Colectiile lui Horia: Cum arata ITIA... inainte de Roman Diesel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Asa cum spuneam, semiremorca este aproape in starea originala. Numerele au ramasa asa cum au fost de la inceput. Numai benzile reflectorizante galbene au fost adaugate ulterior.

Nu ma gandeam ca voi mai intalni pe soselele din RO asa ceva (si intr-o asemenea stare de conservare) in anul 2016. Daca si capul tractor era un Volvo F12 si nu un MAN TGA, iluzia ar fi fost perfecta. :D
 
Depozitul in discutie este depozitul angrosistilor de legume si fructe. Intradevar foloseau niste turci sau arabi o remorca fosta ITIA pe post de depozit. Sunt uimit pt. ca pe vremea ITIA semiremorcile erau pe 2 punti.
 
SI pentru ca n-a mentionat nimeni (inca) au existat si camioane (capete tractoare) GMC Astro 95 - cel putin doua, dupa cele doua licente diferite pozate de doi colegi de liceu maniaci (asteptau cu aparatul foto de git ore in sir pe marginea soselei la intrarea in oras in fiecare zi, ii vedeam rezemati de un copac din parcul unde ne intilneam cu fetele peste drum) amindoua cu licente de Constanta, surprinse pe E15 in Ploiesti, anii 80 - la inceput) vopsite exact asa:

http://www.1-87vehicles.org/images/surveys/truck_2013/gmc_astro_lg.jpg

In poza asta nu se vad bine culorile, in realitate cele doua dungi erau verde deschis.

Dupa ce mi-au atras ei atentia, le-am vazut si eu de citeva ori, o data pe amindoua la citeva minute unul de altul in aceeasi zi. Probabil ca treceau dinspre Brasov in drum spre Constanta via Bucuresti.
 
Foarte interesanta informatia !

Undeva tot pe acest forum se afirma ca la Constanta erau des vazute doua Mack-uri, firma care face un model foarte asemanator Astro 95 ( Cruiser-liner model 1975) !
Sa fie aceleasi vehicule dar confundate datorita asemanarii ?
Oare pozele facute atunci mai exista ? Stiu niste oameni atat de pasionati care cauta marturiile din acei ani.....

Multumim pentru aceasta marturie !
 
M-am intrebat si eu si e posibil, dar cele doua pe care le-am vazut eu sigur erau GMC (modelul pe care l-am pus mai sus in link). Mi-amintesc clar literele cromate deasupra radiatorului (era o enigma pentru noi, nu stiam ce inseamna pe atuncea, amicii mei le spuneau "gemeceuri" ca n-aveam nici o idee ce erau).

Daca as putea lua legatura cu cei doi maniaci, ei probabil ca mai au inca pozele.
 
2 camioane Henschel HS 22 TS cu semiremorci frigorifice, ROMANIA/Fructexport si ROMANIA.
pag 7
http://www.h0ttn.de/mobafiles/BREKINA_Collection_Mai-Juni_2017_8s_mitPreis.pdf

Doar 4 ani a durat sa le faca.
 
Dupa obiceiul sau, firma Brekina anunta modelele atunci cand acestea sunt deja disponibile. Iata deci Henschel-ul HS22 al ITIA la 1:87, asa cum a ajuns in magazine:





Cele doua versiuni impreuna (amandoua sub acelasi numar de produs):



Si o fotografie cu "fratele mai mic" prezentat acum mai multi ani in paginile precedente:



Este un fapt foarte imbucurator ca, alaturi de Roman Diesel-ul 19.256 de la Herpa, avem in acelasi an trei modele distincte ITIA la scara H0 produse in serie mare.
 
...si cum tot am vorbit de Roman-ul ITIA de la Herpa, iata-l si pe acesta:





De asemenea nu poate lipsi nici aici fotografia cu "fratele mai mic" ;) :

 
Faine imaginile, zici ca sunt de catalog.
Iata ca demersul nostru de acum 5 zi a dat roade. Sa vedem cum o sa se dea. Speram si la alte modele de la Brekina daca aceste camioane se vor epuiza repede.
 
Faine imaginile, zici ca sunt de catalog.

Multumesc Florin. Imaginile se vor a fi o provocare pentru a scapa in viitor de nenumaratele "poze de telefon de doi lei" care au umplut internetul, de la Facebook pana la diverse forumuri. Nu e nici o magie: este un aparat foto absolut normal, pus pe stativ, cu focala mare, si o masa de sticla (pe care o cunosti foarte bine) :D iluminata la 90 de grade de un tub de neon.
Speram si la alte modele de la Brekina daca aceste camioane se vor epuiza repede.

Asa sper si eu, mai ales ca s-ar putea face fara eforturi o combinatie MB LP cu cutie Blumenhart. Si de asemenea un Volvo F88 sau F89 de la Herpa cu semiremorca Jumbo. Sau, cu mici compromisuri, un tren rutier RO-TIR. Deja visez...
 
Nu stiu care dintre voi doi este "capul rautatilor", insa va felicit pe amandoi pentru efortul depus ca sa avem piesele astea faine. Nu este nicio lingusire, multi nu stiu cum si de ce (si din "cauza" cui) avem anumite modele, de la Fleischmann, de la AF , Herpa sau Brekina...
Sper ca piata sa fie destul de receptiva si sa ajute la dezvoltarea unei linii de modele romanesti.

Bafta!
 
Buna Cosmin,

Nu cred ca este important pe ai cui umeri se gaseste 'capul rautatilor', asta ca sa folosesc expresia ta. Este important doar ca aceste capete au gasit calea de a se face auzite si intelese.

Sper doar ca mica piata din Romania sa accepte rapid aceste modele, pentru ca este singura cale ca sa mai urmeze si altele. Asa cum aratam mai sus, prototipuri reale mai sunt cu duiumul...
 
Ba conteaza HR. Si o sa-ti dai seama de valoarea cuvantului "implicare" ( ca banuiesc ca tu puteai sa-ti faci aceste modele custom pentru tine si sa te doara la basca de restul) cand o sa locuiesti, daca o sa te mai intorci vreodata, pe taram valah... atunci o sa vezi ce pasare rara e implicarea asta....
 
Buna Catalin,

Este probabil asa cum spui tu, insa sa stii ca nici unul din "capii rautatilor" mentionati mai sus nu va avea vreodata vreun monument ridicat in cinstea implicarii sale. Nici macar la 1:87 sau, dupa caz, la 1:160...
 
Voi ce vedeti in imaginea de mai jos? Un Volvo F89 ...cu semiremorca sau cu cutie pe sasiu?

fortepan_22121.jpg


de pe http://www.muzeuldefotografie.ro/2014/02/bucuresti-1977-printr-un-parbriz-de-autocar/
 
Interesant!
Inseamna ca inca vad bine. Si vine intrebarea urmatoare...o fi fost de-al "nostru"? Ca numerele deja sunt pierdute in ceata rezolutiei...Insa in coltul stang al numarului s-ar vede placuta cu TIR.
In dreapta imaginii apare un camion, cu cabina dubla.
Desi cunosc fotografia de ceva vreme, nu m-am uitat cu mare atentie pana acum.
 
Poate romanesc, poate iranian, poate din alta tara... Nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva in acea vreme prin Bucuresti insa stii cum e, daca cineva nu a vazut asta nu inseamna ca nu a existat... :lol: