Valea Buzaului - NEHOIASU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Aprilie 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
Simbata 05.04.2008 am fost cu DAN-CFR intr-o scurta excursie pe Valea Buzaului ca sa vizitam citeva obiective turistice, prilej cu care am facut si citeva fotografii cu calea ferata care strabate aceasta zona frumoasa a tarii noastre. vremea a tinut cu noi si ne-a lasat sa ne desfasuram activitatea de fotografi amatori pe timpul scurtelor sedinte foto, cu toate ca pe parcursul intregii zile a plouat de citeva ori.
fotografiile sunt facute in apropierea localitatii NEHOIASU precum si in statia de cale ferata NEHOIASU.
Am inceput cu acest pod de peste riul Buzau, nu departe de oraselul mai sus amintit:



si citeva imagini cu traseul caii ferate catre NEHOIASU:






in aceasta zona am fost incintati de peisajul absolut superb pe care ni-l ofera Valea Buzaului. terenul in aceasta zona nu este foarte stabil si de aceea de-a lungul timpului s-au facut mai multe lucrari de consolidare si stabilizare a terenului. puteti observa chiar si in aceste fotografii lucrarile de consolidare pe traseul caii ferate.......



va prezint acum citeva imagini din statia de cale ferata NEHOIASU:
Cladirea e destul de veche si rustica insa imi parea bine intretinuta.....






E o statie de cale ferata de capat si dupa cum aratau sinele si nu numai, activitatea feroviara de aici era in agonie.....




acesta e capatul dinspre ,,capat" ca sa zic asa..... :D



si se continua asa...... linii care nu duc prea departe si care probabil sunt folosite pentru manevre...sau mai bine spus erau folosite pentru manevre...... ca acum nu prea mai are cine si cu ce sa faca aceste manevre. dezolant peisaj......



fotografii cu cladirea garii in detaliu:




la cit de ruginite erau sinele iti puteai da lesne seama cit de ,, intensa " mai e activitatea feroviara aici :| ...
si doua imagini cu ce a mai ramas din rampe, magazii si alte ,,utilitati" cindva foarte ,,vii"................





nu am intrat prea mult in detalii deoarece nu am avut prea mult timp la dispozitie, insa cred eu ca fotografiile surprind suficient de mult ATMOSFERA unei statii de cale ferata izolate si care, cel putin pina acum a supravietuit TRANZITIEI.............. catre o democratie ORIGINALA :mrgreen: ....... mioritica:



pina la urmatoarea excursie cu aspecte feroviare - mioritice - toate cele bune!
 
Kltrainlover,
exista o incercare a unui pasionat buzoian de a finaliza o monografie a acestei linii, care, asa cum ai spus si tu implineste curand veacul. A fost una din cele 3 linii particulare construite in Vechiul Regat si linia asta are multe de povestit. Daca monografia se va materializa (din pacate dificultatile materiale si nepasarea semenilor sunt greu de invins) o sa te anunt.
Pozele prezentate mai sus sunt doar din partea finala, ultimii 10 km ai liniei, insa sunt ca o carte de vizita. Linia in ansamblul ei merita vazuta, ca multe altele din tara.
In plus, are avantajul de a avea soseaua foarte aproape, sosea complet refacuta anul trecut si intr-o stare excelenta.
Cateva poze din recunosterea facuta de subsemnatul, intr-o alta primavara:
halta Vernesti:

iesirea din Vernesti si drumul ce tine aproape:

Berca:

prin valea Buzaului:



halta patarlagele si trenul intrand in statie:


iesirea din Patarlagele:

halta Paltineni:


Intrarea in Nehoiasu, in prag de seara:



Linia va ofera multe peisaje, natura si trenuri. Va las insa sa le descoperiti si singuri.
 
DORIN a spus:
E o statie de cale ferata de capat si dupa cum aratau sinele si nu numai, activitatea feroviara de aici era in agonie.....
...... ca acum nu prea mai are cine si cu ce sa faca aceste manevre. dezolant peisaj......


la cit de ruginite erau sinele iti puteai da lesne seama cit de ,, intensa " mai e activitatea feroviara aici :| ...
si doua imagini cu ce a mai ramas din rampe, magazii si alte ,,utilitati" cindva foarte ,,vii"................

ATMOSFERA unei statii de cale ferata izolate si care, cel putin pina acum a supravietuit TRANZITIEI.............. catre o democratie ORIGINALA :mrgreen: ....... mioritica:

Nu fi trist, Dorin. Poate gara e dezolanta, dar ne-a ramas peisajul care e viu si incantator, cu atat mai incantator cu cat omul nu a patruns in el.
 
