Transrapid-Maglev sau poate trenurile viitorului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
Cu siguranta s-a mai vorbit despre trenurile care leviteaza pe o perna magnetica ,atingand viteze apreciabile fata de cele clasice,depasind chiar cele de mare viteza...In epoca automotoarelor Germaniei din anii "30, [care ne plac atat de mult ca si machete...],Hermann Kenper a inventat un nou sistem de ghidaj, patentat.Transmisia era magnetica,dar inca se depindea de roti.
IN 1974 Inginerii de la Maglev duc mai departe inovatia cu ideea geniala de a desface pachetele de magneti in doua parti. Astfel se reusea levitarea ramei,cat si deplasarea sa.Testul a atins 401 km/h,ajutati de o racheta. [vezi si o imagine a altei cabine clasice postate pe forumul nostru]
In 1980 se construieste la Emsland o pista privata de 31,5 km ferita de ochi nedoriti, se face iata un pas inainte...Modelul TR08 este un model nou, competitiv.Iata ca se facea concurenta la transporturile...aeriene...In Statele Unite sistemul a fost la inceput vazut cu reticenta...Iata ca in 2001 se incepe linia ce leaga Shanghai de aeroportul Pudong.
Calatoria dureaza 7 si 1/2 minute cu Maglev.Propulsia si sustentatia se realizeaza prin electromagneti.In 11 septembrie 2002 sunt testate in Shanghai primele rame aduse din Germania.Cei 30 de km de tronson sunt construiti cu o toleranta de 1-2 mm in toata lungimea sa,ceva exceptional ca realizare inginereasca.In I-ul test s-a atins 501 km/h.
In trei ani ,peste 8 milioane de oameni au folosit Maglev.
Merge 18 ore/zi.Este oprit imediat daca apare semnalat un defect pe tronson.In 2006 un singur incident minor a fost semnalat, un incendiu la un sistem de baterii.O cursa -la fiecare 7,5 minute.
Este poate modelul trenului viitorului, poate copiii se vor juca si ei cu machete de trenuri de tip Maglev. Ca o incheiere ,in anii 70-80 in Timisoara un colectiv de cercetare a realizat si o macheta prototip functionala.Ce s-a intamplat cu ea,...nici nu imi vine sa ma gandesc...
 
Montalbano a spus:
Ca o incheiere ,in anii 70-80 in Timisoara un colectiv de cercetare a realizat si o macheta prototip functionala.Ce s-a intamplat cu ea,...nici nu imi vine sa ma gandesc...

ÂŞi Electroputere a încercat ceva asemănător, rezultând prototipul ROM-U-LIM.
 
Din cate imi dau eu seama :

1-ROM-U-LIM nu este un vehicul cu sustentatie magnetica ci doar un vehicul obisnuit, propulsia realizandu-se cu ajutorul unor moatoare liniare. Doar tractiunea si franarea realizandu-se electromagnetic. Intr-o poza cu acest vehicul se poate observa cu usurinta ca el ruleaza pe sine obisnuite de CF si ca singura diferenta este acea sina lata dintre cele 2 sine obisnuite.
2- Viteza maxima ar fi urmat sa fie de 72 km/h nicidecum 400 sau mai mult.
3-Singura bucata realizata zace abandonata undeva in Craiova, proiectul nefiind pus in practica

Din pacate am gasit doar aceasta poza de pe tramclub:


Daca mai aveti informatii despre acest vehicul (de genul schite sau alte poze) sau despre zona unde ar fi trebuit sa circule postati-le va rog.
 
1 - ROM-U-LIM nu mai exista fizic de ceva ani buni.
2 - Calea de rulare a existat fizic undeva in zona localitatii Facai, mai precis pe langa unitatile militare de la marginea Craiova spre localitatea Bechet.
Ca si prototipul a disparut de aproximativ 10 ani fiind furata bucata cu bucata. Acea cale de rulare nu a existat niciodata in curtea uzinei Electroputere, de altfel proiectul nu a fost dezvoltat de cei de la Electroputere ci de C.C.S.I.T Craiova(actualul I.C.M.E.T).
 
Unii sunt de pă’rere c㒠şi în imaginea de mai jos e vorba de un proiect de ceva asemă’nă’tor maglev-ului. Eu sunt de pă’rere totuşi c㒠e o macheta de locomotiva pentru cale ferata conventionala.

http://www.postimage.org/Pq2wkk6S.jpg

Poza aparţine lui Sergiu Onofrei Gabriel.
 
Dar asemenea studii sau facut si la Politehnica Timisoara. Undeva in spatele stadionului 1 Mai, tot acolo Politehnica avea si un fel de avion cocotat pe un pilon.mai tirziu a disparut.

despre studiile feroviare monorail pe deasupra canalului Bega am gasit citeva insemnari.

http://www.banaterra.eu/romana/primul-vehicul-cu-perna-magnetica-gen-monosina-din-sud-estul-europei-fost-proiectat-acum-trei
 
sincer si daca s-ar fi construit cred ca e deja de mult la topit la cata harababura si hotie a fost la EP in 21 de ani de democratie! din pacate anumite proiecte in care s-a investit mult atat material cat si intelectual au fost lasate in paragina si la mana hotilor!