Ferrari 330 P4 scara 1:24

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Si pentru Dorin (Victorian) caruia ii multumesc pentru pozele trimise cu modelul 1:10




Ferrari 330 P4 Berlinetta

Razboiul Ferrari - Ford a inceput, pe fata, in momentul in care Gigantului american i-a fost refuzata oferta de a cumpara firma italiana de catre Il Comendatore.

Suparat rau, da' rau de tot, nenea Ford s-a hotarat sa se implice mai tare in Campionatul Mondial al Marcilor (actual de anduranta) si sa-l "bata" pe obraznicul Enzo Ferrari in cea mai vestita cursa, de cand a fost infiintata, cele 24 h de la Le Mans.

Lucrul i-a reusit pe deplin si modelul Ford GT 40 s-a dovedit imbatabil.

Despre aceasta masina poate alta data.


"Batut" in 1966 de catre Ford in cursa de la Le Mans Ferrari nu depune armele si-l pune la lucru pe Mauro Forghierii (Directorul Tehnic Competitii) ca sa scoata "arma absoluta" care sa-l striveasca pe Ford.

Ferrari 330 a intrat in scena curselor de anduranta in 1960 si a stat pe pistele de concurs pana in 1970, modelul de varf constituindu-l P4.

O masina cu un design deosebit clasata in topul celor mai frumoase masini de competitii alaturi de Ford GT40, Porsche 917 si Alpine Renaul 1600S, Lancia Stratos si ... multe, multe altele

Victoria lui GT40 la Le Mans din 1966 pune la lucru echipa ''Cavallino Rampante'' care in decembrie 1966 traverseaza oceanul, debarca la New York si de acolo direct la Daytona.




Enzo Ferrari trimite la Daytona doua masini P4, echpa de mecanici, pilotii Chirs Amon, Lorenzo Bandini, Michael Parkes si Ludovico Sarfiotti. I se va altura a treia masina.

Cu penurile lor de aproape jumatate de metru latime frumoasele si elegantele 330 P4 se lanseaza in lungul circuitului de la Daytona unde pe 6 si 7 februarie va avea loc debutul Campionatului Mondial al Marcilor cu nu mai putin vestita cursa de 24 de ore.
Probele la Daytona au fost particulare, strict secrete si dedicate in exclusivitate punerii la punct a noilor masini.
S-a mers atat de departe incat s-au facut simulari ale intregii curse.

Care a fost rezultatul pregatirilor si punerii la punct al masinilor?

Rezumandu-ne strict la cifre:

Locurile 1, 2 si 3.

Istoria se repeta si in cursele urmatoare dar 330P4 este invins inca odata de Ford GT40 in celebra 24H de Le Mans dar avand in vedere punctele acumulate la sfarsitul anului iese Campioana Mondiala.

Cateva date tehnice:

Motor: 3,9 Litri
Putere: 420-450 Cp la 8200 rot/min (puterea in functie de raportul de compresie)
Compresia: 10,5:1 sau 11:1
Injectie indirecta de benzina Lucas
Tractiune spate
Cutie 5 viteze
Fata de modelul P3 apare ca noutate mutarea franelor spate langa cutia de viteze pentru reducerea maselor nesuspendate.


O fi frumoasa masina asta?


 
Kitul este Fujimi nr. 1034




Cand deschizi cutia, foarte frumoasa si imbietore, inauntru ai numai surprize.

Componentele dintr-un plastic moale ce se prelucreaza foarte usor desi nu sunt necesare interventii foarte mari avand in vedere ca sunt turnate bine.
Gravuri in negativ si pozitiv si evident decalurile cu numerele de concurs. Surpriza o constituie fotodecupajele pentru masca radiatoarelor de apa montate in fata.



Cauciucuri din guma, jenti vopsite auriu, mai putin janta rotii de rezerva, parbrize si geamuri de o transparenta impecabila la care se adauga instructiuni de montaj foarte detaliate.

Cu toate acestea recomand ca inainte de inceperea montajului sa se faca o documentare foarte buna cu ajutorul lui Gogu care ofera foarte multe fotografii cu detalii constructive deoarece kitul poate fi imbunatatit daca dorim asta.



O gresala a producatorului.
330 P4 nu a invins la Le Mans in 1967.
Castigatorii au fost A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) cu un Ford GT Mk4.
Ca sa spunem pana la capat, oricat ne place Ferrari, Ford a invins in celebra cursa patru ani la rand 1966, 1967, 1968 si 1969.
Si cand te gandesti ca a intrat cu surle si trompete in competitiile de anduranta dintr-o ambitie!
Sirul victoriilor a fost intrerupt de ... vestitele Porsche 917, un alt rival de temut, in fata caruia si Ferrari a trebuit sa se incline.




Un singur minus.
Nu se deschide nicio usa sau capota spate lucru care m-a determinat sa nu ma apuc de el si sa caut o solutie de taiere a usilor si detasare a capotei motorului si prin intermediul unor balamale sa le fac functionale.
Inca studiem problema.

De cumparat l-am cumparat de pe ebay.fr de la un magazin, deci pret fix, ce avea si posibilitatea platii cu card.

Multumesc Alex pentru ajutor
 
LDH a spus:
O fi frumoasa masina asta?



Ce intrebare LDH ? :D este una din cele mai frumoase masini sport .....
Eu o am in galben la 1:32 ,si am de gand sa mai cumpar cate ceva...este in plan si Porsche ,Fort GT etc......sunt prea superbe aceste masini clasice !!!
Ai mai facut ceva cu acel kit ?
 
Salutare LDH,

Nu stiu cum se face ca ABIA in momentul asta am "descoperit" acest topic, cand a adaugat si Rudi ceva la el, cu toate ca l-ai scris in aprilie a.c.

Rudi, modelul tau galben probabil ca este cu numarul 11, si a participat la cursele de la Daytona.

Modelul Fujimi este superb!!

Este cu muuuult mai bine realizat decat... modelul meu de Ferrari P4 care este un no-name "Rememoratrise" The Memorial Collections scara 1:24.


Un model pe care l-am gasit acum cativa ani intr-un mic magazin din Florenta. Din pacate nu am avut impulsul necesar sa ma si apuc de model intrucat la studierea modelului a reiesit ca partea din fata a caroseriei are forma gresita.

Si nu-i atat de usor de corectat, mai simplu ar fi sa refac piesa cu totul.

Partea buna a kit-ului meu este ca are toate partile sasiului in dublu exemplar inclusiv rotile din cauciuc. Si... mai are si capota spate mobila, sa o poti deschide sa-i vezi motorul!

Deci folosind ambele seturi de piese pentru sasiu, as putea sa obtin si un Ferrari 312S din el, cu conditia sa-mi fac singur caroseria. Sau, mai bine, avand in vedere forma incorecta ...ambele caroserii!

Al tau are forma corecta, iar piesele fotodecupate sunt ...cireasa de pe tort!

Apropo, ca la orice kit de plastic, exista (facut de "Atelier 27") un kit fotodecupat de imbunatatire a kit-ului Fujimi... costa cam 20 de euro!

Mai ca-mi vine sa-l dau naibii pe-al meu si sa-mi cumpar si eu unul Fujimi...

Bineinteles, ca orice kit de plastic, intotdeauna exista si imbunatatiri posibile.
Sa-ti traiasca si sa ti-l vad realizat!