E adevarat, pentru moment turismul este ca si inexistent pe valea buzaului. UN MARE AVANTAJ PENTRU NATURA. dar nu stiu cit va dura. sper sa dureze cit mai mult sau sa dureze pina se va civiliza si poporul nostru. oare cit va dura acest proces? acum 2000 de ani au incercat romanii sa faca ceva si poate reuseau pina la urma dar turcii si rusii veniti mai tirziu sa ne ,,viziteze" :mrgreen:, au fost mai convingatori iar mesajul ,,civilizator" :pig: al acestora se pare ca a prins mai bine pe meleagurile noastre mioritice :lautar: .
 
Salutare tuturor!
Multumesc pt aceste poze minunate atat lui Dorin cat si lui Catalin. Eu imi doresc de ani de zile sa calatoresc cu trenul pe aceasta linie ( intre 1989 si 1996 am trecut de vreo 10 ori cu masina ) dar inca nu am apucat.

Catalin, iti multumesc de intentia de a ma anunta despre monografie.
Doresc sa te intreb ceva legat de o posibilitate care ar fi fost minunata
(dar care este pe veci ingropata) despre ceea cea ar fi putut fi prelungirea liniei 504 Buzau - Nehoiasu pt a face jonctiunea cu linia 403 Intorsura Buzaului - Brasov. Te intreb pe tine fiindca esti tot timpul foarte documentat. Bineinteles, sunt binevenite informatii de la oricine.

Hoinarind pe net sa vad daca s-a scris vreodata ceva de nerealizata jonctiune Intorsura Buzaului - Nehoiasu am am dat de urmatoarea pagina :

http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t251081.html

In partea de jos a articolului se scrie ca au existat doua prelungiri ale actualelor terminale. Mai precis, terminalul de la Intorsura Buzaului avea o prelungire pana la Crasna iar terminalul de la Nehoiasu avea o prelungire pana la Siriu. Pe prima, cea dintre Intorsura Buzaului si Crasna mi-o aduc si eu aminte fiindca am vazut-o pe viu in 1989-1990.
Am cateva intrebari:
1) Cand au fost construite aceste prelungiri "fantoma" (din cate stiu eu nu au aparut pe harti)?
2) Cand au fost demontate aceste prelungiri(daca se stie cu exactitate anul)?
3) A circulat vreodata vreun tren pana la Crasna?
 
Ktrainlover,

Cele doua prelungiri sunt un mare semn de intrebare si un raspuns 100 % sigur nu pot sa-ti dau.
Nu apar pe hartile CFR dar le-am vazut pe harti militare ale zonei.
Anul construirii lor ramane un mister. Se pare ca sunt din perioada in care in zona se lucra la aceasta linie, inainte ca lucrarile sa fie abandonate. Au fost folosite pentru transport forestier si au facut legatura cu extraordinara retea de cale ferata ingusta forestiera care a existat in zona si care a unit Buzaul de Covasna.
 
de acesta cale ferata ingusta nu am stiut. in ce perioada a existat? probabil intre cele 2 razboaie mondiale. sincer sa fiu de la Buzau la Siriu nu am vazut nici o urma a existentei acestei cai ferate ceea ce ma face sa cred ca terasamentul acesteia a fost folosit in mare masura pentru calea ferata ecartament normal existenta azi....
 
Dorin,

sunt multe de povestit dar poti incepe aruncand un ochi aici:
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=1421&postdays=0&postorder=asc&start=0
au existat mai multe cai ferate forestiere transcarpatice, parte dintr-un patrimoniu industrial astazi complet pierdut si uitat. Spre exemplu, o alta traversare era de la Marasesti la Comandau in tinutul Trei Scaune.
 
O completare ca sa-ti faci idee despre dezvoltarea acestei retele de cale ferata forestiera transcarpatica.
In harta vei gasi o situatie generala pentru ca in teren, asa cum sti, caile ferate forestiere isi schimbau des pozitia in teren in functie de nevoile de exploatare ale zonei.
 
Completez cele scrise de Catalin cu o harta aproximativa a zonei, asa cum aparea ea intr-un atlas din anul 1928. In linkul de mai jos se poate vedea clar conexiunea intre liniile din zona Covasna - Comandau si cele din Valea Buzaului. Impreuna, cele 2 sisteme forestiere (cunoscute sub numele de CFF Covasna - Comandau si CFF Nehoiu), in perioada lor de maxima extindere, atingeau impresionanta lungime de 252 de kilometri de linii inguste, in aceasta zona fiind concentrat aproape 4% din totalul retelei cailor ferate forestiere din Romania.

http://www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php?t=165&mforum=mirceacool