Despre semnale luminoase CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare,
postez si eu in sectiunea aceasta cu o nelamurire. Am descoperit in Lugoj urmatorul semnal:



de ce are in partea de jos 2 "ecrane" pentru directie (cred ca pentru directie sunt). dupa cum apare pe stalp Y 10 12 inseamna ca deserveste 2 linii? sau liniile de la 10 la 12?
 
Deserveste 3 linii. 10-11-12

Daca nu ma insel are jos indicator de linie si de directie. E cu Y deci Buzias si Tapia.

Nu mai inteleg mare lucru din TMV-ul asta, in Timisoara e unu de grup la manevra cu un singur indicator, cred ca de directie.Noroc ca nu mai sint folosite liniile alea, copacii sint mari deja in ele.




http://www.uic.org/onk/IMG/pdf/R004.pdf
 
multumesc Dan, oricum intrebarea ramane: de ce sunt 2 panouri luminoase in partea de jos? (toate semnalele care le-am vazut pina acum aveau un panou sus, si unul jos, exact cum ai postat si tu) Daca bine imi aduc aminte in fiecare panou sunt cate 2 litere. O sa merg peste vreo 2 saptamani iarasi la Lugoj si atunci o sa stiu cu siguranta.

si o alta intrebare: daca deserveste 3 linii, cum se evidentiaza pentru ce linie este valabil semnalul (in ideea ca poate sunt 2 trenuri la linii alaturate)? sau se anunta prin statie mecanicii de catre IDM?
 
Pe un indicator este afisat numarul liniei,iar pe celelalat poate sa fie afisata viteza prevestita de urmatorul semnal sau directia pe care se iese din statie.
 
de ce sunt 2 panouri luminoase in partea de jos?

o alta intrebare: daca deserveste 3 linii, cum se evidentiaza pentru ce linie este valabil semnalul (in ideea ca poate sunt 2 trenuri la linii alaturate)? sau se anunta prin statie mecanicii de catre IDM?

Smotocel ...hai sa lamurim lucrurile ...dar te costa o bere la prima intalnire... :lol:

Deci …
- Tipul si forma semnalelor difera in functie de tipul de instalatie de centralizare cu care este dotata statia respectiva.
- Acest caz in care semnalul pe linga cele doua panouri luminoase (3+2 sau 2+2 unitati optice ) mai poate avea in partea de jos inca doua indicatoare si anume :
- un indicator luminos de directie
- Iar cel de-al doilea indicator poate fi :
a) Indicator „numarul liniei” pentru semnalele de grup.
b) Indicator "distanţ㒠pân㒠la semnalul urmă’tor mai mic㒠de 700 m".

Aceste situatii se intalnesc in cazul statiilor dotate cu instalatii de centralizare CED cu sau fara BLA si CE :

Deci sa lamurim cum e cu aceste indicatoare :

