Fiind deschis acest topic si negasind cel cu Bulgaria postez aici.
Am remarcat ca locomotiva din poza seamana cu locomotiva Calugareni de la noi care a fost chiar folosita nu demult la un eveniment CENAFER la care m-am deplasat cu 1696.
Cautind putin am constatat ca si linia de la Giurgiu la Filaret a fost construita tot de fratii Barclay deci e firesc ca locomotivele sa fie aproape gemene ba parca si vagoanele. Si mai interesant linia de la noi s-a construit dupa a bulgarilor.
postez acest link, poate intereseaza pe cineva
[Link Removed for Guests]
Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
- victorian
- Consilier Istoric
- Mesaje: 2220
- Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
- Localitate: Constanta
- Contact:
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Salut DanTM,
locomotiva in cauza seamana cu locomotiva noastra doar prin faptul ca amandoua sunt de constructie britanica. Locomotiva de la Varna este o locomotiva cu formula osiilor 0-3-0 in timp ce locomotiva Calugareni are formula 1-2-0. In schimb, locomotiva bulgareasca este foarte asemanatoare cu locomotivele de pe calea ferata Cernavoda-Constanta, dintre care din pacate nu se mai pastreaza azi nici un exemplar, ultimul fiind distrus in timpul bombardamentelor asupra Garii de Nord, in timpul razboiului.
locomotiva in cauza seamana cu locomotiva noastra doar prin faptul ca amandoua sunt de constructie britanica. Locomotiva de la Varna este o locomotiva cu formula osiilor 0-3-0 in timp ce locomotiva Calugareni are formula 1-2-0. In schimb, locomotiva bulgareasca este foarte asemanatoare cu locomotivele de pe calea ferata Cernavoda-Constanta, dintre care din pacate nu se mai pastreaza azi nici un exemplar, ultimul fiind distrus in timpul bombardamentelor asupra Garii de Nord, in timpul razboiului.
Dorin
"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Aaa, mi-a scapat complet acest aspect.
Dar (ca sa ma scot) pina la urma aspectul british mi-a sarit in ochi deci am remarcat ceva. Sau poate tenderul.
Cind am citit si de Barclay nici macar nu am mai fost atent la detalii.
atunci scuze.
Dar (ca sa ma scot) pina la urma aspectul british mi-a sarit in ochi deci am remarcat ceva. Sau poate tenderul.
Cind am citit si de Barclay nici macar nu am mai fost atent la detalii.
atunci scuze.
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Uite Dan, la asa ceva face referire Dorin...victorian scrie:Salut DanTM,
locomotiva in cauza seamana cu locomotiva noastra doar prin faptul ca amandoua sunt de constructie britanica. Locomotiva de la Varna este o locomotiva cu formula osiilor 0-3-0 in timp ce locomotiva Calugareni are formula 1-2-0. In schimb, locomotiva bulgareasca este foarte asemanatoare cu locomotivele de pe calea ferata Cernavoda-Constanta, dintre care din pacate nu se mai pastreaza azi nici un exemplar, ultimul fiind distrus in timpul bombardamentelor asupra Garii de Nord, in timpul razboiului.

Englezul cu pricina era un "abonat" al constructiilor feroviare din defunctul Impriu Otoman si e oarecum logic ca toate elementele utilizate de concesiunea britanica sa fie asemenatoare pe toate liniile pe care le-au construit/exploatat. Locomotive, vagoane, cladiri.....
In 1869 linia Giurgiului s-a facut cu aceiasi concesiune britanica ce a folosit locomotive tip Cn2 pe langa cunoscutele locomotive 1B serie din care face parte si Calugareniul. Chiar la un moment dat, la sfarsitul vietii active, Calugareniul era cuplat cu un tender pe 3 osii, foarte asemanator cu cel din Bulgaria. La reparatia din 1939 si-a recapatat tenderul original cu care este cuplat si azi.
All aboard !
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Am facut o varza. Doar asa pentru ca mi s-a parut ca seamana, asadar declar ....brexit.
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Ian 23, 2017 8:07 pm de către Semafor, modificat 1 dată în total.
- Horia_Radulescu
- Mesaje: 5311
- Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
- Localitate: Mulhouse, Alsacia
- Contact:
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Na ja... Subiectiva si pentru mine cam de neinteles selectia, nici una din "garile" (de fapt cladirile de calatori) din lista nu are ceva exceptional pe plan tehnic ci sunt doar acceptate universal ca frumoase d.p.d.v. arhitectural.
toate cele bune,
HR
HR
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
E un articolas, ca multe altele, menit mai mult sa-ti deschida pofta de cunoastere...si pentru publicul larg. E totusi gazduit pe un site de calatorii, probabil daca era pe un site de specialitate ar fi fost mult mai....tehnic.
Acum, tinand cont ca pe la noi notiunea de "a merge cu trenul" " a merge la gara" devin deja evenimente rare in viata, e bine sa ne mai aduca cineva aminte ca a existat candva si o epoca de aur. Sau ca exista tari in care transportul feroviar inca e o parte importanta vin viata societatii
Acum, tinand cont ca pe la noi notiunea de "a merge cu trenul" " a merge la gara" devin deja evenimente rare in viata, e bine sa ne mai aduca cineva aminte ca a existat candva si o epoca de aur. Sau ca exista tari in care transportul feroviar inca e o parte importanta vin viata societatii

All aboard !
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Multumesc Catalin!
Greseala cred ca pleaca de la titlul articolului. In loc de statii trebuia scris gari si sper ca toata lumea era multumita.
Dupa interventia lui Horia la o noua citire am inteles unde era problema. Multumesc Horia!
Greseala cred ca pleaca de la titlul articolului. In loc de statii trebuia scris gari si sper ca toata lumea era multumita.

Dupa interventia lui Horia la o noua citire am inteles unde era problema. Multumesc Horia!
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
[Link Removed for Guests]
Re: Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
Si un vagon etajat:
[Link Removed for Guests]
pe larg aiaci:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
pe larg aiaci:
[Link Removed for Guests]
-
- Advertisement
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat