Una din cele mai puternice locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Vreau sa va prezint una din cele mai puternice locomotive din lume: 3TE10M, produsa de uzina din Vorosilovgrad (acuma Lugansk, Ucraina).
Are putere de 3000 de cai pe fiecare sectie, adica total 9000 de cai putere. Asa locomotive se foloseau pe drumuri grele (adica care au multe radicaturi) si se utilizeau numai in Moldova si in Siberia. Mai mult nici unde in toata fosta Uniunea Sovetica nu erau asa locomotive.

De fapt, locomotiva aceasta are trei sectii, doat fiind ca ea e prea puternica pentru trenuri de pasageri - o folosesc in mod de unica sectie. Cu trenuri de marfa ea se foloseste in doua si trei sectii (depinde de greutatea trenului). Are o sorioara mai slabuta 2TE10M, care poate fi folosite numai in doua sectii si are motor mai slab. La fata locomotivele sunt asemanatoare...
2TE10M ca locomotiva mai slaba se poate intalnea oriunde, doar 3TE10M numai in Moldova si in Siberia (Russia).

Nu stiu de ce, doar lucratorii cailor ferate prin toata fosta Uniunea Sovetica le poreclesc "FANTOMAS", ca pe personajul binecunoscut din cinematograful Francez...

Toate fotografiile sunt facute la depo Chisinau.
Vizionare placuta!






Sosind in gara cu trenul Bucuresti-Chisinau...



ULTIMA FOTOGRAFIA NU E A MEA, DOAR O PUN CA SA VEDETI LOCOMOTIVA IN TREI SECTII.

 
Salut!

Asa ca o curiozitate: aporximativ ate tone are o sectie?
 
Locomotiva aceasta e nu numai puternica, doar este si foarte mare:
ea este 3080 mm de larga , 4948 mm de innalta si 3 x 15969 mm (47907 mm total) de lunga.
Greutatea ei este 138 x 3 = 414 de toane.
Calea: 1524 mm.
 
La locomotive sovetice se foloseste cupla automatica SA-3 (in limba rusa se scrie CA-3). Aceasta cupla indeplineste functiile de cupla si de tampoanele. A fost introdusa in anul 1938 si in anul 1957 au fost montata pe toate vagoanele absolut. Din timpul acela-si si nu se pun la vagoane tampoanele. Numai la vagoane de pasageri tampoane au ramas pe loc.


 
Mi se pare mie, sau putem afirma ca din punct de vedere constructiv locomotiva este de fapt compusa din 3 locomotive, astfel construite incit sint conduse prin comanda multipla, sau ceva asemanator.
Sectia din mijloc nu are post de conducere in rest fiind tot o locomotiva.
Am vazut un reportaj pe Arte Tv de undeva din Asia Centrala, Uzbekistan sau Tadjikistan cu un marfar remorcat de o locomotiva formata din 2 sectii, deci cu posturi de conducere la capete extreme, la care se cuplase inca o unitate cu un singur post adica o unitate decuplata dintr-o locomotiva 2TE.

Cuplind mai multe locomotive conduse prin comanda multipla se poate obtine o ,,locomotiva" formata din 4-5 unitati, deci mult mai puternica.
--------

Daca nu ma insel, vagoanele de calatori din URSS nu au tampoane, nu inteleg unde s-au pastrat?
 
La noi sunt multe tipuri de locomotive de multe sectii, iar 3TE10M e una din cele mai puternice.
Este o locomotiva 4TE10M doar nimai in siberia. Daca trebuie de facut mai multa putere - se poate de pus una dupa alta doua locomotive de 3TE10M, doar prin multiplicarea sectiilor medii nu se poate majorita puterea.
Capetele locomotivelos dit parti sunt tot una, doar sectia medie este numai unificata, doar nu se poate folosi aperte...
Adica se socoate ca locomotiva intreaga are 3 sectii, doar din necesitate se foloseste in mod de una sau doua sectii.
 
Kestrel,

Foarte interesanta prezentarea. Sunt convins ca pasionatii de trenuri din Romania stiu ca locomotivele 2TE10M si uneori (destul de rar in ultima vreme) 3TE10M, circula si pe teritoriul Romaniei.
 
Dan,

As dori sa te corectez putin: ceea ce spui tu este in principiu corect, dar nu poti afirma ca o locomotiva este compusa din 3 locomotive. Este un cuplu de 3 unitati.
De asemenea si noi am avut o incercare de asemenea locomotive, dar numai de 2 unitati: seria 060-DB. Din aceasta serie exista doar 2exemplare, 060 DB 001 si 060DB 002, din care 060 DB 001 a fost reparata si face serviciu pe liniile CET Isalnita. de cealalta unitate nu stiu nimic.
http://cfr.stfp.net/Pic/00/060-DB-001O_IS:1.jpg
 
Faceti va rog fotografia mai mica. Altfel se deschide pagina prea lung timp...
 
