Problema

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

veno

Member
31 Iulie 2009
28
0
Romania
LOCATION
Romania
Deoarece nu ma pricep prea mult (mai deloc) la electronica am urmatoarea problema.
Pentru analog, este posibil ca locomotiva sa plece din punctu A, sa faca o deviere in punctul A' si apoi sa revina pe traseul principal A-B ca sa ajunga in pctul B, iar la intoarcere sa mearga direct B->A?
 
Teoretic se poate orice si in analog. Sincer n-am prea inteles exact ceea ce vrei tu, dar o sa-ti zic regula de baza in analog: viteza si sensul locomotivei sunt date de valoarea si sensul tensiunii in sine. Daca tu poti sa faci din electronica astfel incat la ducere sa aiba un sens si la intoarcere un altul, si sa nu fie o alta locomotiva prin zona respectiva in acelasi timp atunci da, se poate.
 
traseul A_>B va corespunde unei singure locomotive, (nu stiu sa pun atasamentul la care fac referire). Aceasta va pleca din gara A, va merge in halta A' si apoi va reintra pe traseul initial pentru a ajunge la gara B

A______________________
|
|\_______A'
|/
|
|
|
B______________________|

Ceva in genul acesta
Linia verticala vine in cpatul liiniilor orizontale
 
In primul rand trebuie sa ai mare grija la bucla de intoarcere (ansamblul de cele 3 macaze, cam asa se numeste), pentru ca poate sa iasa scurt foarte misto intre ele. Pe fiecare din cele 3 laturi ale triunghiului vor trebui taiate sinele, astfel ca ai 3 bucati de sina, numite dupa garile respective, adica A, A' si B. Daca in dreapta cercul se inchide, trebuie taiate si acolo sinele undeva.
parcurs AA': circ. A si circ. A' sens normal (locomotiva merge inainte), macazul A pe abatuta; circuitul B nu conteaza cum e alimentat
parcurs A'B: circ. A' pe sens invers (loco merge inapoi), B pe invers (tot inapoi va merge)
parcus BA: B pe normal, A pe normal

acuma incepe distractia, ca la a doua tura curentii vor trebui sa fie contrari fata de prima, ca acuma esti cu 'fundul' locomotivei in fata.

Alta observatie: daca e o locomotiva simpla merge, daca e o garnitura care nu e tgv, ice, sau alt automotor (da stiu, tgv-uri nu sunt neaparat automotoare, dar sunt in aceeasi oala, au 2 capete de comanda deci e perfect normal sa mearga cu "spatele") atunci va fi cam aiurea ce vrei tu (inchipuie-ti o garnitura de stiu eu cisterne care merge cu locomotiva in coada). Nu e imposibil, se poate si asa, dar nu prea e deloc real. Daca insa e locomotiva chioara (chiar si aburoasa), atunci e cat e cat acceptabil traseul dorit de tine.
Corect ar fi ca in A' sa fie 2 linii iar locomotiva sa rebruseze (adica se decupleaza, merge inainte, o ia inapoi pe abatuta si se pune in coada vagonului inainte de a pleca mai departe). Asa ar fi 'politically correct', pentru ca asa se intampla in realitate pentru parcursuri pe bune (exceptie putand fi considerata trecerea in triaj, unde este oricum pe distante scurte si nu se pune).
Daca mai ai intrebari shoot, ca nu stiu cat de mult m-am facut inteles.
 
Linia A->A'->B o sa fie de sine statatoare, nu va circula decat o loco si o garnitura de max. 3 vagoane (2 de marfa, unul de calatori). Unde A=exploatare miniera (cred), A'=halta (ca de, muncitorii tre adusi si dusi inapoi :D ) si B="gara mare" aferent garii mati va mai exista si un circuit oval pe marginea dioramei. Cred ca totusi trebuie sa deschid un topic pentru aceasta diorama.