Reconditionarea unui Wartburg

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Reconditionarea unui Wartburg

Cautand prin cutiile mele cu resurse, am gasit o masinuta ce mi-a incantat copilaria in vechiul regim. Masinuta are o istorie frumoasa. In acele vremuri tulburi, de restriste, ca si acum dealtfel dar in alt mod, astfel de jucarii se gaseau cu greu si se vindeau repede. In Constanta, orasul copilariei mele fericite, langa piata Grivitei, se afla un magazin de marfuri cu pret redus, unde erau comercializate diverse produse cu defecte de fabricatie sau chiar romanesti refuzate la export. In acel magazin, am gasit aceasta jucarie, ce costa pe vremea aceea numai 100 de lei. Produsul nou fiind in magazin 250 de lei. Stimulat de colegii de clasa si vecinii cu care faceam intrecere in spatele blocului cu diverse jucarii, mi-am adunat banutii si intr-o seara minunata, impreuna cu un amic, ne-am infintat in magazin pentru achizitie. Imi amintesc ca din cele 8 masinute aflate la vanzare, numai la una functiona si motorul si directia si cum plin de pasiune am platit suta de lei si am plecat acasa cu masinuta in brate tare fericit. Cum banii pentru cumpararea ei fusesera stransi in mare taina, din ce mi se dadea pentru la scoala si din maruntis, restul de la cumparaturi subtilizat periodic si depus in pusculita, teama pentru ca mama sa nu ma certe si sa imi confiste averea dobandita ilicit, m-a determinat sa abordam o tactica de invaluire. Astfel, am incredintat cu strangere de inima jucaria amicului, care urma sa vina mai tarziu la mine acasa cu ea, pasamite sa i-o repar, apoi am fi inventat noi un schimb intre produsele noastre si astfel scapam basma curata. Zis si facut! Am ajuns acasa si plin de nerabdare asteptam cuminte sa sune la usa amicul disperat. Orele treceau, seara sa instalat si prietenul nu mai sosea cu jucaria mult asteptata…
De unde reiese ca socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa?



Lucrarile au demarat prin curatarea componentelor si prin reabilitatrea sistemului de tractiune, restaurat in proportie de 90% din piesele originale. Am folosit diverse pinioane de prin jucarii chinezesti si am reconditionat motorul ars, rebobinandu-l! Voi reveni cu detalii! Sper sa pot reconstrui prisma farurilor si sa dotez jucaria cu lumini de pozitie si girofar! Cum rotile originale au disparut de mult, am reusit sa gasesc prin cutiile cu maimute, 4 roti identice si cat de cat la dimensiunea necesara Warburgului meu antic.

Daca sunt persoane care mai au prin casa astfel de jucarii descompletate, ma ofer sa le cumpar pentru reconditionare. Vreau sa refac o colectie de astfel de jucarii din vremea comunismului. Mi-am amintit ca am avut si un ARO si o Dacia 1300 de militie, jucarii care sau pierdut in tumultul vietii!

P3290005.jpg
 
Reconditionarea unui Wartburg – 2


Astazi, in asteptarea fondurilor europene pentru trenulete, am continuat lucrarile de restaurare a masinutei Warburg. In primul rand am refacut telecomanda, prin restaurarea cutiei, configurand alti pereti despartitori facuti din plexiglas. De asemeni, am refacut placa de baza pentru circuite, cea originala fiind din plastic de 1mm grosime. Am regandit amplasarea butoanelor si in consecinta am confectionat o noua placa din cablaj pentru teste. Pe el voi monta atat butoanele de actionare a masinutei, cat si noul sistem de guvernare a directiei, bazat pe mecanismul de actionare a macazului si servo creat pentru diorama. Practic, directia va fi actionata de un potentiometru care va misca un servo miniatural. Voi reveni si cu schema electronica dupa ce o voi fi pus in practica.

Tot azi am aranjat putin caroseria. Am scos toate reperele de pe ea, am relipit cele doua componente ale sale, cea de jos culoarea kachi si cea de sus, crem. Erau lipite empiric, cu topirea unor elemente comune cu pistolul de lipit sau cine stie cu ce, iar la marginea dintre cele doua piese se vedea foarte urat imbinarea, cu fante mari si inegale. Astfel, dupa ce am rearanjat piesele sa vina bine, am diluat kit auto si am astupat cu grija fanta de-a lungul lipiturii. Am chituit toate imbinarile si pe afara si pe dinauntru si am lasat la uscat. Urmeaza slefuirea si revopsirea jucariei. Initial am vrut sa o fac rosie, dar cred ca este mai bine sa caut revopsirea in culorile originale.

Am mai lucrat si la refacerea canapelelor si a bordului distruse in tentativa mea empirica de a modifica tractiunea si directia, pe timpuri, cand nu se gaseau atatea piese si elemente de lucru ca acum si cand a trebuit sa fac loc unui angrenaj mai mare atat la tractiune cat si la directie. Am completat bucatile lipsa cu material ABS, lipit cu superglue si chituit ulterior.

 
Reconditionarea unui Wartburg – 3

FILMUL TESTULUI SERVO DIRECTIEI

http://www.youtube.com/watch?v=0YG6N-MYG1Q&feature=player_embedded

Am continuat lucru la reconditionarea acestei frumoase jucarii… Principala concentrare a fost pe rezolvarea sistemului de directie, in conditiile in care am ales refacerea lui prin folosirea unui mecanism de servo-directie actionat electronic. Montajul care comanda servoul este cel prezentat in schema alaturata, montaj pe care l-am realizat direct pe placa de circuit reconditionat pentru telecomanda. Practic am facut alta placa de comanda, pe care am plantat atat electronica de la servo, cat si butoanele pentru mers inainte/inapoi, cel pentru claxon, iar in plus am montat un comutator de siguranta, un fel de mini heblu, care preste curentul in placa de comanda astfel incat servoul sa nu mai fie alimentat daca nu rulam jucaria. tot in cutia telecomenzii originale, am facut loc si am montat potentiometrul pentru directie, pe care am fixat volanul original, dupa modificarea lui, desigur!

Ma bucur enorm caci in cautarile mele prin cutiile cu maimute, am regasit atat claxonul original, distrus partial, cat si girofarul original. Claxonul a fost reconditionat si functioneaza ca acum 30 de ani… Girofarul va primi leduri intermitente si in plus voi veni cu lumini stroboscopice moderne, despre care voi vorbi mai tarziu…

Profitand de faptul ca intreaga directie va suferi modificari, mi-am imaginat in plus un sistem de semnalizare a directiei, bazat pe led-uri intermitente. Sistemul va functiona gratie unui dispozitiv pe baza de placute de circuit si lamele de contact, care vor cupla led-urile de semnalizare la cea mai mica deviatie de pe linia dreapta a directiei. Mecanismul prevede un disc, corodat astfel incat acesta sa faca un contact pe fiecare parte a rotirii directiei. De asemeni, intentionez si refacerea sistemului de iluminare, astfel incat masinuta va avea lampi de pozitie, stop pe frana si directie pe spate si de asemeni voi monta si o lampa de mers inapoi. Nu voi uita nici farurile si nici girofarul, toate pe baza de LED-uri.

Si pentru ca la primele probe, motorul antic original, s-a dovedit o sugativa de curent, am decis inlocuirea lui cu unul modern, de 4,5 volti, cu portperii pe carbuni, japonez, scos dintr-o jucarie sofisticata distrusa de copilul unui vecin….

 
Reconditionarea unui Wartburg – 4

Etapa urmatoare a reconditionarii acestei masini Wartburg cu telecomanda prin fir, a fost aceea de refacere a interiorului cabinei, distrus in timp. Partile care lipseau din mobilierul interior le-am refacut din ABS si Forex de 1 mm si respectiv 0,5 mm grosime, lipite cu picatura si apoi vopsite cu acrilic.

A urmat vopsirea caroseriei. Dupa studii pe net, am ales vopselurile cu care erau piturate masinile de militie ale anilor 70-80. Anume un alb murdar mat si un albastru lucios. Am folosit spray auto acrilic cu care am dat multistrat la un interval de 3-5 minute. Vopseaua acrilica are avantajul ca se usuca foarte repede si merge curatata repede cu alcool daca ceva nu e in regula. In plus, nu ataca masa plastica a jucariei.

Intre timp, am refacut si literele de pe placutele de inmatriculare, tot cu vopsea acrilica Revell. Am pictat usor folosind un scobitor ascutit.

A doua zi, dupa uscarea corespunzatoare a primului strat de alb cu care am dat intreaga caroserie, atat la interior, cat si la exterior, am folosit banda de hartie pentru vopsit, cu care am delimitat cele doua parti colorate ale caroseriei. Dupa care, am aplicat vopseaua albastra, in 5 straturi succesive la interval de 10 minute, asta pentru ca vopseaua lucioasa cere ceva mai mult timp pentru uscare, desi este tot specimen acrilic. La final, am corectat cu aceeasi vopsea in locurile unde nu a astupat corect, folosind pensula fina.

