Pod neterminat ... incompetenta?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin Tuica

Well-Known Member
Trenulist
14 Aprilie 2016
328
1
Bucuresti
YAHOO
florrinel
LOCATION
Bucuresti
Incompetenta?

In urma cu 2 saptamani vizionam un reportaj la TVR care se referea la finalizarea constructiei unui pasaj rutier peste calea ferata dubla, proaspat reabilitata in zona de nord a capitalei, mai precis in Pipera. Am ramas uimit sa aflu din acel reportaj ca finalizarea pasajului nu poate fi facuta deoarece ultimele grinzi care trebuiesc puse exact peste calea ferata nu au loc deoarece inaltimea este aceiasi cu cea a catenarei caii ferate.
Nu am inteles cine poarta vina acestei erori de constructie, cert este ca de mai bine de 6 luni de zile acest pasaj ar fi trebuit dat in folosinta. Reporterul a mai precizat ca in acest moment nu se mai intampla nimic pe santier.

Vali Sava, un pasionat bucurestean a fost in zona si a fotografiat grozavia dar nu a putut sa-mi confirme ca intradevar grinzile care trebuiesc montate ar intersecta catenara fiindca este foarte dificil sa-ti dai seama de la nivelul solului. El mi-a pus la dispozitie pozele de mai jos.

Nu stiu daca sa cred sau nu ceea ce a spus reporterul TVR, nici imaginile lui Vali nu m-au convins, insa daca lucrurile stau chiar asa inseamna ca suntem martorii unei noi dovezi de incopetenta maxima cu care ne-am tot obisnuit in ultima vreme si de care se pare ca nu o sa scapam prea curand.



 
Mda,

incredibil, la noi ca la nimeni,

totusi exista o solutie pentru problema de sus, solutie adoptata de multe ori la tunele:
- firul de contact coboara putin, la limita minima
- firul purtator se prinde direct de pot prin izolator evident, in ambele parti ale podului, el nu va traversa pe sub pod
- firul de contact va fi sustinut de un alt fir purtator care se afla si el foarte jos, la aproximativ 2-3 cm deasupra firului de contact (am mai vazut asa si la CFR)

Aceasta solutie se poate adopta pentru distante scurte, cum ar fi latimea podului de fata. Totusi e posibil ca grinzile sa vina mult prea jos astfel incat nici aceasta solutie sa nu se poate implementa.
 
Doamne Fereste!

o sa-mi atrag multe "prietenii" zicand asta, insa intr-adevar, la voi ca la nimenea! :(

solutia cu firul de sustinere al retelei de contact prins prin izolator de grinda podului se poate implementa (la noi) numai daca tablierul e fix, fara joc lateral, ceea-ce aici sigur nu este cazul... :-?

intrebarea este, cine este incompetentul? cel de la CFR care a livrat la firma care a facut studiul un gabarit dupa Codexul UIC 505-1 FARA CATENARA, cel de la firma care a gasit prin fisele UIC una FARA CATENARA si nu s-a obosit sa intrebe pe nimeni? acele planuri ar fi trebuit sa fie pe masa la CFR Infra si sa fie aprobate de acestia!

socotind lungimea tablierului care nu a fost montat, de ce nu se modifica proiectul podului cu grinzi precomprimate cu sageata pozitiva (3-4% panta pe fiecare rampa) pentru a castiga cateva zeci de centimetri? :roll:
 
Proiectul podului a apă’rut cam în aceaşi timp cu începerea lucră’rilor la calea ferată’... şi, deşi s-a lucrat cât s-a putut de româneşte la calea ferată’, tot a fost gata înaintea podului (vorba vine gata, c㒠tot pe un fir şi cu restricţie se circul㒠între Pantelimon şi Bă’neasa). M㒠gândesc, totuşi, nu cumva la momentul la care s-a proiectat podul terasamentul că’ii ferate se afla cu câţiva centimetri mai jos?
 
buna Dragos,

totul este posibil, nu ma mai mira nimic... pesemne ca cel putin doua birouri de geometri concurente isi castiga painea de toate zilele facand expertize si contra-expertize pentru avocatii celor doua parti, de sase luni de zile!

si cu zona de siguranta de 80cm deasupra firului purtator recomandata de UIC cum ramane? :roll:

Edit by Admin: greseala de scriere
 
atunci cand s-au inceput lucrarile la pod,proiectul acestuia deja fusese aprobat,banuiesc....si inainte de a fi aprobat ,nu se stia ca va fi "plantata" o catenara acolo?imi imaginez un asemenea caz pe o linie de TGV(nu conteaza tara)...
 
Distractia e ca avem doi stalpi de sustinere a catenarei care vin intre pilonii podului, deci trebuie demontati. Iata si o poza din alt unghi:
 
cosmin78 a spus:
nu se poate inalta podul?

A raspuns Horia Radulescu pe pagina anterioara despre o asemenea posibilitate.

Ma intreb insa cum e posibil sa proiectezi o asemenea lucrare cu asemenea erori?
Nici nu se pune problema ca terasamentul a fost cindva mai jos, ce aici se merge asa la ochi?

