Linii largi si incalecate de pe teritoriul Romaniei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
As vrea sa deschid un subiect nou, despre caile ferate largi si incalecate, de pe teritoriul Romaniei.
Din cate am putu sa aflu, aceastea ar fi:
1. Linii incalecate cu 4 sine:
-Diakovo/Halmeu- Porumbesti
-Campulung la Tisa- Sighetul Marmatiei- Camara Sighet- Valea Viseului
-Vadu Siretului/Punct control KPP/Vicsani- Dornesti
-Ungheni/Punct control KPP/Ungheni Prut HM- Socola
-Falciu-Prut
O situatie speciala ar fi intre statiile Galati Larga- Galati Marfuri- Ramif.
Tunel- Ramif. CSG, unde linia este dublata si electrificata, unul dintre
fire fiind linie incalecata.

2.Linii largi
-Teresva- Campulung la Tisa
-Valea Viseului- Berlibas
-Galati Larga- Giurgiulesti
O linie larga industriala se desprinde din magistrala 700 (la Ramif.CSG),, intrand in interiorul CSG.
 
Cu precizarea ca la Falciu nu mai este linie incalecata activa.
Linia a ramas incalecata de la pod pina la inima de incalecare/descalecare de unde linia larga merge spre grupa de larga iar linia normala este demontata pina la macazul de la grupa de normala.
 
Multumesc de precizari. 'A murit" fabrica de zahar de la Falciu, "a murit" si linia spre Moldova :(
Din cate stiu, linia Falciu-Falciu Nord HM (alaturi de linia Babeni-Alunu) sunt ultimile linii de cale ferata, date in exploadare in Romania) Linia Dangeni-Saveni n-am mai pus-o la socoteala, deoarece a fost inchisa la scurt timp de la inaugurare!
 
4545

<t>eu nu inteleg de ce linia de la halmeu este doar pt marfa si nu pentru calatori , posibil sa nu aiba staie pt boghiuri ? din cite stiu eu si pe la halmeu ar putea introduce tren pt ca linia este incalecata paina la Chop si as putea zice ca pt partea aceea a tari este ideala</t>
 
Daca are statie de schimbat boghiurile, asta trebuie sa fie la ucraineni, la Diakovo.
O singura data (intr-un mers de tren de prin 1998-1999) stiu ca a circulat un tren international Cluj Napoca- Oradea- Carei- Satu Mare- Halmeu/Diakovo- Koroleve- Chop/Ciarna nad Tisou.
Intradevar, ar fi o legatura mai scurta spre Slovacia-Cehia-Germania.
Cele mai plauzibile motive pentru care nu este utilizata pentru trenuri de calatori ar fi relatiile nu prea bune cu ucrainenii, dar nici conducerea CFR-Calatori nu cred ca se intereseaza prea mult.
 
In legatura cu linia de la Falciu. Care a fost logica construirii liniei ferate normale, dincolo de statia Falciu spre Moldova (statia Prut)? Din cate stiu, in statia Falciul exista inclusiv pod transcontainer, unde se realiza transbordarea containerelor din vagoane de ecartament normal, in cele de ecartament larg.

Si de la statia Galati-Larga, pana in statia Giurgiulesti a CFM (inainte de 1989 statia Giurgiulesti nu exista, statia de frontiera sovietica fiind Reni-Vest) exista numai linie larga?
 
nu nu exista nimic la Diakovo numai la Chop trenurile de marfa vin din Slovacia Polonia pe linia incalecata si a mai fost tren in 1998 Satu mare Chop .Pe ruta de la ucraineni se circula cu 20 km pe ora dar a fost pe acolo mav nostalgia tren istoric , dar se pare ca politica de marketing a Cfr e problema ca ar avea profit si daca trenul merge pina la Chop dar se poate merge pina in Polonia mult mai scurt . de vize nu cred ca mai sunt s au eliminat pt cetatenii Ue
 
Intrucit nu am mai calatorit in ultima perioada, cautit prin arhiva am gasit o poza cu rama UZ in Valea Viseului.

 
Ma indoiesc ca s-a circulat in peaj acolo, de vreme ce era linie incalecata si oprea in garile noastre.

Singurul loc in care a fost peaj in Romania a fost la Foieni in judetul Timis unde linia de la Iasa Tomici (Modos) trecea prin Romania fara sa aiba tangenta cu o cale ferata si mergea la Medija (Pardani).

terasamentul mai este si in prezent pe teren.

http://www.forumtrenuri.com/t374-ionel-romania-meda-pardany-serbia?highlight=serbia
 
Nu au mai circulat trenuri pe linia incalecata dintre Campulung si Valea Viseului cred ca ceva probleme legate cu traficu de tigari din zona, cred din 2010 sau 2009 .De fapt singurul punct feroviar pt calatori este la Viscsani-vadu Siret in rest toate celelalte sunt numai de marfa Halmeu,Galati Larga .Trafic de marda in zona Sighet nu cred sa fi fost ca sa merga in Ucraina probabil ca ar trebui un punct de schimbare a boghiuriilor si de aceea nu vad rost pt ca in acest mod marda ar trebui trasbordata din vagoanele ucraineene in cele romanesti fapt ce ar fi cam scump in pretul final .
 
Daca UZ are dreptul de a folosi aceasta cale ferata atunci este peaj.

Dar cum au circulat trenurile UZ pe acolo, peaj sau contra unei taxe de tranzit? pentru ca nu au circulat pur si simplu pe o cale ferata ci aaceasta a impus inchiderea circulatiei CFR manevrare de macaze, de semnale, instalatii etc, prin urmare cred ca s-a impus o taxa de tranzit sau cum s-o fi numit.

Linia exista in teren insa de pe forumuri am inteles ca din cauza contrabandei cu tigari traficul s-a sistat.
 
Da s a Sistat circulatia pe aceasta linie dar nu mergea chiar in peaj avea capat de linie statia Sighet circulau in regim international cu bilete Civ parca insa mai mult ca sigur s a sistan din cauza contabandei cu tigari care erau ascunse in tren .Marfa nu prea este pe acolo pt ca nu este o zona industriala rasarita cu exceptia ocnei de sare de la Solotvino nu este mai nimic in Zakarpatia asfel ca trenuriile ocolesc pe la Batevo-Chop si merg la Lvov .Da la marfa exista o taxa de tranzit si cred ca este mare asfel incat prefera sa ocoleasca pe la Chop.Dar se vede ca relatiile cu Ucraina chiar nu sunt deloc bune se observa asta in plus daca remarcati nici tren direct la Belgrad nu mai este , nici macar de la Tm asa ca ce sa mai zicem ne comportam prost cu vecini si nu e bine.
 
flo82 post_id=93620 time=1274365054 user_id=1358 a spus:
O situatie speciala ar fi intre statiile Galati Larga- Galati Marfuri- Ramif.
Tunel- Ramif. CSG, unde linia este dublata si electrificata, unul dintre
fire fiind linie incalecata.

Hello all!
I am railway enthusast from Zagreb, Croatia - hope it is not a problem to ask questions here in English! ;)
Let me please know - the broad gauge line Giurgiulești - Galaţi; what is the lenght of it and when it was opened as 1,520 mm line? Also, am I understand correctly that the line is double tracked and electrified? Also, when it was closed?

Thank you and regards
toma
 
Am citit pe celalat forum ca pe linia Sighetul Marmatiei-Cimpulung la Tisa pina la incalecara liniei trenurile erau compuse din vagoane CFR transpuse pentru cale larga.
Pina atunci am crezut ca trenurile erau compuse din material rulant sovietic.
in mersurile vechi tabela liniei avea mentiunea linie incalecata.
 
Hello Toma. The lenght of track from Giurgiulesti to Galati it's around 17-19 km To Galati - Larga.
The double rail between Galati and Galati -Gara Larga was never electrified. The rail coming from Giurgiulesti to ex Sidex Galati was double to allow Rusian trains to come in the comunist era with iron pelets and coal to Sidex. I never see romanian trains on 1450mm track, just large was used. I still remember the double diesel Russian locomotive making a lot of smoke dragging the long trains loaded with ore. From Gara Larga, the double track pass one metal bridge and meet the normal 1435mm romanian track. This one was electrified to secure the trafic to Braila-Buzau- Bucharest. After, the sector toTecuci-Marasesti-Adjud was also electrified to secure the northen coridor to Bacau-Iasi and up. Galati have a strange layout of track due to hills. Track Pass the bridge to Siret, enter to Barbosi Triaj and Barbosi train pass station. After Barbosi, track folow the banks of Catusa and Malina lakes till Filesti station, pass the Sidex racord and enter the tunnel in the way to main train station. When i was child, Gara Larga was full with trains loaded with cargo from all ex comunist block. Few years ago, i just go to visit the place and look ruined, empty. Double track is still there. From a old friend i just hear that Gara Larga was a important piece of railways traffic in the Eastern European corridor for cargo and passengers. When i will arrive home, i will go there to make few pictures and to post it for interested people.