Probleme cu un decodor Digitrax

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

atraian

Active Member
4 Aprilie 2009
85
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare
Am o problema cu un decodor Digitrax DH 163 P instalat pe o locomotiva Liliput BR 05. Motorul nu asculta de comenzi decat cu o mare intarziere: Ii dau sa mearga inainte sau inapoi si locomotiva nu porneste decat foarte incet si dupa o mare perioada de timp. Am observat ca, daca aprind farurile insa, locomotiva functioneaza normal si asculta de comenzi.
Poate cineva sa ma ajute sa-mi spune ce se intampla de fapt si ce se poate face?
Multzam. Traian
 
MPU, dupa cum zice mai sus se pare ca la aprinderea luminilor locomotiva se comporta normal.
Atraian, eu zic in primul rand sa incerci o resetare a decodorului asta dacaa nu ai facut-o deja. Poate ai alocat butonul de lumini unei alte functii, desi nu ar trebui sa se mai aprinda luminile in cazul asta.
 
Este f. posibil ca MPU sa aiba dreptate: cineva sa fi setat in mod deliberat valori mai mari in CV3 si CV4 pt. a simula inertia trenului la pornire si oprire.
 
Dac ce legatura poate avea cu luminile in cazul acesta ? Si eu mizez pe setarea acelor CV-uri dar nu mai reusesc sa fac legatura cu luminile... o fi de domeniul fantasticului ?
:D
 
nu cumva functia ce anuleaza setarile ptr CV3 si 4 este suprapusa cu functia pentru lumini?si la aprinderea luminilor se activeza si cealalalta functie si locomotiva functioneaza "normal"?adica fara intarziere la pornire si oprire...
 
Este probabil sa se fi mapat "shunting mode" peste F0, desi nu am reusit sa gasesc CV-urile responsabile... Intr-adevar, un reset general (scrie 8 in CV8) ar fi indicat.
 
chiar daca e activat sau dezactivat "shunting",pornirea si oprirea intarziata se mentin,functia de manevra reduce decat viteza maxima la jumatate.
exista o functie care activata,anuleaza toate setarile CV3-4,iar locomotiva raspunde imediat la comanzi,ca in analog.cred ca este suprapusa peste lumini.
 
@cosmin
La decodoarele ESU este asa cu spui tu; la Digitrax:

"Switching speed is controlled by CV54. The factory setting is 000/x00 for
OFF. To turn on the switching speed feature, program CV54 to a value of
001/x01. When this feature is on, use F6 to activate and deactivate switching
speed. When switching speed is ON and F6 is ON, the switching speed feature
is on. With the feature on the throttle’s target speed is effectively reduced by
about 50% and the effects of accel and decel programmed into the decoder are
reduced by 1/4
. This is useful for yard switching operations"

Alta posibilitate de dezactivare a inertiei nu am gasit.
Nu prea inteleg insa "by 1/4": cu 1/4? la 1/4? Eu as fi folosit "with" sau "to"...
 
La multi ani pentru toata lumea.
Am inceput prin a modifica CV 54 (Torque Compensation and Switching speed Features) la o valoare x00/000 care dezactiveaza compensarea de sarcina si apoi la x01/001 asa cum sugereaza ‘dac’. Locomotiva s-a comportat la fel. Pe urma am umblat la modul de accelerare. Decodorul avea programat (de mine) “Loadable speed table’. Accelerarea/decelerarea fiind definite de fuctiile de la CV65 la CV95 si se activeaza cu CV29 cu valoarea x16/022. Asa ca gandindu-ma ca curba ar putea avea valori anormale am dezactivat acest tabel punand CV29 o valoare de x06/006. Acum accelerarea decelerarea e definita de CV03 si CV 04 si valorile min, med si max de CV02, 05, 06.
Nimic nou. Locomotiva s-a comportat exact la fel ca inainte asa ca am purces la un reset general: valoarea x008.008 in CV 8 . La fel!. Lucrul acesta se intampla sub comanda unei statii Digitrax Zephyr DCS50 si sub comanda unei statii PIKO.
Va multumesc pentru sfaturi, am, sa dau o cautare pe internet sau schimb decodorul.