Progamul de guvernare 2009-2012 - Infrastructura feroviara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut

am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:

pe scurt:

"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Âşi în concordanĂžă cu cea rutieră, în
conformitate cu cerinĂžele europene.
7. Asigurarea legăturilor între marile oraÂşe cu trenuri intercity.
8. CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25% Âşi reducerea
timpului de circulaĂžie cu 50% faĂžă de cel actual la trenurile de călători Âşi marfă,
precum Âşi eliminarea staĂžionării trenurilor în frontieră.
9. Înnoirea ºi modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
staĂžiilor de cale ferată pentru creÂşterea gradului de confort oferit publicului
călător.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferată pentru distanĂže lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face faĂžă
cerinĂželor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacităĂžii feroviare în zona fluvio &8211; maritimă a Portului ConstanĂža."

Mai "detaliat":

"
Transport feroviar
--- Finalizarea până în anul 2009 a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale
ferată BucureÂşti - ConstanĂža, Âşi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂşov,
porĂžiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucrărilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂşov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împărĂžirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiectării lucrărilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
până la sfârÂşitul anului 2009 Âşi începerea lucrărilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂşti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Âşi dublarea liniei principale Cluj - Oradea Âşi a magistralei IaÂşi -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucrărilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Âşi BucureÂşti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inundaĂžii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea plăĂžii pe
vagon faĂžă de plata pe tren existentă în prezent.
--- Introducerea TUI diferenĂžiat pe magistrale Âşi linii principale faĂžă de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu până la 25% pentru trenurile de marfă cu circulaĂžie permanentă
Âşi instituirea TUI preferenĂžial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- ReconstrucĂžia Gării de Nord BucureÂşti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucrările vor fi scoase la licitaĂžie internaĂžională pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea gărilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂşoara, IaÂşi, Craiova, ConstanĂža,
GalaĂži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucrările vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Âşi semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Âşi IX paneuropene de mare viteză (160 km/h).
--- Înnoirea Âşi modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de călători
prin: achiziĂžia a 100 de rame electrice noi, achiziĂžia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Âşi a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achiziĂžii automotoare diesel tip &8220;Săgeata Albastră&8221; cu
încă 50 de unităĂži.
--- Utilizarea liniei de cale ferată periferice existente în jurul BucureÂştiului pentru
transport periurban Âşi legătura între Gara de Nord Âşi aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subvenĂžiei la nivelul necesar pentru transportul public de călători pe
calea ferată conform practicilor europene.
--- Finalizarea până în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
staĂžii).
--- Începerea lucrărilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor până
în 2012.
--- AchiziĂžionarea a încă 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instalaĂžiilor de siguranĂžă a circulaĂžiei Âşi de ventilaĂžie de la metrou,
componente ale sistemului de protecĂžie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei staĂžii de transfer RO-LA în sudul BucureÂştiului pentru preluarea
traficului rutier de marfă ce intră în Ăžară prin vama Giurgiu."

Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.

Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.

De exemplu "CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25%".

- prin ce mijloace?
 
Programul este bun, dar ca mai toate programele romanesti, de la vorba la fapta este distanta mare. De metroul din militari catre centru am auzit de mai de mult, dar stau si ma gandesc: daca la tronsonul N. Grigorescu - Com. Catelu au mai avut nevoie de 4 ani ca sa il finalizeze in masura in care galeria era deja sapata in cea mai mare parte (doar ca era inundata pt conservare), cat o sa dureze lucrarile la aceasta magistrala?. Stiu, de dat cu pietre este simplu. Personal sper sa se realizeze cat mai multe puncte din acest program (vorba noastra: speranta moare ultima, nu?).
Respect
 
E bine ca de idei bune nu ducem lipsa. Macar sa iasa cateva dintre astea.

Am remarcat cu placere masurile de promovare a transportului pe cf prin ajustarea TUI dupa niste criteri reale. Nu este de neglijat tentia pentru transportul de calatori pe centura capitalei si legatura cu Otopeni, de asemenea terminalul RO-LA de langa Bucuresti e o idee foarte buna.

