Cosmin,
Nu au avut viata scurta si nici disparitie prematura.
Viata in acea vreme a unui autobuz urban era de 6-8 ani. Viata unui camion sau tractor cu semiremorca in trafic international nu depasea 8 ani nici in RFG, nici in RPR/RSR si nici in alta parte in anii 1960, poate cu exceptia Statelor Unite unde se puneau cate trei caroserii si trei motoare pe acelasi sasiu si unde tehnica nu a evoluat radical intre 1945 si 1975. In ziua de azi un autobuz urban traieste cam 12-15 ani la primul proprietar, un cap tractor cam 6-7, pana ajunge la milionul de km. Dupa aceea nu-l mai vezi decat "in alta parte".
Henschel-urile au venit in 1966-67, MB LP-urile cu cabina cubica tot asa, M.A.N. originale, Volvo F88/89 si Scania la fel. Din 1972 nu s-au mai importat asemenea autovehicule din vest pentru ca exista Roman Diesel.
Daca te uiti la fotografii vei vedea ca in anii 1974-77 Henschel-urile erau aproape "gata" si nu mai circulau decat pe rutele de est (Siria, Iran, Irak). Aveau 10 ani, ceea-ce pentru un camion din epoca e al naibii de mult. Nu au mai supravietuit mult, fiind inlocuite cu tehinca locala. In anii 1980 imi amintesc de un MB LP cu cabina cubica albastru inchis intr-o curte pe strada Slatineanu din Bucuresti, la doi pasi de locul in care locuiam. Nu mai circula, a disparut in 1990. Insa fotografii mai arata cel putin un alt LP in configuratia camion cu cutie inchisa cu remorca care a supravietuit pana dupa 1990. Atunci masina avea cam 22-23 de ani, adica isi depasise de trei ori durata programata de viata.