Coreea de Nord

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si apoi RPDK nu are nici un farmec fara sistemul asta comunist. Daca schimba sistemul nu mai merge nimeni.
 
intr-una din zile a fost inclus in program un tur pe la metrou. biletul era inclus in costul turului dar costa undeva pe la 0.03 usd/ calatorie. trenurile circula la foarte mare adancime, cam 110 metrii din cate am inteles.

am vazut vreo 4 statii, foarte frumos ornamentate. cred, totusi, ca erau cele mai frumoase, fiind si cele mai noi de fapt. pe pereti erau bazoreliefuri cu realizarile socialismului, mozaicuri mobilizatoare, iar pe peron pagini din ziarul partidului afisate. candelabre pe tavan. metrouri ca in filmele din anii 60, cu mobilier de lemn. am inteles ca ar fi rulat initial in berlin ubahn.

a fost prima ocazie sa ne miscam cot la cot cu localnicii. mi s-au parut foarte ordonati si cuminti, foarte civilizati, nu era nimeni dezmatat, murdar, smecher etc. nu se impingea, nu se striga.

calatoria s-a terminat la statia "triumf" unde este si un mare arc de triumf la suprafata.

in alta zi am vizitat muzeul constructiei metroului (ultimele 3-4 poze din arhiva). este cel mai hilar muzeu pe care l-am vazut, cam 75% din informatii erau de fapt despre Kim Il-sung: de cate ori si in ce zile a vizitat ce statii, cate vizite de lucru a intreprins pe santier si ce s-a discutat la fiecare vizita. mult mai mult accent punea ghidul pe obiecte precum scaunul pe care a stat Kim cand a vizitat, schita pe care s-a uitat, biroul pe care a scris, lanterna cu care i s-a luminat drumul, casca pe care a purtat-o... etc. mai putin despre utilaje sau proiecte.

muzeul si ghizii sustineau sus si tare ca Kim ar fi fost proiectantul general, nici o vorba despre ingineri sau institute de proiectare. fiecare idee salvatoare (de ex instalat scara rulanta, extins 3 statii spre sud, decoratii, iluminat) i se atribuia in exclusivitate.

nu se permiteau fotografii la muzeu, decat cu o poza cu kim la inaugurare si inca una cu o macheta din timpul constructiei.

arhiva cu poze:

http://www.b66ama.com/dhr_misc/dprk-metro.zip

ceau!
 
Ce contrast între cei pictaţi pe fresca in poza 6167 faţ㒠de realitate.
Ce viu colorat sunt îmbră’caţi faţ㒠de cenuşiul zilnic...
 
si ultimul set dprk, plecarea cu trenul din phenian si ajungerea la destinatie (beijing) 23 de ore mai tarziu. din aceste 23 de ore s-a mers cam 20, 2 ore fiind pierdute in ultima statie din dprk pentru control pasapoarte/bagaje si inca 1 ora in dandong, primul oras din china.

trenul era chinezesc, tractat de o locomotiva diesel (spre deosebire de cele din dprk, care erau electrice in marea majoritate).

nu stiu cat a costat biletul, fiind cumparat de agentie. conditii bune in vagoane, mai ales la clasa unde eram noi. mai erau si "hard sleeper" in care nu erau compartimente. era cam aglomerat acolo, cu multe bagaje, 1000 de mirosuri de mancare, fiecare ce avea la el, muzica etc. acolo erau si turistii occidentali care au ales varianta de a petrece 24 de ore in dandong. cei mai multi mergeau fara oprire pana in beijing, si aveam loc in vagon de dormit cu 4 paturi per compartiment, conditii bune, fara miros, curat, placut.

la inceput a fost linie dubla dar marea majoritate a timpului linie simpla (in dprk)

puteam face poze in voie pe geam dar ni s-a pus in vedere sa nu fotografiem prin statii, deoarece acelea sunt obiective militare.

foarte frecvent am intalnit vagoane tip cel maro din poza 7140. nu am mai vazut asa ceva, pare a fi un fel de caboose. oare?

poza 7148 cred ca este un model mai ciudat de generator antrenat prin curea de axul vagonului.

de la 7162 se vede ruina podului dintre dprk si china, distrus in razboiul din 50-53. nu a mai fost reparat, fiind depasit dpdv tehnic. acum este obiectiv turistic.

au fost aduse doar 4 vagoane peste pod, si s-au adaugat inca vreo 15 din dandong. usile au fost blocate asa cum se vede in 7197.

mancarea si serviciul ceva mai slabute in china. nu mai zic de calatori, agitati, galagiosi, mizerie, haos. prin comparatie, coreeni erau mielusei.

poza 7239 este coada la taxi in beijing (numai o parte din ea)

pozele: http://www.b66ama.com/dhr_misc/dprk-beijing.zip

am sa revin dupa un timp cu niste poze de prin China.

bafta!
 
Poza 7144...vagon de dormit cu cuşet㒠pe culoar comun....nu ştiu cum m-aş simţi într-o astfel de cuşet㒠, bine c㒠noi "încă’" nu avem un astfel de vagon.....
Apoi m㒠uit la pozele ce cuprind exterioarele din gă’ri....şi din ce vă’d, pare c㒠este curat, nu vă’d sau nu disting gunoaie sau hârtii pe peroane, printre şine, sau prin alte locuri dintre linii (şi prin pozele din oraşe pare foarte curat)...este aşa (curat) sau nu ies în evidenţ㒠mizeriile ???
C㒠prin Roma, am vă’zut destule mizerii, chiar în inima zonelor de interes maxim turistic !?!?
 
