SUA - St. Louis Museum of Transportation

Discutii despre trenurile care circula pe alte cai ferate decat cele din Romania
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Lun Iul 31, 2017 3:56 am

Museum of Trasnportation este situat in Kirkwood, Missouri, o suburbie a St. Louis.
Muzeul ocupa o suprafata de 42 acri (aproximativ 17 ha.) si reprezinta o initiativa privata locala.
A fost infiintat in 1944 de un grup de pasionati care de-a lungul anilor au adunat mijloace de transport variate care in present, conform Smithsonian Institute, se constituie intr-una dintre cele mai mari si reprezentative colectii de profil din lume.
Imagine Imagine
Imagine Imagine
Imagine Imagine
Ultima oară modificat Mar Aug 01, 2017 5:27 am de către CristianG, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Lun Iul 31, 2017 4:21 am

Muzeul are acces la liniile active ale Union Pacific, acces care a permis imbogatirea continua a patrimoniului.
Redesenarea traseului Union Pacific a lasat nefolosit tunelul Barretts, construit in 1853, a fost unul dintre primele tunele de cale ferata la vest de Mississippi. Tunelul a fost inclus in 1978 in National Register of Historic Places si face parte din patrimoniul muzeului.
Imagine Imagine
Ultima oară modificat Mar Aug 01, 2017 5:26 am de către CristianG, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Lun Iul 31, 2017 5:05 am

Zona principala de expunere se afla in imediata apropiere a liniei Union Pacific.
Pavilionul Roberts, poarta numele fondatorilor John si Mary Roberts, si include un spatiu acoperit de expunere si atelierele de restaurare si intretinere a exponatelor.
Imagine Imagine Imagine
(fotografiile de ansamblu - Google maps)
Langa Pavilionul Roberts se afla circuitul pe care se fac plimbari de agrement cu tramvaie ("street car loop").
Imagine Imagine
La acelasi nivel se afla Abbott Building, un spatiu acoperit, neamenajat pentru vizitare, unde este pastrat echipement feroviar in vederea restaurarii.
Imagine Imagine
Pe o platforma separata, fara acces la linia activa se afla "train yard".
Imagine Imagine Imagine Imagine
Ultima oară modificat Mar Aug 01, 2017 5:29 am de către CristianG, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de catalin » Lun Iul 31, 2017 9:51 am

Rasfat pentru ochii mei, inca o data multumesc.
Zephyr-ul.....
All aboard !
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Mar Aug 01, 2017 5:57 am

Cu placere, Catalin.

Dar sa continuam; la intrare, un vehicul cunoscut ... intr-o prezentare inedita !
Imagine Imagine
Casa de bilete, magazinul cu suveniruri, bufetul cu racoritoare
Imagine Imagine
dar si primul exponat inedit.
Vagon de calatori Boston & Providence, construit aprox. 1830
Imagine Imagine Imagine Imagine
Prezentat drept cel mai vechi vagon de cale ferata din SUA, a fost construit de John Lightner, la Boston. A fost tractat initial de cai, apoi de locomotive cu abur. A fost distrus intr-un accident, dar bucati cu fost salvate si reconstruite in 1893 pe un sasiu nou cu rotile originale.
Si o bicicleta pentru calea ferata, un proiect clasic care poate fi admirat si la Muzeul CFR din Bucuresti
Imagine
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Mar Aug 01, 2017 6:25 am

Prima atractie, trenuletul de agrement, apreciat de mici si mari
Imagine Imagine
Tren in miniatura dar dotat cu toate cele necesare
Imagine
In parcare, langa Train Yard,
Locomotiva #662 construita de General Electric in 1914 intr-un lot de 100 exemplare pentru canalul Panama.
Ruleaza pe cale cu ecartamentul de 5 feet (1524 mm.), 2 motoare fiecare de 75 CP asigura tractiunea si un motor de 20 CP pentru actionarea cablului de tractare a navelor.
Imagine Imagine
Lucreaza in echipa de 4 pana la 10 locomotive functie de tonajul navelor, jumatate pentru tractare si jumatate pentru franare (navele nu au frane …).
Linia este prevazuta cu cremaliera pentru a putea urca pante de pana la 44 grade, intre ecluze.
Imagine Imagine
A fost scoasa din serviciu in 1964.
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Mie Aug 02, 2017 5:54 am

