Austria

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Wien Hauptbahnhof sau gara centrala din Viena.

Mai mult decat o gara, un oras intr-un oras. In prezent ceal mai mare proiect urbanistic din Viena gara Wien Hauptbahnho se construieste in locul vechii gari de sud. Aici trenurile soseau din sud si est.
In noua gara Wien Hauptbahnhof trenurile sosesc din toate directiile si pleaca in toate directiile. Cand va fi gata, RailJet-ul de la Budapesta la Salzburg nu se va mai duce in Wien Westbahnhof si se vor pierde zeci de minute acolo ci va tranzita Wien Hauptbahnhof cu o oprire de cateva minute. Acesta este numai un exemplu.

Constructia garii a inceput in 2010 si va deveni operationala complet in 2015 iar parcul si cladirile rezidentiale vor fi gata in 2019. In perioada 2013-2014 gara va deveni functionala pas cu pas, acum trenurile trec prin gata dar nu opresc, am vazut RJ si un EC Cehesc trecand prin gara.

26 octombrie 2012.





 
A fost o emisiune la Antena 3 anul trecut. exact despre acest proiect si cum CFR a declinat oferta OBB.

Intrebat despre aceasta gara unul de la CFR zicea stai sa vedem daca o termina ei.
Acum ar trebui dus si pus sa munceasca acolo la gara pina e gata.
 
probabil au intrebat pe vreun trantor oarecare, obisnuit sa lase lucrurile la jumatate (sau nici nu se atinge de munca).

remarcati in poze ca, in ciuda faptului ca este un santier, totul este ordonat .
 
Salut,

cateva cadre din Vienna westbahnhof

OBB CityShuttle


dupa ce a trecut de semnal, locomotiva de la garnitura din prima poza s-a defectat. Dupa ce a fost schimbata locomotiva, trenul a plecat cu o intarziere de aproximativ 45min.

operatorul privat Westbahn


Railjet


informatii afisate pe displayurile din vagon


O situatie mai aparte, locomotiva unui Railjet a venit in fata vagonului cu post de conducere


intre timp vine si o locomotiva de manevra pentru a trage garnitura din gara


Taurul a fost decuplat si a iesit in urma garniturii



ICE



Siemens ES64U2 aka "Taurus"




Octombrie 2012
 
Priveam la locomotiva de manevră’, ce cupl㒠adaptor ( trei tipuri) are în dotare.......
 
Gam3 a spus:
Cand va fi gata, RailJet-ul de la Budapesta la Salzburg nu se va mai duce in Wien Westbahnhof si se vor pierde zeci de minute acolo ci va tranzita Wien Hauptbahnhof cu o oprire de cateva minute.

Adica vor sa traga pe linie moarta Westbahnhof-ul? Sau e vorba doar de trenurile in trecere prin Viena? Nu de alta dar "Dacia" merge pina in Westbahnhof si uneori pina in Philadelphiabrüke-Meidling.

cit despre zecile de minute pierdute... nu stiu ce sa zic, eu doar l-am prins in Westbahnhof, dar RJ-ul nu are locomotive la ambele capete???... adica la un capat vagon business + post de conducere si la celalalt capat un Taurus? :roll:
 
@smotocel
Nu stiu ce se va intampla cu Dacia in viitor, eu sper ca atunci cand va fi gata gara Dacia sa nu fie istorie.


WestBahn este un tren privat care circula din ora in ora intre Viena si Salzburg. A fost inaugurat in decembrie 2011. In fiecare vagon al ramei este cate un insotitor de vagon. Imaginile de mai jos surprind vagonul WESTclub, un fel de business si zona dining car .











 
smotocel a spus:
Gam3 a spus:
Cand va fi gata, RailJet-ul de la Budapesta la Salzburg nu se va mai duce in Wien Westbahnhof si se vor pierde zeci de minute acolo ci va tranzita Wien Hauptbahnhof cu o oprire de cateva minute.

