Una din cele mai puternice locomotive

kestrel

Una din cele mai puternice locomotive

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 12:11 am

Vreau sa va prezint una din cele mai puternice locomotive din lume: 3TE10M, produsa de uzina din Vorosilovgrad (acuma Lugansk, Ucraina).
Are putere de 3000 de cai pe fiecare sectie, adica total 9000 de cai putere. Asa locomotive se foloseau pe drumuri grele (adica care au multe radicaturi) si se utilizeau numai in Moldova si in Siberia. Mai mult nici unde in toata fosta Uniunea Sovetica nu erau asa locomotive.

De fapt, locomotiva aceasta are trei sectii, doat fiind ca ea e prea puternica pentru trenuri de pasageri - o folosesc in mod de unica sectie. Cu trenuri de marfa ea se foloseste in doua si trei sectii (depinde de greutatea trenului). Are o sorioara mai slabuta 2TE10M, care poate fi folosite numai in doua sectii si are motor mai slab. La fata locomotivele sunt asemanatoare...
2TE10M ca locomotiva mai slaba se poate intalnea oriunde, doar 3TE10M numai in Moldova si in Siberia (Russia).

Nu stiu de ce, doar lucratorii cailor ferate prin toata fosta Uniunea Sovetica le poreclesc "FANTOMAS", ca pe personajul binecunoscut din cinematograful Francez...

Toate fotografiile sunt facute la depo Chisinau.
Vizionare placuta!

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Sosind in gara cu trenul Bucuresti-Chisinau...

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

ULTIMA FOTOGRAFIA NU E A MEA, DOAR O PUN CA SA VEDETI LOCOMOTIVA IN TREI SECTII.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Vin Iun 20, 2008 12:34 am

Salut!

Asa ca o curiozitate: aporximativ ate tone are o sectie?
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 12:46 am

Locomotiva aceasta e nu numai puternica, doar este si foarte mare:
ea este 3080 mm de larga , 4948 mm de innalta si 3 x 15969 mm (47907 mm total) de lunga.
Greutatea ei este 138 x 3 = 414 de toane.
Calea: 1524 mm.
Avatar utilizator
Irish_Railways
Mesaje: 189
Membru din: Vin Feb 29, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de Irish_Railways » Vin Iun 20, 2008 9:25 am

O locomotiva cum numai rusii stiu face. :grin:

Un alt lucru interesant este ca lipsesc tampoanele. Banuiesc ca astfel de locomotive folosesc ca tampon cuplele din dotare, nu? :lol:
"...Doar un pui de pitigoi, intr-un varf de fag pitic
Sta cu penele valvoi si, facand pe suparatul:
-Ce sa fie? Nu-i nimic. A trecut Acceleratul... "
[Link Removed for Guests]
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 10:07 am

La locomotive sovetice se foloseste cupla automatica SA-3 (in limba rusa se scrie CA-3). Aceasta cupla indeplineste functiile de cupla si de tampoanele. A fost introdusa in anul 1938 si in anul 1957 au fost montata pe toate vagoanele absolut. Din timpul acela-si si nu se pun la vagoane tampoanele. Numai la vagoane de pasageri tampoane au ramas pe loc.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Iun 20, 2008 10:18 am

Mi se pare mie, sau putem afirma ca din punct de vedere constructiv locomotiva este de fapt compusa din 3 locomotive, astfel construite incit sint conduse prin comanda multipla, sau ceva asemanator.
Sectia din mijloc nu are post de conducere in rest fiind tot o locomotiva.
Am vazut un reportaj pe Arte Tv de undeva din Asia Centrala, Uzbekistan sau Tadjikistan cu un marfar remorcat de o locomotiva formata din 2 sectii, deci cu posturi de conducere la capete extreme, la care se cuplase inca o unitate cu un singur post adica o unitate decuplata dintr-o locomotiva 2TE.

Cuplind mai multe locomotive conduse prin comanda multipla se poate obtine o ,,locomotiva" formata din 4-5 unitati, deci mult mai puternica.
--------

Daca nu ma insel, vagoanele de calatori din URSS nu au tampoane, nu inteleg unde s-au pastrat?
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 10:39 am

La noi sunt multe tipuri de locomotive de multe sectii, iar 3TE10M e una din cele mai puternice.
Este o locomotiva 4TE10M doar nimai in siberia. Daca trebuie de facut mai multa putere - se poate de pus una dupa alta doua locomotive de 3TE10M, doar prin multiplicarea sectiilor medii nu se poate majorita puterea.
Capetele locomotivelos dit parti sunt tot una, doar sectia medie este numai unificata, doar nu se poate folosi aperte...
Adica se socoate ca locomotiva intreaga are 3 sectii, doar din necesitate se foloseste in mod de una sau doua sectii.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iun 20, 2008 1:30 pm

Kestrel,

Foarte interesanta prezentarea. Sunt convins ca pasionatii de trenuri din Romania stiu ca locomotivele 2TE10M si uneori (destul de rar in ultima vreme) 3TE10M, circula si pe teritoriul Romaniei.
All aboard !
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 1:42 pm

catalin scrie:3TE10M, circula si pe teritoriul Romaniei.
N-am stiu acest fapt...
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Vin Iun 20, 2008 8:01 pm

Dan,

As dori sa te corectez putin: ceea ce spui tu este in principiu corect, dar nu poti afirma ca o locomotiva este compusa din 3 locomotive. Este un cuplu de 3 unitati.
De asemenea si noi am avut o incercare de asemenea locomotive, dar numai de 2 unitati: seria 060-DB. Din aceasta serie exista doar 2exemplare, 060 DB 001 si 060DB 002, din care 060 DB 001 a fost reparata si face serviciu pe liniile CET Isalnita. de cealalta unitate nu stiu nimic.
[Link Removed for Guests]
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 8:24 pm

Faceti va rog fotografia mai mica. Altfel se deschide pagina prea lung timp...
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Vin Iun 20, 2008 9:32 pm

De asemenea, prin adaugarea de unitati (loocmotive), puterea creste (daca acestea functioneaza).
Probabil ca este imposibil de conectat mai mult de 3 unitati deoarece fiecare unitate are un cablu separat de comanda si o locomotiva cu cabina nu ofera decat 2 astfel de cabluri de comanda pentru inca 2 unitati.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Iun 20, 2008 10:07 pm

Grandpagscout,

poate ca exprimarea mea nu e corecta dar, mergind pe analogia cu locomotiva de la Isalnita, am vrut sa spun ca de fapt fiecare unitate poate functiona(cel putin in principiu si cu minime modificari) si singura.
In cazul de fata sectia din mijloc desigur nu poate fi folosita independent neavind post de conducere.

Doua locomotive de tipul 060DB cuplate ar fi cosiderate 2 locomotive, dar ele puteau fi folosite si independent, deci ar rezulta 4.

De asemenea ca sa fiu mai explicit, se decupleaza o sectie cu post de conducere si se ataseaza unei locomotive 2TE (formata din 2 unitati) asa era in documentarul despre care am pomenit. Nu pot preciza insa daca ambele aveau echipaj.

Iata 2TE compusa din unitati provenind din locomotive diferite
[Link Removed for Guests]
Catalin, cred ca te referi la linia Teresva-Sighetul Marmatiei -Rahov, desi este posibil ca si in alte statii sa fi circulat aceasta locomotiva?
Poate chiar la Galati cu trenuri grele de minereu?

Aici un film cu 3TE


[Link Removed for Guests]
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Iun 20, 2008 10:24 pm

Locomotiva pe cate ati aratat-o pe foto [Link Removed for Guests]
se numeste 2TE116
E sta in mediu dintre 2TE10M si 3TE10M dupa putere, iar este o constructie mai noua.
Desigur, fiecare sectie (inafara de sectie medie) poate fi folosita aparte. Deasemenea o sectie de la o locomotiva poate fi cuplata cu o sectie de alta locomotiva, iar numai daca ambele sectiile sunt de acela-si tip a locomotivei.
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mie Oct 06, 2010 10:43 pm

Asta mare din filmarea postata pe youtube cu siguranta se incadreaza in normele europene de poluare ,,EURO V". E mai mult fum decit locomotiva.
O fi puternica dar la cantitatea de fum ,,face" o locomotiva cu abur.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Scrie răspuns


Înapoi la “Colectii foto personale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator