Poduri feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Am avut o discutie pe dincolo, pe celalalt forum despre poduri, adica sudura, sablare, ripare. Am pus acolo citeva poze si m-am gindit sa le pun si aici. Din motive de timp nu am mai prelucrat continutul asa incit sa se vada pozele in miniatura, dar sper sa fie bine si asa.

Inainte de revolutie la materia OM(organe de masini) ni se spunea ca sudurile nu rezista la sarcinile care apar la un pod feroviar.
De atunci stiinta a evoluat si azi altfel se pune problema podurilor.

Alaturat am citeva poze din timpul lucrarilor la podul Timiseni(km 14+800).

Era pe net o poza cu acest pod, pe saitul CFR dar nu o gasesc, insa am una aproximativ din acelasi loc.



Viaductul de acces si primul tronson au fost inlocuite cam prin 1994-1995, apoi a fost o pauza in lucrari.



Dupa ce s-au reluat lucrarile, tronsoanele podului au fost descarcate din vagoane in apropierea santierului. Exista o prtiune mai inalta (este posibil sa fi ramas de cind s-a construit rambleul)

Am citeva poze facute pe film, insa doar citeva sint scanate in 2005, asa incit nu va pot arata prea multe.

asadar dupa ce au fost descarcate, tronsoanele se sableaza la capetele de imbinare, se vede incinta de prelata albastra unde se sableaza dar si tronsoanele sablate care au alta culoare la capete





Apoi podul incepe sa prinda forma pe un amplasament alaturat podului vechi



Au crescut apele,



Au fost discutii despre suduri, grinzile vechiului pod nu au suduri in timp ce orientarea suruburilor noului pod e perpendiculara pe o sudura.



imagini cu podul vechi


si fara podul de schinduri



vechile reazeme



tronsoanele noi sint aproape gata





trebuie reparata o pila( piciorul podului)



dar si culeea Timiseni






tronsoanele pentru podetul provizoriu precum si pentru restul esafodajului au fost aduse de la Talmaciu.

Urmeaza demontarea podului vechi si riparea celui nou.

Trenul de lucru de la Craiova.




portiunile sablate au fost asamblate si date cu vopsea




incinta unde grinzile se sablau concomitent la ambele capete, se vad scheletele corturilor de prelata si un carucior




Se lucreaza la culee





Se lucreaza si la pila





fier vechi




Aici se observa suduri



si in interior



Aici vedeti rampa despre care v-am spus la inceput. In plan indepartat se vede accesul la linia ferata, pe acolo au fost descarcate dn vagoane toate elementele podului. Nu am reusit insa sa vad nici o data pe unde au fost duse inapoi la Talmaciu grinzile folosite.
Fierul vechi s-a taiat acolo pe loc.




Primul tronson e gata de mutare, betonul e turnat, podul vechi e demontat.
 
Podul e gata de riparare, insa observ ceva ce mi se pare interesant, dar la pozare sint amator.





La drum,





S-a lucrat la pila



avanseaza incet



si este pe pozitie, mai trebuie lucrat la culee



A urmat tronsonul situat peste firul apei, nu am poze.

dar am poze dupa aceea.







Pentru ce sint sinele din afara caii? cele din interior stiu ca sint pentru cazurile de deraiere,






sint 2 platbande sudate pe viaductul de acces (tipul ala nu era prietenos)






Cam atit despre sablare, sudare, ripare. Sper sa fie interesant pentru cineva.
 
Sudura se foloseste la poduri de zeci de ani (inca putin si face veacul). Si nu numai la poduri, ci si la structuri complexe ce suporta sarcini si forte mult mai mari decat un pod feroviar.

Mi se pare un pic neverosimila partea cu "...sudurile nu rezista la sarcinile care apar la un pod feroviar".
 
Nu te contrazic, acum citiva ani am aruncat toate cartile si caietele din pod. As fi cautat acolo.
De altfel diverse pareri despre sudura si mediul special in care trebuie facuta pentru un pod m-au facut sa scot pozele astea.
Una peste alta observ ca acum se foloseste cu precadere sudura.
 
Normal ca se foloseste sudura, tehnologiile au avansat si costurile de productie sunt mult mai mici la sudura, depinde cine face sudura, e o arta sa faci o sudura cum scrie in cartile de inginerie.
 
Nu depinde de cine face sudura (sudorii o fac , nu?), ci de controlul calitativ conform normelor impuse de caietul de sarcini bla bla bla...cu alte cuvinte si pe scurt, sudura trebuie sa aiba cel putin aceeasi rezistenta (si alte proprietati) pe cm2 precum materialul folosit la pod/grinda etc.
 
Daca ai stii ce greu se gasesc sudorii buni la noi ... si da la noi exista o problema cu sudatul prefabricatelor pentru ca oamenii nu prea comunica bine , daca inginerul are o problema de comunicare cu executantul atunci iti imaginezi ce iese ... s anu mai vorbim de calitatea materialelor.
Pe afara nu stiu cum este dar aici iti pot confirma ca sunt probleme mari .