Rm. Valcea - Valcele apare din nou ca un vis urat, nu inteleg ce sa mai reanalizeze cand constructorul a castigat hotarare judecatoreasca definitiva ca sa reconstruiasca linia... (sau poate gresesc eu)
 
Trebuie să fii tare naiv să crezi că în Ăžara asta, mai ales cu coaliĂžia actuală o să se facă oriÂşice în interesul Ăžării. Numai după modul în care cei de la PSD au acceptat să se împrietenească brusc cu unii care-i terfeleau prin toate noroaiele timp de 4 ani oricine poate să deducă că totul se reduce orice fel de acĂžiuni care duce la defalcarea unei felii căt mai mari din bugetul de stat Âşi transferarea ei în conturile personale ale lor Âşi "sponsorilor" din spatele lor. De ceva timp în coace în Ăžara asta se fac numai proiecte care permit trecerea unei sume căt mai mari din conturile statului (de fapt banii noÂştrii) în conturile private ale celor de mai sus...
Chiar Âşi proiectele care se fac, se fac cu curul nu cu capul. De ex. DN 1A (?), Âşoseaua de la BraÂşov la Sibiu, sau invers... Au modernizat-o atăt de bine încăt a devenit un real pericol să conduci pe acolo noaptea cu vizibilitate redusă. Cu astfel de dobitoci cretinozi în Ăžara asta nici o dată!
 
Domnu care ai publicat cel de mai sus!

Nu uita ca Piticu trebuie sa pastreze primaria tot la al lui partid, pi urma nu nuita ca Base trebe reales in toamna, ase ca pentru profii de botanica (acei ce pun botu') programu' ii tocmai bun.

Realist, cred ca in aprope douaj' de ani di democratie 110% sunt gogosi, iar de realizat 0,(0)1%.

Eusebiu

P.S.

Vezi semnatura mea...
 
Cele scrise mai sus tocmai "sunt aprobate" de cele de mai jos:





Infrastructura feroviară, gata să treacă pe linie moartă


Compania CFR SA a încasat în noiembrie 87,3 milioane de lei Âşi numai pentru plata salariilor era nevoie de 104 milioane

CAS a fost oprit pe statele de plată, dar nu a fost virat la buget

Dezastru pe toată linia. Linia ferată. Cu datorii totale de 1,84 miliarde de lei, potrivit datelor de la 31 octombrie, compania naĂžională de administrare a infrastructurii feroviare CFR SA se află în cea mai gravă situaĂžie din punct de vedere financiar de la înfiinĂžarea ei, în urmă cu zece ani.

SocietăĂžile de distribuĂžie a energiei electrice pun sechestru pe gări, siguranĂža feroviară este asigurată la limită, angajaĂžii îÂşi primesc salariile cu întârzieri de până la două săptămâni, iar datoriile către furnizori cresc exponenĂžial.

Ba, mai mult, printr-o notă din data de 8 decembrie, privind analiza situaĂžiei financiare pentru luna noiembrie, întocmită de directorul adjunct economic, Iulian Măntescu, Âşi de cel financiar, Florina Ivănescu, contrasemnată de directorul general Constantin Manea, de mai bine de trei luni de zile nu au mai fost virate contribuĂžiile la CAS, fondul de Âşomaj, cel de sănătate Âşi impozitul pe salarii. În acest interval, potrivit documentului menĂžionat, s-a acumulat o datorie de 17,3 milioane de lei reprezentând contribuĂžiile salariaĂžilor, la care se adaugă alĂži 63,5 milioane de lei contribuĂžia angajatorului.

Conturi blocate

Având în vedere că stopajul la sursă (reĂžinerea contribuĂžiilor din salarii Âşi nevirarea lor mai departe) este infracĂžiune prevăzută de Codul Fiscal, conducerea CFR SA riscă să se aleagă cu acĂžiuni în instanĂžă. Până atunci, compania s-a ales cu titluri executorii care au dus la blocarea conturilor bancare până la concurenĂža sumei de 1,8 miliarde de lei, cauzele fiind atât stopajul la sursă cât Âşi neachitarea datoriilor către distribuitorii de electricitate, TVA Âşi furnizori interni, inclusiv filiale ale CFR. La începutul lunii noiembrie, filialele aveau de încasat de la compania-mamă o sumă totală de peste 231 milioane de lei, în top aflându-se datoriile către TelecomunicaĂžii SA, IntervenĂžii Feroviare Âşi Electrificare CFR.

Una peste alta, în luna noiembrie CFR SA a încasat prin ordine de plată Âşi de compensare suma de 87,3 milioane de lei, în condiĂžiile în care numai pentru plata salariilor erau necesari 104 milioane de lei. Alte opt milioane de lei ar fi trebuit pentru achitarea tichetelor de masă aferente lunilor septembrie Âşi octombrie.

Se adaugă sume imense care ar fi trebuit plătite în noiembrie, cum ar fi cei 240 milioane de lei reprezentând ratele către furnizorii de electricitate, potrivit acordului de reeÂşalonare semnat la 31 iulie (inclusiv restanĂžele din septembrie Âşi octombrie).

Din acest total, CFR nu a achitat către furnizorii de electricitate decât ridicola sumă de 13,68 milioane de lei, Âşi aceea prin ordine de compensare.