Nu ma pricep, dar anumite solutii cum ar fi prinderea firului de contact pe pod, sustinerea firului de contact de alt fir purtator sau sistemul monofilar, cred ca ar implica restrictie de viteza in zona.

Nici nu vreau sa imi imaginez ce se intimpla daca aceasta problema aparea la TGV, ICE etc.

Cu putina nostalgie as intra in socialismul utopic sa intreb chiar nu a mai ramas nimic din geniul si mindria de odinioara, adica de la Anghel Saligny incoace pina la cei care au construit ultimele poduri dunarene?

Ce ar fi patit proiectantii in epoca de aur pentru o asemenea eroare?
-------------------------------------

daca o asemenea eroare apare la un baraj??? mai bine ca la noi doar se demoleaza.
 
dantm a spus:
Ma intreb insa cum e posibil sa proiectezi o asemenea lucrare cu asemenea erori?

Pai la noi in tara nu exista proiectanti...se construieste asa "ca la noi" fiecare dupa cum il duce capul....
Acum vreo doi ani prin Bucuresti se refaceau toate strazile..borduri tortuare si carosabil,garduri ,flori...ce sa mai zicem ,ne indreptam spre o mica urma de civilizatie.
Binenteles ca domnu' Oprescu s-a gandit ca ar fi bine sa faca ceva util in orasul tuturor posibilitatilor si s-a apucat de spart toate trotuarele ca sa traga zecile de cabluri suspendate pe stalpi....inchipuiti-va cei care nu sunte-ti din oras sau din tara ..un trotuar cu un sant fix pe mijloc (daca pot spune mijloc) cu mormane de pamant ,gramezi de nisip si pietris...ciment facut la lopata in mijlocul strazii...muncitori tigani transpirati si fluierand dupa fete si consumand bere la pet de 2litri...si bietii pietoni transformandu-se in mici kamikaze pe carosabil sperand sa ajunga mai repede undeva intr-o zona cu putin troruar disponibil.faza tare e ca atunci cand te afli pe carosabil mai primesti si claxoane de la vreun sofer agitat careuia nu ii ajunge strada.
Sa nu mai zic ca acolo unde nu s-a putut face sant din cauza tarabelor s-a adoptam metoda "ocolire" adica santul este un sarpe de-a lungul trotuarului....
deci noi nu avem proiectantii de care zicea dantm mai sus ci avem doar niste animale care nu au nici un fel de treaba unii cu altii si fac lucrurile la marea intamplare ,"las' ca merge si asa".....
Asa ca santierul cu acest pod peste calea ferata nu ma mira,e ceva normal in romania.nu-i de ras dar e de plans cand te gandesti ca lucrarile primariei sunt facute pe banii publici...vai de noi
 
La podul Triaj - Baneasa din Bucuresti firul de sustinere e agatat de pod iar pe sub pod e doar firul de contact (dublat de un cablu care transmite surplusul de curent) si nu se circula cu restrictie.
 
Eroarea,daca exista, e cu atat mai grosolana cu cat pe acolo ERA catenara...Chiar din epoca...
Dar erorile polonezilor din punctul asta de vedere sunt mult mai haioase dacat asta...
Se pot aplica solutii tip Grant nu e mare problema.
 
buna,

dupa ce ne-a zis shoppy cred ca am aflat si de ce se sta... mersi shoppy! ;)

pesemne ca se cearta cine plateste demontarea stalpilor de catenara si sistemul auxiliar de prindere pe pod...

trebuie demontati AMANDOI STALPII, sustinuti provizoriu, puse grinzile, fixat firul purtator...

pesemne ca CFR nici nu vrea sa auda de restrictii din cauza asta! :D
 
E aceasi problema cu demolarea Pasarelei Basarab, Infra nu prea mai are utilaje pentru interventii la catenara, doar pentru reparatii minore. Pentru interventie trebuie sa plateasca niste privati, la care deja are datorii, bineinteles. Pe de alta parte, singurii care ar beneficia dupa aceasta lucrare sunt bucurestenii (care nu-s clienti directi ai Infra) si CFR Calatori (care-s clienti datori la Infra); deci nici pentru unii nici pentru altii Infra nu o sa dea buzna sa se roage (ca altceva nu poate face) de niste prestatori la care deja are datorii.
 
cu alte cuvinte, se va astepta pana ce va veni cineva de sus (cat mai sus cu putinta, adica Europa) sa-si ceara banii de investitii inapoi ca s-au dus pe apa sambetei si atunci se va avansa in doua nopti! :(
 
Consiliul sector 2 a suplimentat bugetul de la 6 la 12 milioane E pentru repararea greselii. Dar nu exista un contract pentru acel pod? Nu e raspunzator proiectantul? De ce sa platim din bani publici prostia aia?
 
Am vazut la stiri ca de fapt cica lucrarea n-are acordul CFR si nici nu a tinut cont de refactionarea caii ferate.
Ma rog, nici ziaristii astia nu au cunostinte minime despre ce sa intrebe pe ici pe colo.
 
Iata si o poza cu stalpii:
http://www.libertatea.ro/stire/va-bateti-joc-de-banii-romanilor-240963.html