Situatia actuala a infrastructurii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
Din pacate, situatia infrastructurii feroviare este dezastroasa:
In 2006, 5.148 km de linie curenta (cca 50% din reteaua CFR; pana in 2009, procentul ajunge la 70%) sunt scadenti la reparatii curente, 3.225 de poduri feroviare au durata de viata expirata (din care 642 ar trebui urgent inlocuite), 15.346 (din totalul de 16.065) de macaze automate sunt scadente la reparatii capitale; mai sunt scadente la reparatii capitale: 67 din cele 170 de tunele, 5.735 km de instalatii BLA (din 6.660 km), 59 de substatii de tractiune electrica (din cele 77), 8.981 km linii de contact (din cei 10.407 km), 4.472 km de linii electrice de joasa tensiune (din cei 5.869 km), 10.425 km retele de telecomunicatii (din cele 12.071 km), 17 din cele 28 locomotive de interventie, 2.038 de vagoane (din cele 2286) iar 90% din gari ar trebui reconstruite.
Efectul acestei situatii este: existenta a nenumarate restrictii de viteza (peste 300), scaderea vitezei trenurilor (daca in 1990 viteza maxima pe reteaua CFR era de 140 km/h, iar cea medie de 120 km/h, astazi ea este de cca 65 km/h (iar, pe unele sectii, se merge mai incet decat pe vremea locomotivelor cu aburi!), dar si producerea de accidente feroviare (deraierea de la Mogoseni).
 
Anul 1995, un tren rapid pe relatia Suceava - Bucuresti:

Suceava- Adjud - 120 km/h
Adjud - Marasesti - 100 km/h
Marasesti - Ploiesti Sud - 120 km/h
Ploiesti Triaj - 90 km/h
Brazi - 100 km/h
Brazi - Bucuresti Nord - 120 km/h
 
Cand am zis ca viteza medie pe CFR era in 1990 de 120 km/h, am avut in vedere faptul ca am gasit tot pe un site ca pe Bucuresti-Ploiesti se circula cu 140 km/h.
Oricum, conform unui livret de mers, in 1984, pe Bucuresti-Ploiesti-Buzau se mergea cu 120 km/h.
Tinand cont ca exista material rulant in 1990, apt la 140 km/h, iar starea infrastructurii permitea, afirmatia pare plauzibila.
 
Eu zic ca reteaua cfr era in 90 toate liniile din Romania,iar viteza medie de circulatie se calculeaza cu toate liniile si toate trenurile,nu doar nu stiu ce rapid pe vreo magistrala.Parerea mea ...
 
Gam3 a spus:
Anul 1995, un tren rapid pe relatia Suceava - Bucuresti:

Suceava- Adjud - 120 km/h
Adjud - Marasesti - 100 km/h
Marasesti - Ploiesti Sud - 120 km/h
Ploiesti Triaj - 90 km/h
Brazi - 100 km/h
Brazi - Bucuresti Nord - 120 km/h

si acum 80 de ani...

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/1-3.jpg
 
Din pacate astazi jucam "Batuta: Tot pi loc, pi loc, pi loc / Sa rasara Busuioc"

Saptamana viitoare voi face un drum cu trenul la Bucuresti, din Cluj. M-am uitat pe mers si am observat, ca fata din ceea ce-mi aduc eu aminte din anii 1988-1995, cund un rapid/IC facea 7 ore pana la bucuresti, astazi acelasi rapid are dat pe mers: 9h24m, iar la intoarcere 8h51m, la care ei nu adauga aprox 1 ora intarziere din cauza lucrarilor de pe valea Prahovei. E vorba de R826/827.
Macar bine ca le-a picat fisa si l-au facut direct de Cluj cu vagoane pentru Sibiu.
Anul trecut, tot in perioada asta, am plecat la 16.00 de la Buc. Nord, avand la BV peste 20 minute legatura la Cluj. In mod traditional intarzia peste 1 ora si nu o mai prindea, si stateai pana venea trenul direct Bucuresti Cluj.

E.
 
Nu discut ca pentru cei care din Bucuresti vin la Cluj e mai lung drumul la intoarcere.
Vorba cantecului: "Lung ii drumul spre casa..."
Pentru mine e mai bine. Ajung mai repede :))


E.
 
Amiralul a spus:
120 km/h viteza medie in 1990 pe reteaua CFR? :D :D :D :-?
Nu citesti ce scrii?

Pe multe sectii se circula doar cu 140 pentru ca CFR nu avea vagoane de mai mult si nici semnalizare, in rest, locomotive si linii de mai mult de 140 km/h avea.
Cert e ca pe magistralele principale, cu exceptia sectiilor grele, se circula cu 100, 120 sau 140, daca e sa cautam in livrete.
 
Florinn a spus:
...
Cert e ca pe magistralele principale, cu exceptia sectiilor grele, se circula cu 100, 120 sau 140, daca e sa cautam in livrete.
Restrictiile de viteza nu sunt trecute in livrete...;)