Adica vor sa traga pe linie moarta Westbahnhof-ul? Sau e vorba doar de trenurile in trecere prin Viena? Nu de alta dar "Dacia" merge pina in Westbahnhof si uneori pina in Philadelphiabrüke-Meidling.

cit despre zecile de minute pierdute... nu stiu ce sa zic, eu doar l-am prins in Westbahnhof, dar RJ-ul nu are locomotive la ambele capete???... adica la un capat vagon business + post de conducere si la celalalt capat un Taurus? :roll:


Dacia merge in WestBahnof, insa trece prin Meidling. Cu minutele pierdute, nu e vorba doar cat se sta in statie, ci si timpul pierdut pentru a ajunge si pleca in WetsBanhof - se circula cu 40-50 km/h acum intre viitoarea Hauptbahnof si WestBahnof...per total cred ca se pierd minim 20 minute prin rebrusarea in Wetbahnof, timp care va fi astfel castigat
 
De sezon:

http://www.youtube.com/watch?v=1w6BY0bE99c

Armata foloseste elicopterele pentru a curata copacii de zapada.
 
Eisenbahnmuseum "Das Heizhaus" Strasshof - Austria. Muzeul este situat la 20 km de Viena si cuprinde peste 150 de exponate cu aproximativ 8 locomotive cu abur functionale.

Muzeul este deschis intre 1 aprilie - 26 octombrie iar pretul unui bilet este de 7 euro. Am stat de la deschidere pana la inchidere si am fost peste tot fara sa avem accesul interzis in hala, in spatele muzeului, etc.


Nostalgia DMU B4VT 5145


DSC_9875 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9887 by FlorinIS, on Flickr

1010.002 si 2043 037-7


DSC_9878 by FlorinIS, on Flickr

2062.33


DSC_9888 by FlorinIS, on Flickr

OSEK 52.100 fabricata in 1943 , reparata si functionala din aprilie 2010.


DSC_9890 by FlorinIS, on Flickr

Asa cum ziceam am avut voie sa intram unde am vrut.


DSC_9896 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9928 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9929 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9930 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9931 by FlorinIS, on Flickr

Locomotiva 310.23 fabricata in 1911, dupa reparatii in functiune din 2008.


DSC_9933 by FlorinIS, on Flickr

1045.09


DSC_9943 by FlorinIS, on Flickr

2050.02


DSC_9955 by FlorinIS, on Flickr

1072.001 fabricata in 1914, functionala.


DSC_9961 by FlorinIS, on Flickr

Manevre cu OSEK 52.100. Se pregateau pentru tren nostalgic.


DSC_9976 by FlorinIS, on Flickr

2045.20


DSC_9989 by FlorinIS, on Flickr

Nostalgia DMU B4VT 5145


DSC_9990 by FlorinIS, on Flickr

DMU 5081.15


DSC_9993 by FlorinIS, on Flickr

Plugul 986 107


DSC_0001 by FlorinIS, on Flickr



DSC_0006 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0008 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0010 by FlorinIS, on Flickr



58 744 - an 1923, 153.7114 - an 1869, KEB 106 Fusch - an 1868, 12.10 - an 1936


DSC_0016 by FlorinIS, on Flickr



DSC_0017 by FlorinIS, on Flickr

2060.74 cu 52.100


DSC_0022 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0057 by FlorinIS, on Flickr

Vedere spre remiza

DSC_0040 by FlorinIS, on Flickr

ET10.003

DSC_0091 by FlorinIS, on Flickr

2067.04

DSC_0092 by FlorinIS, on Flickr

Placa turnanta

DSC_0094 by FlorinIS, on Flickr

De aici incepe partea mai trista a muzeului.
229 222 din 1918 si 32c1665 din 1895