- Pentru semnalele de iesire „de grup” care deservesc un grup de linii , se intalneste primul indicator – indicatorul de directie care se monteaza la semnalele de iesire care acopera parcursuri in directii de mers diferite. Indicatorul de direcţie este un panou dreptunghiular, care indic㒠prin litere iluminate alb, direcţia de mers a trenului. (Regulamentul de semnalizare nr.004 art.121 paragraful 1-5) Indicatorul de direcţie se monteaz㒠sub unită’ţile luminoase ale semnalelor de circulaţie de la liniile de la care se pot executa parcursuri în mai multe direcţii de mers.Litera care indic㒠direcţia de mers va fi afişat㒠la indicator în acelaşi timp cu indicaţiile permisive de circulaţie ale semnalului luminos respectiv. Dac㒠indicatorul de direcţie nu este iluminat sau d㒠o indicaţie dubioasă’, mecanicul va pune trenul în mişcare pe baza indicaţiei permisive a semnalului de circulaţie, oprind în cazul în care constat㒠c㒠parcursul este executat într-o alt㒠direcţie de mers. La semnalele combinate cu repetitor de triere, afişarea literei "T" la indicator semnific㒠faptul c㒠semnalul respectiv repet㒠indicaţiile semnalului de triere.
- cel de-al 2-lea indicator acesta poate fi :
a) „indicator de linie” care este un panou dreptunghiular pe care se afişeaz㒠cifre iluminate în verde ce reprezint㒠numă’rul liniei pentru care s-a executat parcursul.Indicatorul de linie se monteaz㒠sub unită’ţile luminoase ale semnalului luminos de circulaţie sau al semnalului luminos de manevră’, în cazul în care aceste semnale deservesc un grup de linii.Cifrele care indic㒠numă’rul liniei vor fi afişate la indicator în acelaşi timp cu indicaţiile permisive de circulaţie sau de manevr㒠ale semnalelor respective. ( Regulamentul; de semnalizare art.122 paragraful 1-3) . In acest caz pentru ca mecanicul sa cunoasca numarul liniei la care se afla si pentru care este valabila indicatia de circulatie sau manevra , pe partea dreapta a liniei se monteaza un indicator denumit "numă’rul liniei” ( Regulamentul; de semnalizare art.128 paragraful 1-3) . Indicatorul "numă’rul liniei" este o plac㒠dreptunghiular㒠alb㒠pe care este înscris cu cifre negre numă’rul liniei, plac㒠montat㒠pe stâlp. Dac㒠nu este gabarit, acest indicator poate fi pitic; indicatorul poate fi realizat cu materiale reflectorizante.Indicatorul "numă’rul liniei" se montează’, de regulă’, în staţiile centralizate electrodinamic, lâng㒠marca de siguranţ㒠a liniilor de expediere, prevă’zute cu semnale luminoase de grup.
b) Indicatorul "distanţ㒠pân㒠la semnalul urmă’tor mai mic㒠de 700 m" ( Regulamentul; de semnalizare art.123 paragraful 1-4) care este un panou dreptunghiular pe care se afişeaz㒠o să’geat㒠cu vârful în jos, iluminat㒠alb, care indic㒠faptul c㒠distanţa de la semnalul luminos pe care este montat indicatorul pân㒠la semnalul urmă’tor, este mai mic㒠decât distanţa minim㒠de frânare necesar㒠pentru viteza maxim㒠admis㒠pe parcursul respectiv şi mecanicul trebuie s㒠ia din timp mă’suri pentru a opri trenul în faţa semnalului urmă’tor, care ordon㒠oprirea.Să’geata iluminat㒠alb se afişeaz㒠în acelaşi timp cu indicaţia de vitez㒠redusă’, dat㒠de semnalul pe care este montat indicatorul, dac㒠semnalul urmă’tor ordon㒠oprirea.
Dac㒠semnalul urmă’tor afişeaz㒠o indicaţie permisivă’, să’geata nu va fi afişată’.
Acest indicator se monteaz㒠şi la semnalele luminoase de intrare ale staţiilor la care se fac intră’ri la linie înfundată’, situaţie în care să’geata se afişează’, pentru a se deosebi faţ㒠de intră’rile la celelalte linii. Dac㒠toate intră’rile se fac la linie înfundat㒠- staţii terminus - acest indicator nu se montează’.
Detalii si explicatii la prima intalnire...sau pe telefon daca e urgent... :fluierat:
 
pai sa curga berea in week-end... ca parca atunci s-a stabilit intalnirea.... deocamdata fiind in timpul serviciului dau doar o :cafea:
 
Salut...Smotocel...
Nu am stabilit sau cel putin nu stiu sa se fii stabilit vreo intalnire , insa la proxima intalnire discutam...
O zi buna...
 
pai dupa cum apare la topicul dedicat intalnirilor... se pare ca s-a propus macar. ne inscriem?

darkshadowro

Locatie: timisoara

MesajTrimis: 22 Sep 2013 16:49 Titlul subiectului:
darkshadowro a spus:
daragi camarazi de modelism feroviar. astazi am fost singur sa tin steagu sus la intalnirea noastra. propun 20 octombrie ca urmatoare data de intalnire.
 