Cisterna nr.14387 construita de Union Tank Car Co. in 1910
Rezervorul este in constructie nituita, cisterna nu are sasiu, rezervorul se sprijina pe boghiuri prin intermediul unor sasiuri scurte. Solutia constructiva este de tranzitie intre rezervor nituit sprijinit pe sasiu si rezervor sudat fara sasiu.
Imagine Imagine
De remarcat locasul semisferic folosit pentru manevrarea vagoanelor cu "push poles", sistem numit "poling"; manevra cu push poles a fost folosita in trecut pentru economia de combustibil sau in cazul cand locomotivele erau prea grele pentru anumite portiuni de linie, in prezent procedeul este abandonat fiind considerat periculos.
Imagine Imagine

Vagon cistern nr.117 pentru transport acid
Construit de American Car & Foundry Co. pentru Monsanto, in 1940. Rezervorul pentru acid este din aluminiu, protejat la exterior de o manta de otel, cu perna de aer intre ele.
Imagine Imagine
Imagine Imagine

Silver Charger nr.9908, construit de Budd Co., in 1939, cu motor de 1000 CP, General Motors tip 567.
Lungime 80 feet (24,4 m.), greutate 202.000 lb. (91,5 t.)
A fost ultimul din seria initiala Zephyr cu spatiu de posta/bagaj in vagonul motor si ultimul cu partea frontal in forma de pana (in original “shovel-nosed” = nas lopata).
Imagine Imagine
Imagine Imagine
A tractat trenul rapid General Pershing Zephyr intre St. Louis si Kansas City.
Donat in 1966 de Chicago, Burlington & Quincy Railroad.
Imagine Imagine
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Mie Aug 02, 2017 6:03 am

Georgia Railroad nr.724, construita in 1896 de Baldwin Locomotive Works.
Cu formula rotilor 0-6-0 (30.000) si tenderul cu inaltime redusa si tavanul inclinat, reprezinta locomotiva clasica de manevra in SUA; 0-6-0 este o solutie constructiva scurta care se incadreaza bine in curbele, uneori non-standard, din triaje iar tenderul “pana” asigura vizibilitate optina asupra personalului din triaj.
Imagine Imagine Imagine

St Louis – San Francisco nr.1621
Construita de Baldwin Locomotive Works, in 1918, parte dintr-o comanda de 1200 de locomotive pentru Rusia. Marea Revolutie din Octombrie a oprit livrarea si ecartamentul locomotivelor a fost modificat pentru serviciul IN SUA.
Imagine Imagine
Interesanta cabina de pe tender !
Imagine Imagine
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Mie Aug 02, 2017 6:14 am

Baltimore & Ohio nr.50
Construita de General Motors/General Electric, in 1935, in Erie, Pensilvania, cu o putere de 1800 CP.
A fost prima locomotiva nearticulata in serviciu in SUA, pe liniile principale pentru trenuri rapide de pasageri.
Initial a tractat trenul “Royal Blue” al Baltimore & Ohio iar din 1938 a fost folosita la trenul “Abraham Lincoln” al Alton Railroad.
A fost donata de GM in 1958.
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de catalin » Mie Aug 02, 2017 8:43 am

E interesanta povestea locomotivelor 2-10-0. Rusia Tarista le-a comandat insa asa cum corect ai scris o parte nu a mai ajuns in Rusia. Din ce stiu vreo 400 de bucati au ajuns totusi pana in momentul marii Revolutii. Comanda initiala era de 500 de buc, si la data Revolutiei erau gata 475. 75 de buc. (termnate si gata de livrare) au fost vandute liniilor din US ( aveam pe undeva o statistica). Dintre cele 75 de locomotive construite dar niciodata livrate Rusiei supravietuieste cea pozata de tine !

Apoi, in WW2, parte a programului de ajutorare a URSS, aceleasi uzine livreaza 2110 locomotive exact din acelasi tip. Se pare ca asta a fost dorinta expresa a rusilor, locomotivele din primul lot avand excelente rezultate in exploatare. Exemplare din al doilea lot erau inca pe caile ferate ruse la inceputul anilor '70, inclusiv pe Trans Siberian ! Din ce stiu, in nebunia din WW2 cateva exemplare au ajuns sa fie exploatate si de Japonia...