In gara Arad inca mai sint niste elemente (ca nu sint tablouri) precum cele din poza 6162.

Am mai citit pe ici pe colo ca in Phenian metroul circula doar 2 statii iar pasagerii sint de fapt actori pentru turisti. Care e realitatea?
 
dantm a spus:
In gara Arad inca mai sint niste elemente (ca nu sint tablouri) precum cele din poza 6162.

Am mai citit pe ici pe colo ca in Phenian metroul circula doar 2 statii iar pasagerii sint de fapt actori pentru turisti. Care e realitatea?

articole scrise - probabil - de reporteri care n-au fost in Coreea :) si s-au documentat pe youtube. metroul circula cel putin 6 statii si era destul de plin cand venea si cand pleca. am mers tocmai la ora de varf si erau mii de oameni care se plimbau. iar pe strada, cand treceam pe langa vreo statie de metrou (fara a o vizita) vedeam ceva oameni intrand, iesind.

nu exclud ca ar putea fi vorba de o inscenare cu mii si mii de figuranti, disperasati prin tot orasul, dar mie mi s-a parut destul de real.

am inteles ca ar fi niste sectiuni de metrou neterminate / in lucru. plus o statie abandonata, deoarece s-a construit deasupra un mausoleu.

in plus, cat eram prin statii si faceam poze, treceau destul de multe metrouri in toate sensurile, iar ghizii erau foarte stresati sa nu ne pierdem sau sa luam metroul gresit.

cat despre ce zicea dimitrov: am avut "placerea" sa merg in hard sleeper 34 de ore din calcutta pana in bombay, in niste conditii greu de descris. prin comparatie, trenul din dprk este lux, chiar si la clasa hard sleeper (cuseta culoar comun).

pe strada, pe unde am mers, nu prea era gunoi. iar pe lateral, ori era iarba, iar daca era pamant era acoperit cu folie, sa nu se faca praf. nu se scuipa pe strada, nu prea se arunca gunoi. si la metrou, oamenii erau destul de rezervati. am fost si prin parcuri de distractie, am stat la coada la roller coaster si alte nazbatii, nimeni nu impingea, nimeni nu striga, nu se baga in fata. am fost la picnic si am observat cum, la plecare, nu ramanea nici macar o hartie in urma grupurilor.

http://www.b66ama.com/?p=5130

http://www.b66ama.com/?p=5117

shimbare totala de cand suntem prin china: gunoi, mizerie, praf, se scuipa foarte mult pe strada, din autobuz, din tren, gunoi pe langa calea ferata... cum eram obisnuit :)
 
Concluzie:
Dorim ordine, linişte, cură’ţenie emigră’m în RPDK
Dorim viaţă’, mizerie, gă’lă’gie stă’m pe acasă’, sau oriunde aproape altundeva în lume. :D
 
din cate am inteles nu doar in dprk este asa, si in coreea de sud ar fi similar, din cateva surse, printre care si un fost coleg care era din Seoul. mai conteaza si cum sunt oamenii invatati, nu doar ce fel de partid e la putere.
 
.....Offfffff...."bavareze"......citesc...citesc......şi parc㒠n-ar fi "pe lumea asta"......Doamne cât tânjesc dup㒠o astfel de "civilizaţie".....s㒠nu împingi, s㒠nu te îmbrânceşti, s㒠nu arunci nimic pe jos-ci la coş, s㒠nu vorbeşti "în gura mare" pe strad㒠ca s㒠te aud㒠toţi "cum te bagi singur în seamă’", s㒠aştepţi "cuminte" la urcarea în metrou/autobuz, s㒠ai - pân㒠la urma urmei - un comportament decent / civilizat / omenesc / respectuos / etc.....nu de infatuat, jegos, ciumpalac, cocalar, nesimţit, tupeist, "gă’ozar",......nici în "fundul" Romei nu am vă’zut ceea ce se vede pe la noi, deşi, sunt o "plenitudine" de indivizi ai unor "civilizaţii" total diferite, DAR CARE CUNOSC RESPECTUL RECIPROC......şi totuşi la "localnicii" lor, napolitanii sunt cei mai prost vă’zuţi dintre conaţionalii lor, pentru "mahalagismul" psiho-comportamental nedezminţit, în ciuda saltului economic din ultimii 50 ai Italiei.....Ce s㒠mai zic de ai noştri ???? La întoarcere, în avion, cine era "cel mai tare din parcare" dintre toţi utilizatorii zborului "Alitalia" ???.....Un BOU ce era în peninsul㒠de vreo 10 ani - şi culmea...din BAIA MARE...ce pă’rea c㒠odat㒠cu biletul de avion, cumpă’rase şi avionul.........Pe ă’sta l-aş fi trimis în Coreea de Nord....şi înc㒠vreo câteva sute de mii de reprezentanţi "ai genului" de la noi şi să’-i aduc înapoi, când....mi-aduc aminte de ei....... Fă’r㒠ră’utate, dar "democraţia" s-a cam urcat la cap.............
 
intrebare.... din setul de poze cu vagoane fotografiate pe ruta phenian - beijing : stie cineva ce sunt vagaoenele care aduc a caboose? mai exista si prin alte parti?