AF EA 060 in digital

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
hgdan a spus:
EU cred ca e defect decodorul

Banuiam ca pana la urma ajung sa schimb decodoarele intre ele. Am desfacut Delfinul este inuman modul in care trebuie operat pentru a evita ruperea firelor de alimentare. Nu am dispozitia necesara in aceasta seara... probabil aman pentru weekend. Multumesc pentru raspuns.
 
Toate locomotivele mele dotate cu decodoare ESU emit un bâzâit caracteristic înc㒠din momentul în care se pun în mişcare, pe când cele dotate cu decodoare Lenz tac chitic. Locomotiva mea BR17 Fleischmann bâzâie şi ea atunci când o rulez cu sunetul oprit. Conform unui LokProgrammer, decodorul este ESU LokSound 3.5 , deci... se pare c㒠aşa ştiu decodoarele ESU s㒠comande motoarele :D
Pe scurt, dup㒠câte cred eu c㒠ştiu, decodoarele digitale comand㒠motoarele prin intermediul unor semnale PWM, care determin㒠rotoarele acestora s㒠oscileze în jurul unor poziţii de echilibru, iar rezultanta acestor oscilaţii reuşeşte s㒠pun㒠motorul în mişcare cu turaţia dorită’. Dac㒠frecvenţa semnalului PWM se afl㒠peste limita de audibilitate, atunci oscilaţiile rotoarelor nu pot fi auzite, iar noi avem impresia c㒠motoarele funcţioneaz㒠total silenţios. Dac㒠frecvenţa PWM nu este îndeajuns de înaltă’, atunci noi percepem aceste oscilaţii sub forma bâzâitului despre care pomeneam. Atunci când decodorul respectiv are şi sunet, un eventual bâzâit al motorului poate fi mascat de sunetele emise de difuzorul din locomotivă’.
Deci pă’rerea mea este c㒠decodorul tă’u este OK, dar... aşa ştie, aşa face :fluierat:
 
Miercea,

eu am ESU pe locomotivele mele si nu aud nici un bazait, la orice viteza le-as rula :roll:
 
Mircea, PWM-ul la ESU este fie 15, fie 30 kHz, deci daca se aude ceva atunci e un tiuit (putin probabil).

Alta e buba: din cand in cand, decodorul opreste semnalul PWM pt. a citi tensiunea BEMF generata de motor prin rotirea inertiala; aceste intreruperi au o frecventa joasa si, la turatii mici (primele trepte de viteza) apare o 'bataie' intre cele 2 frecvente (rotatie + BEMF) perfect audibila.

Solutia este dezactivarea BEMF.
 
Am si eu un "motor tiuitor" si inclin sa-i dau dreptate lui mpursu - frecventa PWM e "auzibila".
Din pacate la decodorul meu (un decodor montat din fabrica pe un TRIX) n-am documentatia completa (si mai e montat si la un motor Faulhaber), asa ca nu pot/nu-mi vine sa ma joc cu parametrii, da' in cazul unui LokSound (a carui documentatie se gaseste la esu pe site) si la un motor "normal" as incerca sa schimb parametrii de comada a motorului.

LE @ dac: la mine e un tiuit (frecventa inalta).
 
Probabil ca citeste mult mai rar BEMF astfel incat 'bataia' coboara in domeniul infrasunetelor ( <20Hz ).
Dupa mine, 10 citiri BEMF pe secunda ar fi suficient, iar lag-ul (1/10 sec) suportabil.
 
mpursu a spus:
dar nu doresc s㒠anulez compensarea la sarcină’,
O dezactivezi si faci un test sa vezi daca de acolo vine, dupa care o reactivezi.

EDIT @dac: eu stiam ca bemf se "citeste" in pauzele semnalului PWM (adica are aceeasi frecventa cu semnalul de comanda a motorului). Din pacate in internet nu reusesc sa gasesc nici un document care sa ma contrazica. Ai vreun link care sa "documenteze" oprirea semnalului PWM de care pomenesti mai sus? Merci.
 
Daca imi aduc bine aminte informatia aparea pe forumul ESU.

Este oricum imposibil sa citesti BEMF cand semnalul PWM e 'low':
Conversia AD necesita un timp de achizitie ~ 50 uS. La viteza maxima a loco - treapta 128 de viteza (de fapt 126) - deci cel mult 1/128 din perioada frecventei PWM semnalul e 'low'. Asta ar necesita o perioada PWM de 128 x 50 uS = 6,4mS deci frecventa maxima a PWM ar fi 156 Hz !!!

Altfel spus, la un PWM de 20kHz, perioada PWM este de 50 uS deci conversia AD ar dura intreaga perioada, atat 'high' cat si 'low'.
 
He, he, niste calcule puteam sa fac si eu inainte sa intreb. :mrgreen:
Nu-s chiar total de acord cu toate socotelile tale (in functie de frecventa si rezolutia dorita timpul de conversie poate fi mai mic), da' oricum as da-o nu e timp s-o faca de fiecare data.
Merci de explicatii si de rabdare.
 
mpursu a spus:
Toate locomotivele mele dotate cu decodoare ESU emit un bâzâit caracteristic înc㒠din momentul în care se pun în mişcare...


Am schimbat placile intre ele, am schimbat decodoarele. 100% probelma este generata de decodor - masina care are intstalat LokSound-ul bazaie.
 
Dezactiveaza BEMF programand valoarea 18 in CV49 si vezi daca dispare bazaitul. Verifica daca reapare la activarea BEMF val 19 -> CV49.
 
dac a spus:
Dezactiveaza BEMF programand valoarea 18 in CV49 si vezi daca dispare bazaitul. Verifica daca reapare la activarea BEMF val 19 -> CV49.


Mi-as dori sa pot face asta insa cu Piko Digi 1 nu pot face mare lucru (sau nu stiu eu cum) . Am sa achizitionez un LokProgrammer in curand.

Daca tot am bricolat prin loco ma gandeam sa pun iluminat in cabina pe AUX2 (firul mov).
Aici am sa va rog sa ma ajutati pentru ca e prima data cand ma joc cu decodoarele.

Am conectat pinul 7 (firul albastru+) si firul liber mov (-) la un voltmetru, m-am jucat putin cu tastele F dar nu se intampla nimic (voltmetrul ramane undeva la ~0 V). In schimb F-urile controleaza o serie de sunete: suierat, fluier samd. Sa fie o problema de mapare care poate fi rezolvata doar prin programarea CV?
Curios este ca daca pun statia pe standby (emergency stop) am 2.5V pe voltmetru.