Mari inventatori romani in domeniul feroviar

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
Ca si in multe alte domenii (aviatie, fizica, chimie, telecomunicatii, constructii, etc),si in cel feroviar, Romania a avut inventatori, de renume mondial.
In fruntea lor se impune Anghel Saligny(la muzeul CFR exista un „colt memorial”, unde se afla biroul sau de lucru), care a realizat: podul de la Cernavoda, folosit si azi, silozurile din beton-armat, din porturile Braila si Galati, a proiectat si construit numeroase sosele si cai ferate (dintre care amintiesc: Targu Ocna- Adjud, Barlad- Vaslui, etc ), a realizat portul modern Constanta, tunelul din portul Constanta, cele 8 poduri metalice mari de pe linia Buzau-Focsani, etc.
De asemenea, amintesc si de: I. G. Duca (inginer, proiectant de sosele si cai ferate), Teodor Dragu (inginer; in 1887 inventeaza primul „injector rational”, pentru incalzirea cazanelor locomotivelor cu combustibil lichid-pacura), George Cosmovici (inginer; inventeaza cutia de ungere, in 1906, si pulverizatorul; ambele inventii se afla expuse la muzeul CFR), Sava Rogozea (inventeaza macazul nederaiabil ), Tache Brumarescu (inventeaza un sistem originar, de cuplare automata a vagoanelor), Elie Radu (inginer; 1853-10 octombrie 1931; studiaza, proiecteaza si construieste, el singur, 475 km de cale ferata, studiaza si proiecteaza 175 km, construiti de alti ingineri, participa la constructia unor linii importante, cum ar fi: Pitesti- Curtea de Arges, Targu Ocna- Palanca, Bacau- Piatra Neamt, Barlad- Galati, cu marele tunel de la Beresti, introduce sina de tip "greu”- 40-46 kg/ml, introduce „stilul romanesc”, la constructia garilor de pe linia Targu Ocna- Palanca, cum ar fi mica si cocheta gara Brusturoasa, etc), inginerul Mihail Ramniceanu (realizeaza linia de pe valea Oltului, elaboreaza „metoda romaneasca de constructie a tunelurilor in soluri argiloase,etc), fara ca lista sa fie epuizata.
 
sincer cred ca se darama mai curand asta nou, facut in epoca de aur, decat cel original de la 1800 toamna (mereu cand trec pe acolo sunt socat si ma gandesc cum au putut oamenii aia de acum mai bine de un secol sa ridice o astfel de minunatie); dar ce-i drept, traficul e oprit pe podul vechi, parca au oprit si linia de contact, desi as putea sa pariez ca cu minore reparatii (dar facuta la carte) cred ca ar mai rezista inca vreo 50-100 de ani de acum inainte
avand in vedere si design-ul podului care e chiar misto, pe unde mai pot gasi si eu poze cu poduri made by Anghel Saligny ?
si apropos: ce tunel e in portul c-ta ?
 
Interesante si momentele din viata lui Anghel Saligny, in care vedem ca "romanismele" functionau si pe vremea lui. Ma refer la faptul ca la noi exista tendinta de a crede ca intotdeauna proiectele/metodele/conceptele straine sunt mai bune decat cele autohtone.
 
si apropos: ce tunel e in portul c-ta
Se cheama "tunelul Palas" si este amplasat la iesirea din Gara Constanta catre Mangalia - linia Constanta - Mangalia trece peste el in apropiere de portalul de intrare dinspre triaj.
 
Sunt convins ca, mai ales pentru iubitorii Ep.II, este foarte cunoscuta locomotiva 19 1001 (ca model scoasa de curand de BRAWA). O masina cu abur, 1'Do1', cu motoare cu abur independente pe fiecare osie motoare. Nu stiu insa cati cunosc faptul ca o astfel de locomotiva fusese proiectata de Henri Coanda. Diferenta consta in faptul ca motoarele erau orizontale si situate in interiorul fremului.

PDI