Info plus:

Cercul vicios

Dezastrul îÂşi are rădăcinile într-un adevărat cerc vicios. Legal, compania ar trebui să se autofinanĂžeze, din tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), perceput de la CFR Călători, CFR Marfă Âşi operatorii privaĂži. În timp ce ultimii îÂşi achită obligaĂžiile, nu acelaÂşi lucru se poate spune despre CFR Călători, societate care, la rândul ei, nu primeÂşte în totalitate subvenĂžia de la bugetul statului. Anul acesta situaĂžia s-a înrăutăĂžit, abia ieri fiind aprobate în Guvern bugetele pe 2008 ale CFR Călători Âşi CFR S.A., însă sub rezerva obĂžinerii avizului favorabil de la FinanĂže.

Ziarul Gandul
 
Putin probabil sa se faca cate ceva, din multe considerente, nu neaparat din pesimism.
In primul rand lumea s-a obisnuit ca daca nu "pica" ceva sa nu se faca nimic. Apoi se pare ca este greu cu infrastructura platita de stat, deoarece acolo lucrurile se desfasoara asa cum stim. Exemple concrete se gasesc la tot pasul, sunt cladiri finantate prin proiecte private care se ridica vazand cu ochii, si cladiri similare ca si structura, care se ridica in durate de zeci de ori mai mari.

Ar fi bine sa se faca si lucruri bune in domeniul feroviar, dar eu sincer nu cred. Multe gari sunt in stare deplorabila, materialul rulant asa cum il stim (desi aici au fost si imbunatatiri vizibile).
 
Programul suna bine, insa nu pot sa nu remarc prapastia ce se casca intre propunerile triumfaliste, in care noul guvern va face tot ce n-au reusit sa faca vechile guvernari in 19 ani, si situatia financiara reala a firmei CFR SA, asa cum rezulta din ceea ce-a postat Eusebiu mai sus.

Oricum, este clar ca ulciorul asta nu mai merge mult la apa, si daca nu se vor lua masuri urgente, toata sandramaua s-ar putea sa pice urat de tot!
 
Tot programul e o aberatie :))
--- Finalizarea până în anul 2009 a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale
ferată BucureÂşti - ConstanĂža, Âşi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂşov,
porĂžiuni din coridorul IV pan European.

De aici deducem ca pentru o portiune de 100km e nevoie de 3 ani.Booon ....
--- Devansarea termenului de finalizare a lucrărilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂşov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împărĂžirea în sectoare scurte.

Traim sa o vedem si pe asta .Nu sunt in stare sa repare 100km de cale ferata decat in 3 ani, dar 480km sunt in stare sa-i termine chiar inainte de termen.A, am uitat de balamucul de pe Bucuresti Constanta 226Km linie de campie :)).

--- Finalizarea proiectării lucrărilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
până la sfârÂşitul anului 2009 Âşi începerea lucrărilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂşti - Suceava - Vadu Siret).

Cu atatea modernizari cred ca nu o sa mai circule nici un tren (nu ca ar fi foarte multe, dar... traiasca dubele).Oricum mai bine s-ar gandi inainte cum fac podu' peste Arges :).

--- Electrificarea Âşi dublarea liniei principale Cluj - Oradea Âşi a magistralei IaÂşi -Tecuci.

Deja o dam in SF-uri....
--- Reanalizarea lucrărilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Âşi BucureÂşti - Giurgiu, inclusiv a podului afectat de inundaĂžii. :p

Star Trek pe fata...


Sarim peste multe puncte interesante ca sa ajungem la
--- Finalizarea până în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2 staĂžii).

Noroc ca tunelul dupa cate stiu exista ca altfel dura cel putin 50 de ani si vreo 20 cartiere de vile constructia :))

Asa ca viata e frumoasa...

Nelu
 
Problema este ca si daca lasam la o parte investitiile "marete" in domeniu, tot nu se prea face nimic. Am mai spus-o si o repet, pentru a face curatenie nu trebuie bani europeni. O gara poate sa arate bine si daca nu este ticsita de echipamente de ultima generatie, tot ceea ce trebuie sa se faca este sa se adopte cateva masuri simple: sa se scoata din incinta birturile insalubre, sa se realizeze si pastreze curatenia prin mijloace coercitive daca este sens, sa se repare micile sau chiar mai marile defecte din fonduri locale.

Chiar daca este vorba despra o statie mica, o halta, aceasta poate straluci de curatenie, poate avea bordurile vopsite cu alb, poate fi lipsita de boschetari si caini vagabonzi.
Dupa asta, da, se pot lua masuri la scara larga: modernizarea infrastructurii, a parcului feroviar, pentru cresterea confortului si vitezei de deplasare a calatorilor.