De asemenea, prin adaugarea de unitati (loocmotive), puterea creste (daca acestea functioneaza).
Probabil ca este imposibil de conectat mai mult de 3 unitati deoarece fiecare unitate are un cablu separat de comanda si o locomotiva cu cabina nu ofera decat 2 astfel de cabluri de comanda pentru inca 2 unitati.
 
Grandpagscout,

poate ca exprimarea mea nu e corecta dar, mergind pe analogia cu locomotiva de la Isalnita, am vrut sa spun ca de fapt fiecare unitate poate functiona(cel putin in principiu si cu minime modificari) si singura.
In cazul de fata sectia din mijloc desigur nu poate fi folosita independent neavind post de conducere.

Doua locomotive de tipul 060DB cuplate ar fi cosiderate 2 locomotive, dar ele puteau fi folosite si independent, deci ar rezulta 4.

De asemenea ca sa fiu mai explicit, se decupleaza o sectie cu post de conducere si se ataseaza unei locomotive 2TE (formata din 2 unitati) asa era in documentarul despre care am pomenit. Nu pot preciza insa daca ambele aveau echipaj.

Iata 2TE compusa din unitati provenind din locomotive diferite
http://railphoto.malcev.net/photos/100053.jpg
Catalin, cred ca te referi la linia Teresva-Sighetul Marmatiei -Rahov, desi este posibil ca si in alte statii sa fi circulat aceasta locomotiva?
Poate chiar la Galati cu trenuri grele de minereu?

Aici un film cu 3TE


http://www.youtube.com/watch?v=LH6TgfseK_4&feature=related
 
Locomotiva pe cate ati aratat-o pe foto http://railphoto.malcev.net/photos/100053.jpg
se numeste 2TE116
E sta in mediu dintre 2TE10M si 3TE10M dupa putere, iar este o constructie mai noua.
Desigur, fiecare sectie (inafara de sectie medie) poate fi folosita aparte. Deasemenea o sectie de la o locomotiva poate fi cuplata cu o sectie de alta locomotiva, iar numai daca ambele sectiile sunt de acela-si tip a locomotivei.
 
Asta mare din filmarea postata pe youtube cu siguranta se incadreaza in normele europene de poluare ,,EURO V". E mai mult fum decit locomotiva.
O fi puternica dar la cantitatea de fum ,,face" o locomotiva cu abur.
 
De fapt, în folosirea standart㒠ea nu face mult fum. Atât cât fac şi alte locomotive. Nu mai mult.
Mult fum face numai când porneste motorul şi când lucreaz㒠în mod supraforţat (cu trenul lung şi greu).
 
Totusi atita fum mai apare si cind motorul este pe duca.

Stiu ca rusii au facut si o combinatie de sectii electrica si diesel pentru anumite zone, OPE sau OPZ nu stiu cum se citeste E intors, ce poti sa ne spui despre ea?



http://www.railfaneurope.net/pix/kz/industrial/OPE1_276.jpg
 
Acuma TOATE locomotive Ruse de Diesel sunt Diesel-Electrice (inca din anii 60). Adica motorul lucreaza ca un fel de statie electrica si face electicitatea, doar rotile se invartesc cu electromotoare puternice.
Denumirea TE (E intors) se descifreaza ca Teplovoz Electroprivodnoy adica locomotiva de diesel cu transmisiunea electrica.
Daca in denumirea se adauga litera M (de pilda TEM-2 sau TEM-7) aceasta inseamna ca aceasta e locomotiva de manevre la statie.

Innainte se producea o serie mica de locomotive de manevre cu transmisiunea hidraulica. Atuncea in denumirea lir litera E se inlocuia cu litera G (Gidravliceskaia). Spre exemplu TGM-23. Doar acuma asa locomotive se intalnesc pe caile ferate Ruse foarte si foarte rar, fiind ca sunt cam slabute pentru a lucra cu trenuri mari care sunt pe caile ferate a fostei Uniunei Sovetice.
 
Kestrel, interesante informatiile tale, dar despre locomotiva din poza cred ca nu ai inteles ce am intrebat:
stiu cum functioneaza locomotivele diesel-electrice
in poza postata de mine este o locomotiva formata din doua unitati una electrica avind pantograf, deci ia curent din firul de contact si o unitate diesel electrica folosita acolo unde nu exista fir de contact fara a mai schimba locomotiva

http://www.railfaneurope.net/pix/kz/industrial/OPE1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/kz/industrial/OPE1_395.jpg
 
Pe poza aceasta pe care ati dat linkul e aratata o locomotiva care nu este condusa de om. Ea este ca un fel de robot pe linii industriale. Mai ales la nord.
Este facuta din locomotiva electrica de serie VL si este vopsita de culoare nestandarta pentru locomotive rusi (portocaliu). De om aceasta locomotiva poate fi condusa totusi daca necesita, doar in majoritatea cazuri lucreaza ca un mecanizm se tragere autonom.

Diesel-electrica (combinata) ea este facuta ca se poate lucra pe linii cu alimentarea electrica doar cand necisita de a incarca trenil langa ezcavator gigant unde nui linii electrice, aceasta locomotiva trece pe diesel.