. (Pentru comparaţie: în prezent una din cele 2 galerii ale tunelului elveţian Tunelul de baz㒠Gotthard, de circa 57 km, a fost deja stră’punsă’.)
Poziţie
Este situat în nordul Japoniei pe magistrala feroviar㒠Shinkansen, care leag㒠oraşul Tokyo - situat pe cea mai întins㒠insul㒠japoneză’, Honshu - de oraşele din cea mai nordic㒠insul㒠a ţă’rii - Hokkaido - oraşe precum Hakodate, Muroran, Sapporo etc. Acest tunel uneşte, pe sub apele strâmtorii Tsugaru, cele dou㒠insule şi prezint㒠trei secţiuni: dou㒠terestre - una sub Insula Honshu de 13,55 km şi cealalt㒠de 17,00 km sub Insula Hokkaido, precum şi o secţiune submarină’, situat㒠între acestea. în secţiunea subacvatic㒠tunelul se afl㒠la 240 m sub nivelul mă’rii şi la 100 m sub fundul mă’rii.
Construcţie
La construcţia sa, care a durat circa 20 de ani din 1964 în 1983, au lucrat 13,8 milioane de persoane şi s-au folosit 168.000 tone de oţel, 1.276 km de cabluri electrice, 1.740.000 mc beton, iar volumul excavaţiilor s-a ridicat la 6,33 milioane mc. Tunelul are dou㒠că’i de rulare: una pentru trenurile rapide Shinkansen şi alta cu ecartament îngust - de 1.067 mm. Infrastructura feroviar㒠a fost finalizat㒠în septembrie 1986, iar serviciile comerciale au devenit operaţionale în martie 1988. Capetele tunelului sunt în dreptul localită’ţilor Tappi Saki din I. Honshu şi Yoshioka din I. Hokkaido.

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Seikan
 
Peste putin timp cel mai lung tunel feroviar din lume va fi din nou in Europa

"Tunelul de baz㒠Gotthard (GBT) este un tunel de cale ferat㒠prin masivul elveţian Gotthard, care se construieşte începând din 1999; darea sa în folosinţ㒠este planificat㒠pentru anul 2017. Tunelul, care leag㒠Elveţia de Italia pe direcţia nord-sud, va fi format din 2 galerii principale paralele (pentru câte 1 cale de rulare) şi câteva tronsoane de legă’tur㒠între ele. Galeria de vest mă’soar㒠56,978 km, iar cea de est 57,091 km, acesta fiind cel mai lung tunel din lume. Lungimea total㒠a galeriilor inclusiv toate galeriile de legă’tur㒠şi acces va fi de 153,5 km.
înainte de acest tunel, cel mai lung tunel din lume a fost tunelul Seikan din Japonia, cu 53,9 km.
A nu se confunda cu Tunelul Gotthard, tot numai feroviar, dat în folosinţ㒠înc㒠din anul 1882.
Printre avantajele tunelului se numă’r㒠scurtarea cu o or㒠a duratei că’lă’toriei între Zürich şi Milano (de la 3 h 40 min. la circa 2 h 40 min.). Trenurile rapide vor putea atinge viteze de 200 pân㒠la 270 km/h. De asemenea şi trenurile de marf㒠vor putea circula prin tunel cu o vitez㒠mai mare. Printre altele tunelul va descongestiona circulaţia rutier㒠actual㒠din Tunelul rutier Gotthard (dat în folosinţ㒠1980, 16,3 km). Drumul prin tunelul de baz㒠va fi mai scurt cu cca. 30 km, iar la traversarea Alpilor el va avea altitudinea de numai 550 m deasupra n.m..
Stră’pungerea celor 57 km ai galeriei de est a avut loc la 15 oct. 2010. Galeria de vest a fost stră’puns㒠în anul 2011."

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_de_baz%C4%83_Gotthard

Tunelul Gotthard – cel mai lung tunel din lume. Inginerii elveţieni au terminat de să’pat în munte
Adrian Sava / 17 Oct 2010 14:24
Inginerii elveţieni au reuşit, sâmbă’tă’, dup㒠20 de ani de la începerea lucră’rilor, finalizarea să’pă’turilor la tunelul Gotthard, care va fi cel mai lung tunel feroviar din lume.
Uriaşa maşin㒠de forat „Sissi“, cu diametrul de peste 10 metri, a spart ultimul zid de roc㒠să’mbă’tă’, momentul fiind însoţit de aplauze şi focuri de artificii. „De obicei, nu suntem nişte oameni foarte emoţionali, dar acum, c㒠avem cel mai lung tunel din lume, suntem“, a declarat Peter Fueglistaler, directorul oficiului elveţian pentru Transport.
La să’parea tunelului, au fost folosite simultan opt maşini gigantice, de 3.000 de tone. Tunelul va fi dat în folosinţ㒠în anul 2017, spun constructorii elveţieni. Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 km/h, în timp ce garniturile de marfă’, cu 160 km/h, vitez㒠de dou㒠ori mai mare decât cea cu care se circul㒠în prezent.
Tunelul Gothard, pentru care elveţienii au cheltuit circa 7,5 miliarde de euro, va detrona cu aproximativ trei kilometri tunelul japonez Seikan (53,8 km), care face legă’tura între insulele Honshu şi Hokkaido. Prin galerie vor putea trece circa 300 de trenuri din 2017
Lung de 57 de kilometri, tunelul a fost proiectat în anul 1947, ca o cale alternativ㒠mai eficient㒠pentru transportul de marfă’, în special între porturile Genova, din Italia, şi Rotterdam, din Olanda.


Tunelul feroviar prin masivul Gotthard (Elveţia) ar putea fi dat în folosinţ㒠în 2016, cu un an înainte faţ㒠de planul iniţial. Oficiul Federal al Transporturilor din Elveţia, constructorul  AlpTransit Gotthard SA şi compania feroviar㒠SBB au anunţat c㒠depun toate eforturile pentru a lansa exploatarea regulat㒠a tunelului la sfârşitul anului 2016.
Proiectul va reduce timpul de parcurs între Elveţia şi Italia şi va creşte volumul de marf㒠transportat.
Tunelul va avea o capacitate maxim㒠de 7 trenuri pe or㒠pentru fiecare direcţie.