Din pacate nu stiu cum se poate face asta. Noi vorbim, la nivel micro ca si pasionati, ceilalti vorbesc la nivel macro ca si politicieni. Alte masuri nu avem la indemana, singurul lucru pe care pot sa il fac este sa platesc impozite statului fara a-l fenta in speranta ca o parte din bani se duce si unde trebuie, respectiv sa fac reclama pozitiva cailor ferate de cate ori am ocazia. O alta solutie, din pacate care tine de intamplare, este ca se se mai gaseasca pe ici pe colo cate un om gospodar, care sa ia masuri fara sa aiba nevoie de o harta pentru asta.
 
Mie imi place mai mult sa citesc comentariile decit planurile cincinale.

Am spus pe vremuri parerea mea despre aceste toate proiectele trecute in diverse,,strategii" ale guvernelor, ministerelor, institutiilor etc.
Chiar si cei care le scriu stiu ca nu vor fi realizate niciodata, insa daca nu ar fi trecute acolo, ar fi pagini goale, adica s-ar deduce ca nu exista viziune si dorinta de progres.

[[ off topic]]Unii dintre noi am prins clasele I-VIII pina in 1989, si atunci la scoala aveam pe perete o planificare a diverselor actiuni pionieresti, civice, educative etc.
Eram obligati sa le avem daca ne controla directorul iesea rau fara planificarile in cauza insa niciodata nu trebuia sa facem vreo actiune mentionata acolo.Repede in prima saptamina de scoala cu dirigintele era prima grija sa ne scrie actiunile si sa le afisam.

Asa si aici, vom dubla calea ferata Oradea-Cluj Napoca.Nici macar nu stiu unde e pe harta, poate ar fi stiut ca o portiune este deja dubla iar alta pe defileul Crisului Repede implica mari si grele lucrari de aparari de mal, derocari, ziduri de sprijin etc.

Linia Vilcele -Rimnicu Vilcea.Cei care am fost acolo am vazut stadiul lucrarilor.Terenul este instabil, linia nu a fost niciodata finalizata astfel incit dupa 20 de ani de abandonare practic trebuie reproiectata in alti parametri, reprofilat traseul si de fapt linia trebuie reconstruita.

Podul afectat de la Gradistea?
Pai chiar eu am dat pe forum numarul HGR din noiembrie 2008 prin care se aproba indicatorii tehnico economici. Nu se stie pe la strategi despre ea?
----------------------------
 
Mai oameni buni!

S-ar putea sa tina programul, si noi nu suntem destul de isteti sa ne dam seama de ce!!!

Baietii destepti de la conducerea tarii au stiut ca vine MAREA CRIZA inca de douaj de ani. N-au facut nimic ca atunci cand ii mare criza sa aiba sa dea de lucru la populatie. Si atunci va fi marea salvare a noastra :INFRASTRUCTURA.

Ca de banii aruncati pe inchiderea minelor in '90 nimeni nu-si mai aduce aminte. Faptul ca le-au dat la amaratii de ortaci 2 valize cu creitari, pe care -iau papat la electrocasnice in 5 minute si pe urma tot muritori de foame sunt.
Atunci cand a-u inchis minele, in loc sa le dea bani, mai bine mai luicrau cativa ani la infrastructura (ca doar cine stie sa sape un tunel?) Si aveam acum si cai ferate, si autostrazi si minerii se lasau incet incet de lucru...
 
eu zic ca singurele lucruri care se vor face vor fi cele legate de electrificari, deoarece avem la mediu un mare ecologist: e vorba de omul de casa al lui Mazare, care a distrus transportul electric in Constanta....
 
Desigur vroiai să zici dez-electrificări Âşi nu electrificări :D
În cea ce priveÂşte transportul electric în oraÂşe, cred că se poate observa o tendinĂžă. Cănd "licuricii" vin Âşi-Ăži spun trebuie să cumperi ba Maz-uri din Ucraina ba MAN-uri de dracu Âştie unde, ce să faci? DesfinĂžezi liniile de troleibuz Âşi le înlocuieÂşti cu autobuze. Dacă se poate faci toată treaba asta din credite, dacă se poate BERD. Într-o situaĂžie perfectă te Âşi trezeÂşti că primăria este cam falimentară Âşi nu mai are bani de unde să plătească credite aÂşa că te apuci Âşi vinzi terenurile concesionate (iniĂžial) celor care au construcĂžii pe respectivele terenuri. Uite aÂşa fraierii văd că mamă ce se mai face ce se mai construieÂşte în timp ce bunul public (prin achitarea dobănzilor la credite, prin vânzarea terenurilor din avutul publi) trece în buzunarul privat, în general cel al licuricilor. :(