Linii industriale ale orasului Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

srazvi

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2016
1.095
0
Arad
LOCATION
Arad
Am sa incerc sa prezint liniile industriale ale orasului Arad.
Prima e cea de la gara Bujac(Arad Vest) ce merge spre Lukoil. Avea ramificatie spre Aris, pe unde erau descarcate tramvaiele, acum e scoasa:

Locul unde se descarcau tramvele:


O alta linie ocolea tot orasul in continuarea celei din Arad Vest si ajungea la fosta fabrica de zahar:

La Teba era un triaj de unde trebuia sa reburseze trenul pentru a ajunge la fabrica de zahar, acel triaj era langa podul pe care trec tramvaiele peste Mures:

Iata si un marfar pe linia ce a ramas, de la Arad Vest spre Lukoil:
 
A tria linie ce porneste tot din Arad Vest ajungea la noua fabrica de zahar, mai intai era un triaj de unde se desprindeau linii pentru fosta fabria de bere spre dreapta(cea din Arad Vest e cea ce vine dinainte):
arad2.jpg

De aici pornea spre fabrica de zahar o linie dubla, pe langa ea mai erau doua linii pentru garare:
aradb.jpg

Triajul este in dreptul statiei de tramvai Fat Frumos:
arad3.jpg

Dupa o trecere peste un drum(acum de la reabilitare nu mai e linia) erau liniile spre fabria ce zahar:
arad5.jpg

Un macaz de mare viteza :D
arad6.jpg

O harta in care se vad liniile:
http://www.virtualarad.net/citymaps/ha_1_web.jpg
In patratul E se gaseste linia spre Lukoil iar in patratul D fosta linie spre fabrica de zahar :D
 
Anul 2010, dupa ce s-a reabilitat strada ce o intersecta linia spre fabrica de zahar, linia a disparut:

Au ramas doar o gramada de traverse:


Ca totul sa fie romanesc, in partea cealalta nu doar ca a disparut linia dar s-a ridicat si un gard :confused:

de fapt am mai auzit de case facute peste calea ferata, probabil si aici va fi una:

Linia ce vine din Arad Vest paralel cu cea de la Nadlac:

Inainte de triajul de la Fat Frumos, se mai desprinde o linie ce mergea paralel cu linia de Nadlac pana la triajul Astra Marfa:

Acolo unde ajungea linia se afla LDH 45-103 blocata in incinta unei firme de langa triajul Astra Marfa din Arad:

Putin mai incolo, la celalalt capat al triajului Astra se afla LDH 70-768 la Silozul din Arad, nu mai poate iesi, linia e scoasa(furata) pe unde avea racord la linia de Nadlac:
 
Ca un update, LDH70-768 de la siloz a fost mutata mai in fata(statea de ani de zile ca intr-un garaj acolo) si am vazut pe cineva cu matura ca o curata, deci se poate sa o vedem in circulatie pe viitor :D
 
Bravo / felicitari pt poze si timpuacordat acestui reportaj

Daca te uiti pe harta Garmin , ai sa vezi ca la uta erau 3 linii ce veneau de la fosta fabrica "strungu" o sa revin si eu cu poze
;-)
 
in 1996 mai exista linia in spate pe mal care ducea din cartierul Alfa spre fabrica de zahar, tin minte caci am locuit in cartier ca mai se plimba cit o locomativa cu niste vagoane dar azi nu mai se vede nimic.
 
Da si mai duceau marfa(nisip) intre Sambateni si actualul depou Lukoil(care avea pana prin 2000 racord la linia de tramvai) cu ITB-urile cu remorca basculante. Am gasit pe Transira si o imagine pe strada Cocorilor
 
De cand eram mic imi amintesc ca exista o locomotiva de manevra in incinta fabricii de zahar. Eu o vedeam de pe celalalt mal al Muresului, dar din cate imi amintesc semana cu un LDM 25 si parca era rosie. A rezistat pana prin 2000, dar eu n-am prins-o niciodata miscandu-se.
In capatul vestic al cartierului Alfa, linia a disparut cu tot cu rambleu sub noul pod al autostrazii Timisoara-Arad.
 
Posibil sa fie la Lukoil daca era LDH18 sau LDH25, intr-o zi sper sa ajung pe acolo sa fac niste poze cand nu sunt paznicii pe pozitie, dar n-am zoom optic asa mare ca sunt departe :-|