Buna seara!

Am citeva intrebari in ce priveste BLA. Cunosc ceea ce indica semnalele dar nu stiu cum functioneaza (intregul proces).

Cum functioneaza BLA?
1a. Cum functioneaza comunicarea între doua statii?
1b. Cum se previne mergerea in acelasi timp, pe aceasi linie, a doua trenuri din directii opuse?

2a. Cum lumineaza semnalele (BLA) cînd este linia libera?
Lumineaza toate semnalele „verde“?
2b. Ce se intimpla cind merge un tren pe linie?
Se schimba semnalele de pe directia opusa in „rosu“?

So i hope that's the right place for my questions.
I would like to understand, how does that function. How is the procedure by BLA?

BLA_A01.jpg


Best regards
Salut
Frank
 
In principiu exista o dependenta electrica intre cele doua statii,astfel:
1a. 1b. In momentul cand o statie pune semnalul de iesire pe liber,de exemplu Dumbravita, toate semnalele BL sunt pe verde in acel sens de circulatie(spre Codlea),totodata blocand in instalatie statia Codlea sa puna pe liber(ii apare si pe luminoschema un bec LCO-linie curenta ocupata),iar semnalele BL din sens invers/de contra sunt toate pe rosu.Atunci se zice ca BLA este orientat in sens Y (de la Dumbravita la Codlea in sensul spre Bucuresti).
2a. 2b. da sunt toate pe verde inspre sensul de mers al trenului,daca linia curenta este libera, si odata cu depasirea unui semnal BL,acesta se face rosu,respectiv galben(cand se elibereaza doar primul sector dupa acel BL) si inapoi verde(cand sunt cel putin doua sectoare BLA libere dupa acel semnal),totul automat,odata cu avansarea trenului peste sectoarele BLA.(vezi exemplul de jos)
Exista un PS, sunt mai multe sisteme BLA: BLA specializat,BLA banalizat si ceea ce ai dat pe sectia cu statiile exemplu,BLA in val de rosu.
BLA specializat este cand nu exista fizic semnale BL de contra,deci cand se circula la BLA doar intr-un singur sens pe acel fir de circulatie.
BLA banalizat si BLA in val de rosu,care permit circulatia in ambele sensuri dar care difera prin faptul ca la BLA banalizat, in momentul orientarii sensului de circulatie,intr-un sens toate semnalele sunt pe verde(evident schimbandu-si indicatia in prezenta trenului,cum am zis mai sus) si in celalalt sens sunt pe rosu,si asa raman permanent,pana se reorienteaza sensul de circulatie,iar la BLA in val de rosu,care este tot un BLA banalizat,dar in lipsa unui parcurs de iesire a vreunei statii adiacente,toate semnalele sunt pe verde ca in poza ta.Semnalele BL de contra facandu-se in rosu,doar in momentul cand o statie pune pe liber la iesire inspre acel fir de circulatie.
Cu alte cuvinte BLA banalizat este permanent orientat catre un sens X sau Y,iar la cel in val de rosu orientarea se face doar cand o statie pune pe liber catre acel fir de circulatie.
Exemplu de orientare si functionare BLA:
1.BLA orientat in sens Y
2.BLA orientat in sens X
3-7 functionarea automata a semnalelor BL in functie de avansarea trenului

Sursa: www.forumtrenuri.com
 
Mulţumesc ionutz!

Am înţeles multe lucruri, dar nu este înc㒠totul. Am nevoie de ceva timp pentru traducere.
Am mai târziu cu siguranţ㒠înc㒠întrebă’ri.

Noapte bună’!
Frank
 
:roll:

Eu stiu. Åži m-am gândit, c㒠am un termen tehnic.
"PS" în centrul de la text!? :wink:

Mulţumesc...
Frank