Ce dispozitiv este acesta ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
460
18
57
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Desi lucrez in domeniu , recunosc ca nu inteleg exact functionalitatea acestui dispozitiv (cel galben din cupla locomotivei)...
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/15362/display/30883157
Banuiesc ca este un dispozitiv de cuplare a locomotivei la manevrarea automotoarelor sau ramelor de automotor care au altfel de cupla decat "cupla cu carlig" insa personal nu pot sa imi imaginez cum functioneaza...
Daca cineva stie sa ne dea detalii sau ceva linkuri de documentare , il rog sa o faca...
Multumesc !
 
@Big_boy: ceea ce banuiesti tu este adevarat.

Gaesti aici (undeva in a doua jumatate a paginii) o imagine cu o locomotiva de manevra clasa 08 detinuta si operata de Eurostar. Cupla este cupla utilizata pentru a conecta locomotiva de manevra la trenurile Eurostar.

@V200 nu prea inteleg cum clipul la care faci referire poate raspunde la intrebarea lui Big_boy.
 
Nu este acelasi gen de cupla.
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Br0azaZn8Cs&NR=1
Am cautat si eu un film edificator, dar nu gasesc, desi stiu sigur ca am vazut exact modul de functionare al acestei cuple.
Practic, acel brat se leaga direct de carlig, pentru a usura manevra. In filmul pus de mine se observa cupla galbena ce este legata la vagon.
Exista sisteme similare pentru legatura cu cuplele automate, cum e exemplul aratat de Fellipe, si as putea exemplifica si cu locomotivele de manevra de la metroul din Bucuresti, dar nu este cazul aici. Dupa cum se observa, capatul are o alta forma decat cuplele automate folosite in mod uzual la automotoare.

O completare: in germana dispozitivul se numeste Rangierkupplung, adica cupla de manevra.
 
Buna,

Intr-adevar e o cupla automata de manevra.

Cele mai multe Köf III (330,331,332,333), V90 (29x) precum si noile Gravita utilizate la manevra ale DB AG sunt echipate cu asa ceva.

Principiul este cat se poate de simplu: cupla se leaga de carligul vagonului tractat si gata. Telecomanda o face mecanicul, care in general nu e pe locomotiva ci undeva prin tren :lol:

Informatia data de Radu mai sus este exacta. Aceasta cupla de manevra nu are nimic de-a face cu cuplele Schaku ale automotoarelor.