Minidecodorul DIGITRAX DZ 125........

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Aseara am avut ocazia sa instalez primul meu decodor Digitrax DZ125 intr-o locomotiva diesel de manevra Liliput. <a href=http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=l132496>Locomotiva</a> este foarte mica (~7cm lungime), iar spatiul rezervat montarii unui decodor este destul de restrans. Solutia cea mai convenabila ar fi fost instalarea unui ESU Basic (decodor fiabil si destul de performant pentru clasa sa) in cabina, dar nu am vrut sa fie vizibil, asa ca am apelat la DZ125 care exceleaza prin dimensiunile sale reduse. In forma sa cea mai ieftina, acesta nu are mufa digitala, asa ca am construit una din mufa dummy deja instalata in locomotiva, la care am mai adaugat pinul 7. Dupa asamblare, decodorul a intrat complet sub carcasa locomotivei fara sa fie vizibil nici macar un fir catre exterior.

Au urmat testele pe o centrala Roco Multimaus. Am ramas placut impresionat de faptul ca la viteze mici motorul nu "zumzaie" si are un mers liniar, fara "hopuri". Dupa 20 minute de rulare in toate modurile posibile, DZ125 s-a incalzit, insa in limitele normale.

Ca nota negativa, nu este implementata functia F1. In cazul meu este ok deoarece locomotiva este diesel si nu am unde folosi aceasta functie, dar daca vreti sa-l montati intr-o locomotiva cu aburi si vreti sa activati generatorul de fum prin F1 atunci nu veti putea; solutia ar fi sa montati generatorul in paralel cu una din lumini sau sa renuntati la lumina din spate, conectati generatorul la aceasta iesire si programati CV61 cu valoarea 1 sau 3 - in acest fel la apasarea lui F0 se comanda lumina fata, iar cu F4 se comanda generatorul de fum.

Referitor la setarile implicite ale decodorului:
-la accelerare are un timp de raspuns destul de mare (~1sec) de la actionarea telecomenzii si pana cand incepe sa-si modifice viteza (probabil trebuie umblat la CV03, CV55-57); la decelerare raspunde normal
-nu merge in analog (probabil in CV29 bitul 2 trebuie setat la 1)

De retinut la schimbarea adresei locomotivei: in momentul in care CV01 (adresa) este programat, decodorul in mod automat seteaza CV19 la 0, CV29 la 0, CV55 la 80, CV56 la 30 si CV57 la 0. Deci vor fi dezactivate functionarea in analog (trebuie setat CV29 la 6 pentru reactivare), precum si compensarea de sarcina (CV57 va trebui setat la o valoare diferita de 0 (5~6) pentru reactivare).
 
Un decodor destul de bun pe care il recomand este M1 fabricat de cei de la TCS.
Il folosesc de mult si pot spune ca o data ce l-am incercat nu am mai fost tentat sa cumpar alte modele.

la dimesiuni este un pic mai mare decat DZ125:
14.4mm x 9.12mm x 3.43mm

dar este si mai "puternic":
1.3 A si 2 A varf.
Are si compensare de sarcina BEMF.
 
Salut Dot si bine ai venit printre noi . Interesanta parere despre TCS .....hmmm . Ai TU ceva experienta cu M1 (eventual impartaseste-ne ce controller DCC folosesti?) .
Merci
Eu am unul primit cadou , este un DP2 , dar poate nu prea ma pricep pe la setari ( este adevarat ca Bachmann E-Z este o "jucarie" si nu prea pot sa fac mai nimic cu el , dar la vremea la care l-am cumparat a meritat toti banii ) si nu prea am reusit sa fac nimic cu un mogul 2-6-0 ( am incercat doar versiunea plug'n'pray , fara sa umblu la setari de CV-uri ) .
p.s. pe forumuri nu prea am vazut comentarii bune despre ele , dar poate ne poti impartasi tu cate ceva despre experienta ta cu ele , ar fi interesant , mai ales ca sunt la pretul "dan-decoderelor" de la noi 8)
 
Am vreo 5 montate pe locomotive N, HO, On30 si nu am nici o problema cu ele.
Cei de la TCS au introdus compensarea de sarcina de vreun an la toate decodoarele lor, cele mai vechi aveau doar "dither" dar mergeau la fel de bine.

"Dither" este denumirea lor pentru o tehnica de comanda a motorul in trenuri de impulsuri care imbunatateste comportamentul la viteze mici.

Ca si statie DCC le-am probat cu NCE, Roco, Atlas si merg fara probleme.

Ai incercat sa-l resetezi la setarile din fabrica? Nu stiu daca E-Z poate programa decodoare.
 
Salut!
Am achizitionat un decodor Digitrax DZ125 si as vrea sa stiu daca are cineva manualul acestui decodor si daca il poate scana si posta pozele aici pe forum.
Multumesc.
 
Multumesc pentru link, m-am uitat si eu pe acolo dar nu am gasit nimic in legatura cu tabelul CV-urilor, deci am si eu nevoie de tabelul complect al CV-urilor pentru acest decodor, daca ma poate ajuta cineva.
 
cauta manualul decodoarelor http://digitrax.com/ftp/decodermanual.pdf adica asta si o sa gasesti acolo tot ce vrei despre cv-uri si altele...
 
sesamcave a spus:
Problema este ca ,atunci cand faci orice schimbare in ele(schimbi adresa ,schimbi viteza etc etc) si FACI ACEASTA SCHIMBARE CU O ALTA CENTRALA ,ALTA DECAT DIGITRAX :evil: :twisted: , atunci decoderul "uita" sa mai mearga si in analog.

NU SUNT DE ACCORD.
La mine nimic nu se "uita" in orice decodor pe care il am. Chiar si in Digitrax DZ-125 (la mine ROCO Multimaus si Lokmaus R3 pe bustere 10764).
Daca ati pierdut posibilitatea a lucra in analog - uitati-va la CV-29.
 
Salut !
Pai asta am zis si eu: eu am schimbat doar adresa 3 --care este standard la orice decodor, cu o alta adresa pentru ca asa aveam nevoie---si atunci decodorul Digitrax a "uitat " sa mai mearga si in analog.
Acest lucru s-a intamplat si cu statie Roco Multimaus si cu statie Lenz set 100....ce rost are sa spun prostii :D ???
Clar ceva se intampla in CV-ul 29 !

Marius.
 
Pă’i la mine nu s-a schimbat nimic in CV-29. Poate ceva e cu "firmware" a decodorului (exemplar concret) pe care l-ati incercat?
Eu în al meu DZ-125IN am schimbat CV-3, CV-4, adresa şi la CV-29 nu s-a schimbat nimic. L-am incercat si pe analog - merge.
De fapt tare mi-a placut 125-lea. Cred ca in viitor am sa le cumpar numai pe ele.
 
Revin cu întrebarea pe care ştiu c㒠am mai adresat-o undeva pe acest forum, dar funcţia "Că’utare" nu prea m-a ajutat s㒠o gă’sesc :oops:
Anume, ce ar trebui s㒠modific în CV-urile decodorului Digitrax DZ125 montat în locomotiva E69 Piko pentru ca ea s㒠mearg㒠frumos şi uniform începând cu treapta 1 de viteză’?