Electrice americane de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai americanii intotdeauna se cred mai cu coa....................................rne si vor sa fie diferiti. Au ei asa o placere sadica sa se izbeasca-n cuple, ce cupla lor! Probabil ca la americani si femeile folosesc cuple la 28 de zile. :D Asta pentru ca acolo inca nu s-a inventat frunza. Cred ca americanii considera ca dieselul american e mai diesel decat cel european, electricul si carbunele la fel. Revenind la modele, pozele redau modele reusite, este?
 
Obwane hai sa nu batem campii,
cand vorbim de trenuri americane vorbim de ... "foarte mult, foarte mare, foarte greu..."
adica nu poti compara cantitatea de marfa care se transporta odata cu un tren de marfa american, cu cantitatea de marfa
care se transporta odata cu un tren european.
Chestii de stiu:
- o cupla europeana nu ar rezista la fortele care apar la o garnitura de tren american, pur si simplu s-ar rupe.
- locomotivele diesel americane sunt construite pe principiile, "cat mai eficient, cat mai ieftin de construit/intretinut, cat mai ieftin de operat,
cat mai fiabil", din aceasta cauza in mare locomotivele americane sunt identice, adica au in constructie elemente (module) asemanatoare,
de aici rezulta costuri de intretinere mici
- un mecanic poate controla singur un tren cu 6-8-10 locomotive.
- din aceleasi cauze nu ne intereseaza designul locomotivelor, pentru ca ele sunt construite sa fie practice si sa faca treaba, nimic mai mult.
- de ce au putine linii electrificate? pentru ca nu este rentabil, distantele sunt foarte mari iar electrificarea liniilor ar implica costuri uriase.

Nu sunt eu expert, dar cam asta ar fi in linii mari descrierea lor, evident, cunoscatorii pot intra in detalii.

Nu vreau sa spun ca imi plac trenurile americane, insa apreciez cand vad lucruri facute cu cap.
 
Cupla pumn americana (folosita si de rusi) are multe avantaje fata de cupla europeana:
- sarcina suportata de vreo 4 ori mai mare
- inlocuieste mecanismul de ciocnire (tampoanele)
- cuplare aproape automata si decuplare complet automata(lacatusul/mecanicul doar trebuie sa conecteze conducta de frana la cuplare)
Chiar si Ceausescu a inceput introducerea cuplei pumn pe vagoane de carbuni iar cuplele automate castiga tot mai mult teren in domeniul transportului de calatori (tramvaie, metrouri, automotoare, garnituri de inalta viteza), tendinta perfect vizibila si la noi(mai putin garniturile de inalta viteza :evil: ).
Chiar se vorbea de un program al UE pe vreo 10 ani de eliminare a solutiei cupla carlig + mecanism de ciocnire din sistemul feroviar european, si era bine daca se incepea, da dupaia a venit criza.
 
De asemenea, si in europa s-au facut experrimente cu cuple automate, asemanatoare cu cel americane si rusesti, dar aveau in plus si cuplaj pneumatic. Stiu ca testele au fost reusite, dar inca nu s-a cazut de acord asupra unei date la care sa se inceapa introducerea lor pe materialul rulant european.
Undeva pe railfaneurope exista niste poze cu o astfel de cupla. O sacaut si daca gasesc o sa postez.

Revenind la topic...observ o altfel de abordare a modului de dispunere a osiilor la locomotivele electrice americane + designul total diferit.
Noile locomotive electrice se apropie de designul european, ba chiar au si o sora de EC. Dar, au facut si locomotive electrice pornind de la dieselele lor obisnuite, ceea ce mi s-a parut foarte haios. :)

Later edit:
Pozele de care vorbeam:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/misc/coupling/intermat1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/misc/coupling/intermat2.jpg
 
sunt destui care au alte sisteme de cuplare decit noi cei din Europa. si vorbim mai ales de tarile mari. pe linga SUA si fostele republici Sovietice vorbim de Canada si China. vorbim deci de o mare parte a Globului, parte care a adoptat o solutie fara tampoane. eu apreciez atit materialul rulant european (clasic), dat si pe cel american care daca il studiezi cu atentie descoperi ca are povestea si farmecul lui...
 
Å¢ă’rile mari şi cu sisteme feroviare suficient de mari cât s㒠nu fie la mâna UIC-ului...
De aia şi pe ruşi şi ex-sovietici îi cam doare undeva ... doar spre Occident merg cu vagoane conforme cu normele UIC, inclusiv codificarea caracteristică’, în rest fie cu convenţii (România, Bulgaria), fie prin PPW (dac㒠o mai fi în vigoare) în spaţiul ex-sovietic. C㒠au suficient㒠marf㒠de că’rat şi suficienţi că’lă’tori de transportat în zonele alea.