Dupa 3 zile, am montat caroseria pentru proba si iata ce a iesit…


Urmeaza inscriptionarea ! Voi folosi termenul “MILITIA” pe care il voi scrie cu hartie autoadeziva alba, pe partea de usi vopsita cu albastru, ca in poza masinii de militie Dacia 1100 din anii 70…

Apoi voi lucra la sistemul de iluminat, care vreau sa dea o nota de realism jucariei.
 
Foarte frumoasa povestea...si si macheta ....ce bine ca mai sunt modelisti care le pasa de machete vechi...si le reconditioneaza....nu le arunca la gunoi....bravo.....;););)
 
Reconditionarea unui Wartburg – 5

LINK filmulet functionare stroboscoape si girofar http://www.youtube.com/watch?v=7Pu4XkuDD1c&feature=player_embedded

Lucrarea de reconditionare a machetei Wartburg 19-67 produs de Piko, a continuat cu realizarea instalatiei de semnalizare politieneasca! In acest scop, am decis ca pe langa girofarul clasic, sa infrumusetez jucaria cu doua stroboscoape, mai ales ca, prietenul meu Razvan Marin, mi-a daruit un montaj provenind de la o lanterna deteriorata de bicicleta , dar care avea un cip capabil sa imite stroboscoapele de care aveam nevoie. Astfel, am demontat de pe carcasa lanternei montajul respectiv, l-am adaptat la cerintele mele extragand comutatorul de actionare, pe care l-am pozitionat in caseta de comanda. Montajul propriuzis a fost locat pe caroserie, in spatele banchetelor, de unde am tras conductorii la cablajul facut pentru girofar si la cel confectionat pentru partea frontala a masinii. La girofar am montat un led alb neon, iar la stoboscoape am folosit doua led-uri albastre. Tot cu aceasta ocazie, am refacut farurile lipsa folosind un plexiglas transparent de 3 mm grosime, polizat la forma farurilor si gravata in relief cu pila triunghiulara astfel incat sa semene cat mai mult cu ceea ce imi amintesc eu sa aratau farurile originale, pierdute in negura copilariei… Pentru iluminarea lor am folosit doua led-uri alb/cald, ce vor fi actionate din comutator. Urmeaza inca o etapa de lucru la iluminare, in care vreau sa montez in prima faza farurile si pozitiile pe spate, ulterior adaugand sistemul de semnalizarea a directiei si a mersului inapoi.

Tot cu aceasta ocazie, am reparat si montat claxonul original al masinutei….

 
Daaa, super masina, mi-a amintit de copilarie! Bravo coane, ai facut nu numai o treaba buna da' si o "reparatie" istorica!

PDI
 
O mica intrebare?

Warburg nu se scrie corect WARTBURG?

Prognosis, te rog sa corectezi numele topicului.

E.
 
Nu vreau sa intru in polemica, dar ...
http://wartburg.uv.ro/istoria.htm

http://www.classiccarclub.ro/index.php?p=membrii&p_title=Wartburg+312+1965&p_type=membrii_cars&carid=9

http://www.classiccarclub.ro/index.php?p=membrii&p_title=Wartburg+312+1965&p_type=membrii_cars&carid=20

Si eu inca detin un WARTBURG.

E.
 
@ Prognosis: Familia Warburg, originara din Venetia, care a dat ulterior numele oraselului Warburg langa Hamburg, ca si unei banci, si cu oraselul Wartburg din Germania de Est (fosta DDR) sunt lucruri complet diferite.

Masina se chema WARTBURG:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wartburg
http://en.wikipedia.org/wiki/Wartburg_Castle
 
Reconditionarea unui Wartburg – 6

FILMUL FUNCTIONARII SEMNALIZARII DIRECTIEI
http://www.youtube.com/watch?v=DaSZll__110&feature=player_embedded

Lucrarea a continuat cu instalatia de semnalizare a schimbarii directiei de mers. Aceasta instalatie functioneaza in functie de pozitia rotilor din fata, astfel ca atunci cand ele sunt pozitionate pe direct inainte, luminile de semnalizare sunt stinse, iar cand masina executa viraje stanga/dreapta, luminile se semnalizare se aprind intermitent si pe fata si pe spate. Discul care comanda aceste lumini este actionat de servoul directiei si se vede in imaginea urmatoare.

Diodele folosite sunt de 1,8 mm, de tip punctiform, iar montajul care le asigura intermitenta provine dintr-o alta jucarie chinezeasca, modificat pentru necesitatile actuale. Toete luminile frontale sunt pe o singura rigleta, demontabila prin arcuire, fara suruburi si fara lipituri astfel incat se poate interveni in orisice moment.