- 3 Septembrie 2016
- 6.938
- 5
- LOCATION
- Bucuresti
Va plac povestile?
Daca au o finalitate cred ca o sa va placa si mai mult.
Banii! :x
Ei da despre ei este vorba. Mai precis de lipsa lor fapt care constituie principala piedica in calea unui modelist dupa care vin celelalte care par joaca de copil.
Daca pentru unele modele ce ni le dorim in colectia noastra, care in primele zile le punem pe perna cand dormim :| , strangem din dinti, punem banut peste banut pentru a le achizitiona,
ne rugam la Dumnezeu sa mai fie de actualitate cand am strans suma, cand este vorba de infrastructura lucrurile stau altfel :lautar:
Trec peste faptul ca la inceput, ca incepatorii :twisted: , cumparam multe linii drepte ca sa constatam ca liniile de care avem nevoie cel mai mult sunt curbele :shock: si ajung la achizitia aparatelor de cale:
macaze si traversari (incrucisari) cu macaz.
La infrastructura facem rabat
In prima faza cumparam macazele fara actionari (motorase).
De ce am cumpara actionarile daca tot nu avem o macheta functionala sau partial functionala si suntem tot la nivel de mocheta, parchet, covor sau masa.
Chiar asa! De ce sa cumparam? Lasa ca le vine si lor randul.
Mda, chiar le vine. Celor mai harnici dintre noi, multi pe acest forum, chiar le-a venit randul sa cumpere actionari, sa le monteze si sa functioneze perfect. Unii in digital altii in analog.
Ei si uite ca le vine randul si celorlati sa se loveasca de actionari ca deh a dat norocul peste ei si vor sa intre in rand cu lumea si sa-si faca o macheta.
Din acest moment lucrurile se complica putin.
La o macheta de gara cu patru linii numarul macazelor trebuie sa fie egal cu numarul actionarilor. Adica 6=6 daca nu mai punem si de o linie, doua de garare la rampe si depozite.
La un calcul simplu ajungem la concluzia ca pentru a face functionala gara trebuie ceva bani.
Nu este un capat de tara vor spune unii.
Nu nu este dar daca ai o statie cu desenul liniilor ca cel de la AMFB lucrurile incep sa se complice.
Exista mai multe variante:
-avem bani si cumparam tot si am scapat de griji :fluierat:
-apelam la actionarea manuala asa cum incerca sa faca Florinn :cafea:
Daca la prima varianta lucrurile sunt clare indiferent de sistemul ales, analog sau digital, in varianta a doua datele problemei conduc la un rezultat putin mai complicat.
Sase macaze actionate de la un singur pupitru nu prezinta mari incoveniente dar cand ai doua bretele si restul macaze cam trebuie sa "angajezi" cate un acar la fiecare capat al statiei
si o grupa de manevra pentru depou si triaj :evil:
Sper ca nu v-am plictisit pana acuma si veti avea rabdare si in continuare.
Am stat si m-am gandit pana mi-a iesit fum pe urechi, asta deoarece nu fac parte din categoria celor destepti,
ba mi-am mai bagat si piciorele in ligheanul cu apa rece si pana la urma am incropit niste scheme simplificatoare pentru actionari :idea:
Probabil ca ideia nu este noua si nu am inventat io roata, v-am spus ca nu sunt destept, si vin sa va arat cam ce a iesit.
Moaaa ce-mi place sa vorbesc :!:
O sa-mi angajez o secretara ca ma dor buricele degetelor
Revenind
Indiferent de solutia aleasa pentru actionari, electrica sau manuala, am pus pe planseta trei cazuri:
- trecere simpla de pe o linie pe alta;
- traversare (incrucisare) cu macaz (DKW);
- dubla joctiune (bretea) linie dubla.
Ideea era sa simplific situatia actionarilor si, cum am mai spus, indiferent ca sunt electrice sau manuale numarul de comenzi sa fie cat mai mic.
Ideea mi-a venit din actionarile cu servomotoare din alte domenii ale modelismului de la care am "furat" crucile sau cum se numesc ele si tijele de actionare.
Daca ei folosesc timonerii de ce nu am face si noi asa.
Ce a iesit?
Trecere simpla de pe o linie pe alta
Dupa cum se poate observa in schema am redus numarul motoraselor de macaz de la doua la unul singur.
Este un castig sau nu?
Actionarea se poate pune la unul dintre cele doua capete la/de la motor.
Logica este foarte simpla.
Daca un macaz este pozitionat pentru abatuta si celalat poate fi la fel fara sa incurce traficul.
Evident ca nu putem crea situatia reala in care un schimbator de cale este pe directa si celalalt pe abatuta dar asta NU ne intereseaza.
Important este ca putem rezolva si in alt mod actionarea.
Reperele le putem confectiona singuri iar la tije, aici este aici, este nevoie de unele reglabile pentru a ajusta foarte bine distanta.
