Lemn recuperat de la caile ferate, mai poate fi folosit?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

samov

New Member
10 Iulie 2011
4
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Lemn recuperat de la caile ferate, mai poate fi folosit?

Dupa cum unii dintre dvs stiti, lemnul este fiert in creozot sau alta substanta pentru a-l face rezistent la intemperii.

Mai poate fi folosit la ceva? Stie cineva cum sa elimin mirosul specific de "petrol"?
 
Probabil te referi la faptul ca traversele de lemn si stilpii telegrafici sint impregnati cu creozot.

Dupa cum ai vazut in zona adiacenta caii ferate(la fostele cantoane acum locuinte private) pot avea urmatoarele folosinte: stilpi de gard, corni si cel mai adesea lemn de foc insa cu asumarea riscului ca infunda repede cosul.
 
Da. La traversele de lemn ma refer.
Gasisem pe forum ceva cu impregnare cu "creuzet". Am modificat cu termenul tau.

Conform normelor EU, creozotul este toxic si contactul indelungat poate produce cancer. Teoretic s-a interzis folosirea in aplicatii rezidentiale.

Am gasit totusi un studiu care spune ca fierberea reduce continutul aproape total.

http://www.srs.fs.usda.gov/pubs/ja/ja_shupe013.pdf

Ce se poate face?
 
Dar ce vrei sa faci cu traversele de vrei sa scoti creozotul din ele?
 
In ce masura se mai pastreaza proprietatile lemnului daca il fierbi ? In prima instanta sa presupunem ca scoti creozotul din el dar cred ca la fierbere se intampla multe. Sunt ferm convins ca majoritatea vor crapa.

Sa presupunem ca reusesti sa scoti mirosul si sa nu ii strici proprietatile , daca ar fi asa ai putea sa il folosesti la lucrari gospodaresti sau industriale.

Nu sunt sigur ca daca il fierbi e sanatos pentru organisme sau pentru natura. Vaporii rezultati prin fierbere unde se degajeaza ? Cred ca iti trebuie o instalatie complexa pentru fierberea unei traverse sau fierberea mai multor traverse. Asta implica niste costuri destul de mari, si nu stiu in ce masura acoperi costurile cu traversele recuperate....
 
De exemplu, într-un sat aflat la 50 km de calea ferată’, un pârâu lung de 100 m. a fost acoperit cu traverse recuperate, pentru a-l putea face practicabil că’ruţelor.
înainte, pe marginea pârâului, era doar o că’rare unde abia încă’peau 2 oameni.

E.
 
Apoi vorbeşte cu primaru`.
Io am semnalat doar o stare de fapt.
Nu sunt puse în apă’, ci peste apă’, dup㒠ce au fă’cut pârâului ziduri de sprijin din beton.

E.
 
traverse de lemn sau de beton?
ca de beton am vazut si eu pe muuuulte strazi intr-o comuna unde este o sectie de linii.

Aici era vorba de traversele de lemn, or pentru a scoate prin fierbere solutia din ele nu ar fi necesar un fel de :D cum sa-i spun instalatie, in care sa se colecteze vaporii care apoi sa fie condenzati ca sa rezulte intr-o ,, galeata" creozotul?
Cum ar fi un cazan de tuica.

Da cum zice sogard de fapt tocmai pentru ai mari durata de exploatare se impregneaza, acuma ce rost are sa-l scoti. Daca te uiti la anumite traverse o sa vezi ca sint foarte foarte vechi si sint crapate si putrezite, cu tot creozotul din ele.

Si ce nu stiu eu e daca se mai fac traverse de lemn, ca ultimamente am vazut de beton inclusiv la inimile de incrucisare.

Revin cu intrebarea ce vrei sa faci cu ele, ca de unde le ai asta se poate rezolva.

Poate le iei direct fara creozot
http://www.impregnat-traverse.ro/despre.html
 
Traverse de lemn noi vă’d deseori, unele aduse foarte recent, degajând un miros foarte puternic.

Am vă’zut şi altele abia montate, din pă’cate n-am prins exact când montau, ci la diferenţ㒠de câteva ore sau o zi, două’. Am vă’zut c㒠în unele locuri se monteaz㒠în prim㒠faz㒠una nouă’, alta veche şi tot aşa.

Interesant e c㒠anumite stive de traverse provenite de la linii scoase se „micşorează’” aşa, pe zi ce trece, cu toate că’-s legate cu sârmă’... S㒠vedeţi ce focuri rromâneşti bune se fac... :twisted:
 
:) Nu ca nu ar fi destule pe marginea caii ferate pe drumul Bucuresti Sinaia, unele chiar langa Mefin sinaia, le-am vazut acum cateva saptamani din drum, iar ieri cand am fost la Sinaia "abia se mai vedeau". :)

In alta ordine de idei, lucrez o firma care a cumparat terenul de la o veche fabrica de armament. Fabrica avea propriile cai ferate pentru access si depozitare.

Cand a fost cumparat, s-a cumparat si un segment de cale ferata aferenta terenului, practic trecea prin mijlocului lui. Inainte cred ca a fost o statie de trasfer din vagon in vagon pentru substante chimice.

In timp unele traverse, care deja imlinisera cred eu 40 ani, au trebuit inlocuite si cele vechi inca sunt prin curte pe acolo.

Vroiam sa fac din ele bar :D
tfa2003 a spus:
Sau mai bine zis: De unde ai "luat" tu traversele ? :)
 
samov a spus:
Vroiam sa fac din ele bar :D

Bar cu iz de cale ferata .... hmmmm ce mistoo ! Nostalgie, cand eram mic mergeam pe calea ferata si simteam mirosul de lemn impregnat, ce mult imi placea. Acuma aflu ca e toxic... :D
 
sogard_2003 a spus:
samov a spus:
Vroiam sa fac din ele bar :D

Bar cu iz de cale ferata .... hmmmm ce mistoo ! Nostalgie, cand eram mic mergeam pe calea ferata si simteam mirosul de lemn impregnat, ce mult imi placea. Acuma aflu ca e toxic... :D

Pesemne c㒠cei care lucreaz㒠în CFR ar trebui s㒠primeasc㒠un spor de toxicitate din cauza creozotului din traverse...? Dar noi, 㒺tia care ne-am tă’bă’cit picioarele pe calea ferată’, ce ne facem? :(|)

Hai c㒠ne ajut㒠wikipedia. V㒠las pe voi s㒠gă’siţi alte 2 surse din care s㒠reias㒠faptul că’, CREOZOTUL nu este cancerigen!!! S㒠citiţi studiul de caz de la sfârşit. :D :D :D

http://en.wikipedia.org/wiki/CreosoteHealth_effects_of_coal_tar_creosote

PS: Poa' să’-mi spun㒠mie cine vrea c㒠e toxic, să’-mi demonstreze cu cine ştie ce studii, eu tot pe calea ferat㒠o s㒠merg. Åži cred c㒠şi voi sunteţi de aceeaşi pă’rere cu mine. Am colegi care au bunici mecanici/fochişti care numai ei ştiu cum duceau trenurile în vremurile de demult şi îi ţine Dumnezeu în viaţ㒠şi la 80-90 de ani. So... zicea cineva... "Cât te-a ţine fuioru'..."
 
Salut

Poti face multe cu el, inclusiv fundatii pentru case avind in vedere ca este extrem de rezistent. Pe linga fundatii poti face ceea ce se numea in trecut talpa casei, insa trebuie chertat.
 
Hm, ma indoiesc ca ar baga cineva in prezent traverse de lemn in fundatie, cita vreme nici cele de beton nu sint bune la fundatii, desi unii le mai folosesc.
 
Acum revin cu câteva poze, privind utilizarea în alte scopuri decât pentru cele ce au fost fă’cute ale traverselor de lemn.

Depozit:



Pod peste pârâu:

aici şi că’ţelul meu.



Acoperirea pârâului:





Coordonate GPS:

46°47'51.79"N
23°15'28.39"E

E.
 
Am descoperit o informatie interesanta.
Traversele care au fost "folosite" 20-30 au continut foarte scazut de creozot, mai ales daca au stat in ploaie si apa...

Pe o perioada lunga de timp concentratiile scad. Nu e chiar "nemuritorul"