DSC_0104 by FlorinIS, on Flickr

93.1403 din 1928


DSC_0115 by FlorinIS, on Flickr

Boghiu de la vagon platforma


DSC_0124 by FlorinIS, on Flickr

Fara date

DSC_0135 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0138 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0139 by FlorinIS, on Flickr

Electrice
1080 007-6

DSC_0151 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0140 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0242 by FlorinIS, on Flickr


1020.038 din 1940

DSC_0141 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0241 by FlorinIS, on Flickr

011.01-6

DSC_0153 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0240 by FlorinIS, on Flickr


1145 009-5

DSC_0156 by FlorinIS, on Flickr

OMV 1 si electice


DSC_0249 by FlorinIS, on Flickr

Elevator carbuni functional

DSC_0160 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0161 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0163 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0164 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0168 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0174 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0181 by FlorinIS, on Flickr
 
De cand pozele sunt puse pe flikr nu am apucat sa scriu nimic despre vagoane. Pentru ca nu o sa apuc sa scriu nici de acum incolo pun restul de poze.

Vagoane


DSC_0142 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0150 by FlorinIS, on Flickr



DSC_0176 by FlorinIS, on Flickr



DSC_0182 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0185 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0187 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0190 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0191 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0193 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0195 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0198 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0202 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0203 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0206 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0207 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0209 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0210 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0211 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0213 by FlorinIS, on Flickr








DSC_0255 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0280 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0281 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0297 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0298 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9861 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9951 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9953 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9987 by FlorinIS, on Flickr


DSC_9988 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0084 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0087 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0219 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0222 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0645 by FlorinIS, on Flickr
 
Wien Hauptbahnhof a fost inaugurata ieri.
Galerie foto:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,7132863

Din decembrie 2014 trenul EN "Dacia" va sosi si pleca de aici.
 
Din decembrie 2016 DB nu va mai opera trenuri de noapte.
Se pare ca OBB va intra pe unele rute in Germania.

http://www.zugreiseblog.de/oebb-nachtzuege-deutschland/

De ce s-a ajuns aici, si alte detalii poate ne spune Horia.
 
Buna,

Intentia DB FV (care a preluat integral CNL de la inceputul anilor 2000 si apoi a intregrat complet CNL in 2013) de a se retrage complet de pe piata trenurilor de noapte si transport auto era cunoscuta de mai multi ani si se va concretiza la schimbarea de orar de iarna in decembrie curent.

ÖBB opereaza deja legaturi de noapte de la Düsseldorf si Hamburg catre Viena in regim de tren privat (Unternehmenszug), adica in acelasi regim ca si "Dacia" al CFR Calatori in Ungaria si Austria (pe cont propriu, cu material rulant propriu fara participare din afara si cu trase platite). Aceste trenuri transporta si autoturisme. In acelasi regim vor fi preluate cateva trenuri ex-CNL, evident fara transport auto.

Cel mai notabil parcurs actual CNL este cel de pe axa nord sud, CNL 478 plus perechea cu ramuri Zürich - Hamburg si Zürich - Amsterdam (CNL "Komet") precum si fostul CNL 459 plus perechea, actualmente 470, Zürich - Berlin si Zürich - Praga. ÖBB (CNL "Canopus"/"Sirius")va prelua aceste trase, ramanand pentru moment un singur tren care va deservi Berlin (prin Erfurt) si Hamburg.

Daca in viitor va exista si o legatura spre Amsterdam (cum se doreste, eventual prelungirea trenului Düsseldorf - Viena) se va vedea la schimbul de vara 2017.
 
54 raniti in urma unei coliziuni produse in gara din Salzburg:

https://www.sn.at/salzburg/chronik/zugunglueck-am-salzburger-hauptbahnhof-fordert-54-verletzte-26920717
https://derstandard.at/2000078301106/Verschubunfall-am-Salzburger-Hauptbahnhof-35-bis-40-Verletzte
https://www.sn.at/salzburg/chronik/zugunglueck-am-salzburger-hauptbahnhof-fordert-54-verletzte-26920717