Poate ca este mai multa munca pentru confectionarea mecanismului dar sigur merita.
Daca au o finalitate cred ca o sa va placa si mai mult.
Banii! :x
Ei da despre ei este vorba. Mai precis de lipsa lor fapt care constituie principala piedica in calea unui modelist dupa care vin celelalte care par joaca de copil.
Daca pentru unele modele ce ni le dorim in colectia noastra, care in primele zile le punem pe perna cand dormim :| , strangem din dinti, punem banut peste banut pentru a le achizitiona,
ne rugam la Dumnezeu sa mai fie de actualitate cand am strans suma, cand este vorba de infrastructura lucrurile stau altfel :lautar:
Trec peste faptul ca la inceput, ca incepatorii :twisted: , cumparam multe linii drepte ca sa constatam ca liniile de care avem nevoie cel mai mult sunt curbele :shock: si ajung la achizitia aparatelor de cale:
macaze si traversari (incrucisari) cu macaz.
La infrastructura facem rabat
In prima faza cumparam macazele fara actionari (motorase).
De ce am cumpara actionarile daca tot nu avem o macheta functionala sau partial functionala si suntem tot la nivel de mocheta, parchet, covor sau masa.
Chiar asa! De ce sa cumparam? Lasa ca le vine si lor randul.
Mda, chiar le vine. Celor mai harnici dintre noi, multi pe acest forum, chiar le-a venit randul sa cumpere actionari, sa le monteze si sa functioneze perfect. Unii in digital altii in analog.
Ei si uite ca le vine randul si celorlati sa se loveasca de actionari ca deh a dat norocul peste ei si vor sa intre in rand cu lumea si sa-si faca o macheta.
Din acest moment lucrurile se complica putin.
La o macheta de gara cu patru linii numarul macazelor trebuie sa fie egal cu numarul actionarilor. Adica 6=6 daca nu mai punem si de o linie, doua de garare la rampe si depozite.
La un calcul simplu ajungem la concluzia ca pentru a face functionala gara trebuie ceva bani.
Nu este un capat de tara vor spune unii.
Nu nu este dar daca ai o statie cu desenul liniilor ca cel de la AMFB lucrurile incep sa se complice.
Exista mai multe variante:
-avem bani si cumparam tot si am scapat de griji :fluierat:
-apelam la actionarea manuala asa cum incerca sa faca Florinn :cafea:
Daca la prima varianta lucrurile sunt clare indiferent de sistemul ales, analog sau digital, in varianta a doua datele problemei conduc la un rezultat putin mai complicat.
Sase macaze actionate de la un singur pupitru nu prezinta mari incoveniente dar cand ai doua bretele si restul macaze cam trebuie sa "angajezi" cate un acar la fiecare capat al statiei
si o grupa de manevra pentru depou si triaj :evil:
Sper ca nu v-am plictisit pana acuma si veti avea rabdare si in continuare.
Am stat si m-am gandit pana mi-a iesit fum pe urechi, asta deoarece nu fac parte din categoria celor destepti,
ba mi-am mai bagat si piciorele in ligheanul cu apa rece si pana la urma am incropit niste scheme simplificatoare pentru actionari :idea:
Probabil ca ideia nu este noua si nu am inventat io roata, v-am spus ca nu sunt destept, si vin sa va arat cam ce a iesit.
Moaaa ce-mi place sa vorbesc :!:
O sa-mi angajez o secretara ca ma dor buricele degetelor
Revenind
Indiferent de solutia aleasa pentru actionari, electrica sau manuala, am pus pe planseta trei cazuri:
- trecere simpla de pe o linie pe alta;
- traversare (incrucisare) cu macaz (DKW);
- dubla joctiune (bretea) linie dubla.
Ideea era sa simplific situatia actionarilor si, cum am mai spus, indiferent ca sunt electrice sau manuale numarul de comenzi sa fie cat mai mic.
Ideea mi-a venit din actionarile cu servomotoare din alte domenii ale modelismului de la care am "furat" crucile sau cum se numesc ele si tijele de actionare.
Daca ei folosesc timonerii de ce nu am face si noi asa.
Ce a iesit?
Trecere simpla de pe o linie pe alta
Dupa cum se poate observa in schema am redus numarul motoraselor de macaz de la doua la unul singur.
Este un castig sau nu?
Actionarea se poate pune la unul dintre cele doua capete la/de la motor.
Logica este foarte simpla.
Daca un macaz este pozitionat pentru abatuta si celalat poate fi la fel fara sa incurce traficul.
Evident ca nu putem crea situatia reala in care un schimbator de cale este pe directa si celalalt pe abatuta dar asta NU ne intereseaza.
Important este ca putem rezolva si in alt mod actionarea.
Reperele le putem confectiona singuri iar la tije, aici este aici, este nevoie de unele reglabile pentru a ajusta foarte bine distanta.
Poate ca este mai multa munca pentru confectionarea mecanismului dar sigur merita.