Cu Zephyr ul m-ai uns pe suflet, cum se zice... pacat ca e doar o unitate. Niste rame automotor exceptionale atat prin performante cat si prin design. Frumusetea si indrazneala anilor '30...

Ca de obicei, un reportaj de exceptie prin calitatea fotografiilor si corectitudinea informatiei !

PS. Foarte interesanta si povestea tenderelor cu "doghouse"...de cercetat pentru cei interesati de viata pe caile ferate..!
All aboard !
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Joi Aug 03, 2017 5:36 am

Intr-adevar, care ar putea fi utilizarea cabinelor "doghouse" montate pe tendere ?
Ferestrele sunt orientate care "spatele" trenului, accesul se poate face prin spatele sau lateralele tenderului; ar putea fi pentru supravegherea si paza trenului, acceasi functie care o are caboose la sfarsitul trenului. O astfel de folosire are sens in SUA unde traseele sunt lungi, prin zone intinse nepopulate, dar ce rol poate avea o astfel de cabina montata pe un tender asasat la o BR50, in Germania ?
Personal, nu am intalnit nici o explicate scrisa.

Colectionez locomotive si vagoane Lionel fabricate inainte de al doilea razboi mondial, numite Lionel "prewar" si m-am intrebat daca formele ciudate ambutisate din metal au vreo legatura cu realitatea, asa cum au modelele moderne, sau sunt dictate de posibilitatile tehnice ale fabricatiei de jucarii ?
Am gasit raspunsul in muzeu pe una din liniile din train yard.
Lionel nr.248
Imagine
si sursa de inspiratie
Illinois Terminal nr.1575
Construita de IT Railroad in atelierele din Decatur Illinois pentru tractarea trenurilor de marfa
Imagine Imagine Imagine

Lionel nr.252
Imagine
si modelul la scara 1:1
New York Central & Hudson River nr.113
Construita de ALCO/GE in 1906, a fost folosita pe linia electrificata dintre gara Grand Central si Harmon, New York
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
CristianG
Mesaje: 226
Membru din: Mar Iun 10, 2014 12:00 am
Localitate: RO & US
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de CristianG » Joi Aug 03, 2017 5:57 am

Si o creatie a zilelor noastre, la scara "standard", in stilul "tin plate" Lionel / MTH "Brute"
Imagine
si Chicago, Milwaukee, St. Paul & Electric nr.E-2
Construita de General Electric in 1920 pentru tractarea trenurilor de pasageri peste Cascade Mountains.
Imagine Imagine
Imagine Imagine
Imagine
o realizare impresionanta prin dimensiuni dar si prin realizarea tehnica.
Solutia constructiva “bi-polar” cu motoare electrice actionand fiecare axa este utilizata si in present.
Imagine

Vagon transport lapte
Cele doua rezervoare interioare sunt construite din otel inoxidabil si sunt prevazute cu agitatoare cu elice care erau puse in functiune in timpul incarcarii si decarcarii laptelui pentru a preveni separarea smantanii.
Imagine Imagine
Imagine Imagine
Laptele era incarcat pre-racit si, datorita izolatiei de 2 inch (5 cm.) din pluta catre peretele exterior al vagonului, nu era necesara racirea pe timpul transportului.
Dupa fiecare transport vagonul era curatat de echipe de intretinere care foloseau cele doua capace circulare pentru acces in interiorul rezervoarelor.
Imagine Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SUA - St. Louis Museum of Transportation

Mesaj de catalin » Joi Aug 03, 2017 1:42 pm

La nemti cabina era pentru seful de tren ( Zugfuehrer ) la trenurile de marfa. Ca sa fie mai eficienti in locul vagonului de serviciu...omologul caboos-ului....

S-a dovedit o tampenie, capacitatea tenderului scazand dramatic, nimeni nu dorea sa se afle in cotetul ala, permanent rece si umed ( datorita faptului ca peretii erau inconjurati de buncarul de apa...) .....
All aboard !
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Cai ferate din Europa sau din lume”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat