Obwane hai sa nu batem campii,
cand vorbim de trenuri americane vorbim de ... "foarte mult, foarte mare, foarte greu..."
adica nu poti compara cantitatea de marfa care se transporta odata cu un tren de marfa american, cu cantitatea de marfa
care se transporta odata cu un tren european.
Chestii de stiu:
- o cupla europeana nu ar rezista la fortele care apar la o garnitura de tren american, pur si simplu s-ar rupe.
- locomotivele diesel americane sunt construite pe principiile, "cat mai eficient, cat mai ieftin de construit/intretinut, cat mai ieftin de operat,
cat mai fiabil", din aceasta cauza in mare locomotivele americane sunt identice, adica au in constructie elemente (module) asemanatoare,
de aici rezulta costuri de intretinere mici
- un mecanic poate controla singur un tren cu 6-8-10 locomotive.
- din aceleasi cauze nu ne intereseaza designul locomotivelor, pentru ca ele sunt construite sa fie practice si sa faca treaba, nimic mai mult.
- de ce au putine linii electrificate? pentru ca nu este rentabil, distantele sunt foarte mari iar electrificarea liniilor ar implica costuri uriase.
Nu sunt eu expert, dar cam asta ar fi in linii mari descrierea lor, evident, cunoscatorii pot intra in detalii.
Nu vreau sa spun ca imi plac trenurile americane, insa apreciez cand vad lucruri facute cu cap.