Dublari de linii cf in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
Prima linie de cale ferata dublata, din reteaua CFR, a fost linia Bucuresti Nord- Chitila (actuala "linia 3 Chitila"), in lungime de 9 km, in 1891.
Pana in 1918, vor mai fi dublate liniile:
-Iasi- Letcani (pe atunci, statia se numea "Cucuteni"), in 1896, pentru
trenurile care transportau materiale la constructia liniei Letcani-Dorohoi
-Chitila- Brazi- Ploiesti (actuala Ploiesti Sud), in 1909
-Ploiesti- Buzau
-Ploiesti- Buda- Campina (in 1912)
De asemenea, este posibil ca inca din aceasta perioada, sa fi fost dublate si liniile de racord:
-Bucuresti Nord- Bucuresti Grivita
-Bucuresti Nord- Bucuresti Nord Grupa AT
-Brazi- Ploiesti Triaj
In Transilvania, inca nu se intreprinsesera nimic in directia dublarii cailor ferate.

Noi lucrari de dublare incep in perioada interbelica:
-Cernavoda Pod- Saligny Est- Medgidia- Palas- Constanta, in 1932
-Adjud- Marasesti- Tecuci, in 1933
-Teius-Razboieni-Campia Turzii- Apahida, in octombrie 1938
De asemenea, si racordurile:
-Brazi- Ploiesti Vest
-Palas- Constanta Port

In anii celui de-al doilea razboi mondial, s-au efectuat alte lucrari de dublare, in special in scopuri strategice si militare;
-Teius- Coslariu Gara Podu Mures- Blaj- COPSA Mica, in 1940
-Campina- Brasov, in 1940
Liniile de racord (cu ocazia inceperii construirii noului triaj Brasov):
-Darste- Ram.1 Brasov- Brasov Triaj
-Brasov- Ram.2 Brasov- Brasov Triaj

-Buzau- Marasesti, in 1942.

In perioada 1945-1965, prea multe informatii despre liniile dublate nu am putut obtine. Cel mai probabil, in aceasta perioada, accentul fiind pus pe refacerea si consolidarea retelei feroviare, nu s-au efectuat lucrari ample de dublare. Totusi, ar fi cateva linii dublate acum:
-Buzau-Faurei
-Apahida- Cluj Napoca
-Ram. Pod Grivita- Bucuresti Baneasa- Pantelimon
Precum si racordurile:
-Brazi- triaj Ghighiu- Corlatesti
-Corlatesti- Ploiesti Est
Astfel, la sfarsitul anului 1959, se aflau pe reteaua CFR, 702 km de cale ferata dubla.

Pentru sporirea capacitatii de circulatie, in anul 1965, Intreprinderea de Constructii Cai Ferate, incepea lucrarile de dublare masiva a liniilor cu trafic intens, astfel:
-1965- 1971 Faurei- Braila- Barbosi- Galati
Ramificatie Tunel- Galati Marfuri
Galati Marfuri- Galati Larga
-1965-1972 Bucurestii Noi- Chiajna- Caracal- Craiova
-1968-1972 Chitila- Titu- Golesti
-1969-1971 Pantelimon- Ciulnita- Fetesti
-1970-1974 Brasov- Sighisoara- Copsa Mica
-1970-1972 Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava
-1972-1975 Adjud- Bacau- Roman- Pascani- Suceava Nord
-1974 Mogosoaia- Otopeni- Constantin David- Ram. Pasarea
-1975-1978 Pascani- Letcani
Iasi- Nicolina
Tandarei- Fetesti
Constanta Ram. 1- Constanta Marfuri- Siutghiol
Constanta- Agigea Ecluza HM.
Armasesti- Urziceni
Craiova- Filiasi
Craiova- Craiova Triaj- Cernele
Sibiu Grupa Selimbar- Podu OLT
Teius- Coslariu- Ramif. Coslariu- Alba Iulia- Vintu de Jos
-Simeria- Ilia
Coslariu Pod Mures- Coslariu
Simeria-Hunedoara
Simeria- Subcetate- Petrosani- Livezeni
Apahida- Dej Calatori
1979 Bucuresti Nord- Bucurestii Noi
1978- 1980 Barlad- Crasna- Munteni
Beclean Pe Somes- Dej
dupa 1981 Buhaiesti- Rebricea HM
Nicolina- Barnova- Grajduri
Adjud- Onesti
Prisaca Dornei- Campulung Est
Pojorata- Iacobeni
Tandarei- Faurei
Tecuci- Ram. Barbosi Triaj- Barbosi
Barbosi Triaj- Ram. Barbosi Triaj
Chiajna- Ram. Bucurestii Noi- Chitila
Bucuresti Triaj- Bucurestii NOI
Titu-Targoviste
Bujoreni Valcea- Cozia
Fliasi- Strehaia
Filiasi- Turceni
Targu Jiu- Targu Carbunesti
Ilia- Arad- Curtici
Arad- Santana
Caransebes- Cavaran
Timisoara Nord- Ronat Triaj Grupa D
tIMISOARA nORD- Ronat Triaj- Ronat Triaj Grupa D
Orlat- Saliste
Aplodu de Sus- Miercurea Sbiului
Cunta- Sebes Alba
Ram. Dej CCH-Ileanda
Cluj Napoca- Baciu Triaj- Huedin- Poieni
Alesd- Tileag
Oradea Est- Oradea- Episcopia Bihorului
Cazanesti- Andraseni HM
Giurgiu- Giurgiu Nord
1984 Constanta Port- Constanta Ram.3- Palas
1987 Fetesti- Cernavoda Pod
Ultima linie dublata este Ciulnita- Calarasi Nord, in 1988.
In 1989 era in stadiul de executie sau proiect dublarea tuturor liniilor ferate cu trafic intens.
In 1989 se afla in stadiul de executie dublarea liniei Tecuci- Barlad.
Dupa 1990, toate aceste proiecte sunt abandonate.
 
Dublate ar mai fi (dupa videclipurile yutube ) si: Giurgiu- Giurgiu Nord, Daia- Baneasa Giurgiu si Mihai Bravu- Comana
 
Dublate si:
-Ialomita HM- Ciorani (in 1983) (linia 701)
-Draganesti Prahova- Zanoaga HM (linia 701)