Machete WW2 1:35

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ma gindeam ca daca gaseai sa iei dragon ...exista o serie de genul profesional cu 3 in 1 modele...deci alegi ce vrei sa faci...era mai bine...
acele modele dragon sint...top...crede-ma!!!...dar cam ciupesc la buzunar!!!
 
LDH cu tot respectul ai dreptate dar in constructia vehiculelor de pe sosele tamburii spate sunt mai lati nu mari in diametru, pt ca de obicei greutatea mai mare este in spate,deci inertie mai mare,iar sistemele de frinare sunt gindite sa frineze intii spatele si imediat fata
 
atilla,tin sa te contrazic si totodata sa-ti spun ca masinile au pe spate un repartitor de frana care in functie de greutatea de pe spate repartizeaza forta de franare faţă’/spate echilibrand masina :| .si intotdeauna forta de franare la o masina o preia puntea fata deoarece atunci cand franezi toata greutatea masinii se transmite pe puntea fata.nu de alta dar sant mecanic auto si am experienta :|
 
apropos ca intru un pic in offtopic dar mi-ai aprins un beculet
daca cica pana si o dacie 1300 avea un mecanism de asta de distributie a fortei de franare (sau poate doar era unul din multele mituri despre dacie), inseamna ca e ceva pur mecanic ? (ca prin 80 de cand era dacia mea veche nu cred ca exista ceva hidraulic)
 
modelul Revell e Zvezda reimbuteliata, singurul model Ausf. B de SdKfz 251. Dragon fabrica numai Ausf. C si Ausf. D.
 
@horia: ai dreptate, am vorbit prostii, ma gandeam de fapt la electro-hidraulic, sau oricum ceva asistat, ca hidraulic nu e mare branza (dupa 12 noaptea mai greu cu gandirea)
dar tot nu m-am prins cum functiona chestia in functie de incarcare ... poate ma lumineaza cineva si pe mine
 
Foarte simplu.
Exista o parghie, legata articulat de caroserie in dreptul puntii spate.
Acea parghie se misca, inainte si inapoi, in functie de incarcarea pe osie.
Pargia apasa pe un pistin aflat intr-un cilindru, cilindru in care venea o conducta de frana de la pmpa si plecau, una sau doua, in functie de model, catre cilindrii receptori ai rotilor spate.

Cand masina frana, datorita inertiei, se decarca dinamic puntea spate, adica se ridica caroseria, si se incarca puntea fata.
Minunea de repartitor, prin intermediul tijei si pistonului, optura, mai mult sau mai putin, conducta de la pompa centrala astfel incat sa scada presiunea lichidului in cilindrii receptori ai franei.

In acest fel se egalizau fortele de franare transmise la roata si se obtinea, cel putin teoretic, franare uniforma pe cele doua punti.

Fara acest dipozitiv datorita faptului ca presiunea lichidului de frana este constanta se producea o franare mai puternica pe spate, blocarea rotilor spate si, inevitabil, derapajul cu proptirea spatelui masinii in sant.

Pan in 1913 masinile erau dotate numai cu frane spate deoarece exista teama ca franand rotile fata masina o sa se dea peste cap.
Ca orice pas inainte al tehnicii, franarea pe patru roti a aparut, a fost descoperita, cum vrei sa-i spui, dintr-o greseala de montaj.
Nu montajul franelor ci al pinioanelor in cutia de viteze astfel incat, constructorul Gabriel Voisin, s-a trezit ca are 4 viteze de mers inapoi si 1 inainte.
Cand mergea inainte, gheata fiind pe jos, de cate ori frana masina derapa necontrolat.
Suparat a luat-o spre garaj, sa schimbe pinioanele, cu spatele.
Obligat sa franeze brusc a constatat, uimit ca masina merge drept, ca pe sine.
A doua zi avea frane la toate patru rotile.

Incearca experimentul cu cutia de chibrite, acul cu gamalie si ata.

:cafea:
 
motociclotele BMW R75 impreuna cu Zundapp KS750 au fost cele mai folosite de catre toate armele armatei germane,in toate teatrele de operatiuni,mai ales in Africa si Rusia
 
Date tehnice:
motor de 746cc cu doi cilindri in patru timpi-26CP
vit. max.-92km/h
consum-7l/100km pe asfalt si 9l/100km pe macadam